افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

دلتنگی دختر 7 ماهه این معدنچی طبس برای آغوش پدر + گفتگوی تلخ فیلم با برادر جواد قاسمی

  • کد خبر : 374382
دلتنگی دختر 7 ماهه این معدنچی طبس برای آغوش پدر + گفتگوی تلخ فیلم با برادر جواد قاسمی

به گزارش خبرنگار رکنا، جواد قاسمی فرزند خانواده ای بود که سخت کوشی و ایثار را از پدر آموخت و مانند پدرش جان خود را به خطر انداخت و لباس کارگری پوشید و 700 متر زیر زمین نفس کشید. بالاخره یک حادثه دلخراش معدن زغال سنگ طبس او را از پدر و مادرش، تنها برادرش، […]

به گزارش خبرنگار رکنا، جواد قاسمی فرزند خانواده ای بود که سخت کوشی و ایثار را از پدر آموخت و مانند پدرش جان خود را به خطر انداخت و لباس کارگری پوشید و 700 متر زیر زمین نفس کشید. بالاخره یک حادثه دلخراش معدن زغال سنگ طبس او را از پدر و مادرش، تنها برادرش، همسرش و پسرش دور کرد.

احسان قاسمی برادر جواد قاسمی یکی از قربانیان فاجعه دلخراش معدن طبس درباره برادرش به خبرنگار رکنا گفت: جواد پسر بزرگ خانواده من و برادر بزرگم بود که تنها 26 سال داشت و مرا شکست. وقتی رفت برگشت اختلاف سنی ما شش سال بود و اینکه دیگر او را نداشتم برایم تکیه گاه مطمئنی محسوب می شد.

او درباره ورود برادرش به معدن می گوید: جواد حدود پنج سال در معدن کار کرد و یک سال از ورود او به معدن می گذشت؛ اما جواد در معدن کار می کرد. چون روزی 20 ساعت کار می کرد و فقط چهار ساعت برای استراحت در نظر می گرفت. از آنجایی که پدرم در معدن و ظاهر مشغول است، او را نزد معدنچی برد تا در کنار او باشد و بیشتر استراحت کند، وقتی سرنوشت چیز دیگری رقم زد.

قاسمی به تشریح جزئیات روز حادثه می پردازد و می گوید: آن روز پدرم در خانه بود و همه خواب بودیم. با خانه تماس گرفتند و پرسیدند که آیا جواد در حال انجام وظیفه است؟ جواب دادیم بله و چیزی به ما نگفتند. پس از آن از طریق اخبار ماجرا را شنیدیم و به سرعت به معدن رفتیم و بیرون آوردن اجساد را تماشا کردیم. بعد از 12 ساعت انتظار جلوی تونل جسد برادرم را بیرون آوردند.

وی با اشاره به حضور برادرش در تیم فوتسال کارگری می گوید: روز حادثه باید در سالن فوتسال حضور می یافت و حکم سومی خود را در مسابقات می گرفت اما ریزش تونل به او نداد. فرصت شانس

قاسمی از پدر شدن برادرش خبر داد و اظهار داشت: برادرم هفت ماه پیش پدر شد و دخترش نورا در حال آماده شدن برای گفتن «بابا» بود. روز قبل از تصادف او را دیده بودم و با هم وقت می گذراندیم و قبل از ناهار پلی استیشن بازی می کردیم. او شب را ترک کرد تا صبح زود در معدن حاضر شود و دیگر برنگشت.

وی خاطرنشان کرد: از دولت و مسئولان می خواهم اکنون که شاخه خانواده ما قربانی شده است از همه معادن محافظت کنند و برای خانواده دیگری عزاداری نکنند. من معتقدم سرنوشت جواد ما بهبود آینده جوانان دیگر بوده است.

جواد قاسمی

جواد قاسمی

خبرنگار/ غزل سری اصلان

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374382

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.