افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
1

دلمه کلم با دستور پخت عالی / آن را اینگونه بپزید و خوشمزه ترین دلمه ای خواهد بود که تا به حال خورده اید

  • کد خبر : 183143
دلمه کلم با دستور پخت عالی / آن را اینگونه بپزید و خوشمزه ترین دلمه ای خواهد بود که تا به حال خورده اید

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز: دلمه انواع مختلفی دارد و هر کدام با طعم منحصر به فرد خود طرفداران زیادی دارند. کتلت کلم یکی از انواع کتلت است که طعم و طعم خاص خود را دارد و اگر خوب تهیه شود بسیار لذیذ است. این دلمه در نقاط مختلف کشور […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز: دلمه انواع مختلفی دارد و هر کدام با طعم منحصر به فرد خود طرفداران زیادی دارند. کتلت کلم یکی از انواع کتلت است که طعم و طعم خاص خود را دارد و اگر خوب تهیه شود بسیار لذیذ است. این دلمه در نقاط مختلف کشور با روش های خاصی درست می شود و معمولا طعمی ترش و شیرین دارد. در این مقاله می خواهیم طرز تهیه این دلمه را با هم یاد بگیریم و درست کنیم. امیدوارم از طعم آن خوشتان بیاید و در کنار عزیزانتان لذت ببرید…

مواد لازم برای تهیه برگ کلم.

کلم یک برگی

300 گرم گوشت چرخ کرده

یک فنجان برنج نیم دانه

لپه نیم لیتر

یک پیاز

سبزیجات معطر (ترخون، مرزه، شوید) به سلیقه

یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

1/3 لیوان سرکه

یک لیوان آب انگور

نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم.

dolmebarg7

این مقدار مواد برای 4 نفر کافی است. بسته به تعداد افرادی که می خواهید این غذا را برایشان بپزید، می توانید مقدار مواد را کم یا زیاد کنید.

طرز تهیه برگ کلم

مرحله اول

لپه و برنج را باید حدود دو ساعت قبل شسته و خیس کنید. بعد از این مدت لپه را 15 دقیقه و برنج را 5 دقیقه بپزید و آبکش کنید.

مرحله دوم

آب را در یک قابلمه بزرگ بریزید و بگذارید بجوشد. بعد از جوش آمدن، کلم را که ساقه آن را از قبل بریده اید، داخل آب در حال جوش بریزید و بگذارید نرم شود. سپس آن را از قابلمه خارج کرده و برگ ها را جدا کرده و بگذارید خنک شود.

dolmebarg6

سطح سوم

پیاز را نگینی خرد کرده و در تابه با روغن تفت دهید تا طلایی شود. گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ گوشت تغییر کند. نمک، فلفل، زردچوبه را اضافه کنید و هم بزنید تا عطر ادویه ها بیرون بیاید. بعد از این مرحله رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا طعم خامی رب به خود بگیرد.

سپس سبزی معطر، لپه و برنج پخته شده را اضافه کنید و بعد از هم زدن حرارت را خاموش کنید.

مرحله چهارم

پس از خنک شدن کلم و مواد میانی، برگ ها را پهن کرده و ساقه ضخیم وسط برگ ها را جدا کنید. یک قاشق از مواد گوشتی را روی کلم گذاشته و خوب بپیچید تا در حین پخت باز نشود. همینطور ادامه دهید تا مواد گوشتی و برگ کلم تمام شود.

dolmebarg1

یک قابلمه مناسب انتخاب کنید، گلوله های خمیر را با دقت و حوصله داخل آن قرار دهید تا فضای خالی بین آنها نباشد، یک بشقاب چینی روی گلوله های خمیر قرار دهید.

در ظرف دیگری سرکه، آب و شیره انگور را مخلوط کنید. قابلمه حاوی خلال ها را روی آتش بگذارید و مخلوط سرکه و شیره انگور را داخل آن بریزید و بگذارید با حرارت ملایم بجوشد. 15 دقیقه بعد یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را با روغن تفت دهید و در قابلمه بریزید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید دلمه ها 30 دقیقه دیگر بپزند.

dolmebarg3

نکاتی برای پخت رول کلم

– برای مواد گوشتی این غذا می توانید از ادویه های دیگر مانند پودر سیر، پودر تخم گشنیز، آویشن و … استفاده کنید.

– اگر طعم آب انگور را دوست ندارید، می توانید به جای آن از ۲ قاشق غذاخوری شکر استفاده کنید.

– برای عطر و طعم بهتر می توانید از کمی زعفران آب شده داخل سس دلمه استفاده کنید.

امیدوارم این غذای اصلی و خوشمزه را درست کنید و طعم آن را دوست داشته باشید. در اینجا دستور العمل های زیادی داریم که می توانید از آنها استفاده کنید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=183143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.