افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

دلبری: تاج بابت دربی عذرخواهی کند/سقف فصل آینده را بردارد – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 334236
دلبری: تاج بابت دربی عذرخواهی کند/سقف فصل آینده را بردارد – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

عضو هیات مدیره پرسپولیس خواستار احقاق حقوق و منابع مالی و درآمدی پرسپولیس به ویژه از متولیان فوتبال شد. هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس تشکیل جلسه داد و شاید یکی از اصلی ترین تفاوت های گذشته ثبت واگذاری سهام پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی بود. محمد دلبری در این خصوص گفت: امسال چهاردهمین نشست را برگزار کرده […]

عضو هیات مدیره پرسپولیس خواستار احقاق حقوق و منابع مالی و درآمدی پرسپولیس به ویژه از متولیان فوتبال شد.

هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس تشکیل جلسه داد و شاید یکی از اصلی ترین تفاوت های گذشته ثبت واگذاری سهام پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی بود. محمد دلبری در این خصوص گفت: امسال چهاردهمین نشست را برگزار کرده ایم. با توجه به مرجع شما گزارشی از روند اقدام باشگاه و روند واگذاری سهام ارائه شد که ثبت شد. خب این موضوع یکی از دغدغه های هواداران، باشگاه و سهامداران بود که الان برطرف شده است. کارهای زیادی در این زمینه انجام شد. در چند روز آینده جلسه مجمع عمومی باشگاه را خواهیم داشت. دعوت شما اعلام شد و بسته به نیاز و نیاز شرکت در این جلسه مواردی مطرح و تصمیم گیری خواهد شد.

*عذرخواهی رئیس فدراسیون به دلیل ممانعت از قهرمانی پرسپولیس
یکی از موضوعات مهم فوتبال ایران در روزهای اخیر که در آستانه آغاز فصل جدید لیگ برتر خلیج فارس مطرح شد، عذرخواهی رئیس فدراسیون فوتبال بابت اتفاقات هفته گذشته بود. آخرین فصل مسابقات این یکی از موضوعاتی بود که به بحث های زیادی در محافل فوتبال دامن زد.

یکی از اعضای هیات مدیره پرسپولیس گفت: اتفاقی که افتاد خیلی عجیب بود. در مورد صحبت های آقای تاج هم فکر می کنم عذرخواهی ایشان به خاطر اشتباه داور در آن مسابقه نبود چرا که اشتباهات داوری زیادی در جریان مسابقات رخ داد و آن قضیه به هیچ وجه سرنوشت لیگ را تعیین نکرد. به نظر من ماهیت عذرخواهی آقای تاج برای خیلی ها این تصور را ایجاد کرد که شاید عده ای در فوتبال و لیگ به دنبال این بودند که پرسپولیس قهرمان نشود یا تیم خاصی قهرمان نشود اما نشد. وگرنه عذرخواهی چه فایده ای داشت؟ اگر اشتباه داوری رخ داده بود باید پیش از این از پرسپولیس بابت اشتباهات داوری در دربی ها و انتقال امتیاز به نفع رقیبمان در بازی مستقیم عذرخواهی می کردند. اگر عذرخواهی او به خاطر اشتباه بود، باید از سوی مردم انجام می شد.

*فوتبال ایران ناقص است!
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر حرفه ای بودن در فوتبال ایران و بحث هایی که در مورد باشگاه ها و انتظارات از آنها مطرح می شود، ادامه داد: معتقدیم امروز فوتبال ما به نام و به نوعی حرفه ای است. در وظایفی که باشگاه ها باید انجام دهند، باید به سمت حرفه ای شدن حرکت کنیم، اما در بسیاری از موارد دیگر مانند باشگاه هایی که از درآمد فوتبالی بهره می برند، اینطور نیست. ما از فوتبال حرفه ای به معنایی که در دنیا برجسته است فاصله داریم. به عنوان مثال، بدنسازی را تصور کنید که فقط عضلات یک دست یا یک پا را کار می کند و به بقیه توجه نمی کند. نتیجه چنین کاری نه تنها یک بدن اسکنه و عضلانی، بلکه موجودی ناقص است. ما فوتبال توسعه نیافته ای داریم که فقط به برخی جنبه ها توجه می شود و به برخی دیگر توجه نمی شود. بیشتر راه هایی که قرار است چیزی از باشگاه ها سلب شود در نظر گرفته می شود، چه از نظر رقم قرارداد و چه زمانی که قرار است برای کوچک ترین صحبت و اعتراض جریمه شوند. توجه داشته باشید که این موضوع جدا از مجوز کنفدراسیون است که هر سال برای اخذ آن باید استانداردهای بالاتری را پاس کنیم. ما فقط در مورد تکالیف باشگاه صحبت نمی کنیم. اما در فوتبال حرفه ای نقل و انتقالات به باشگاه ها نیز وجود دارد. در مورد درآمد باشگاه ها دیگر حرفه ای گرایی وجود ندارد. طبق استانداردهای حرفه ای ما را جریمه می کنند اما چرا حقوق پخش را پیگیری نمی کنند؟ اگر نتوانند کاری را در این بخش انجام دهند، جای زیادی برای گفتگوهای دیگر باقی نمی ماند. سهم درآمدی تبلیغات محیطی یک عدد یا رقم نیست. این چه نوع حرفه ای بودن است؟
چرا پرسپولیس فقط با این ظرفیت حمایتی، اجتماعی و برند باید در فوتبال حضور داشته باشد؟ حتی برای تامین مالی فوتبال و فوتسال بانوان هم مشکل داریم، در حالی که اگر شرایط برای ایجاد توجیه اقتصادی فراهم می شد، خیلی ها جلو می آمدند و پرسپولیس می توانست در بسیاری از رشته های ورزشی دیگر منشأ نفوذ باشد.

* آبروی کشور در خطر است
محمد دلبری در خصوص مشکلاتی که پرسپولیس برای میزبانی این مسابقات با آن مواجه است، اظهار کرد: اکنون پرسپولیس به عنوان پرافتخارترین، محبوب ترین و قهرمان فوتبال ایران، ورزشگاه خانگی برای برگزاری مسابقات ندارد و باید تهران را برای بازی در خانه ترک کنیم. . در واقع ما میزبان نیستیم. هیچ ورزشگاهی در پایتخت وجود ندارد که بتوانیم مسابقات خود را جشن بگیریم. این آبروی کشور و نظام است. مردم باید از این بابت عذرخواهی کنند. ما به عنوان یک باشگاه از بدیهی ترین حقوق و منابع مالی دنیا محروم هستیم، بنابراین نمی توانید از ما انتظار حل این مشکل را داشته باشید. این مسئولیت بر عهده مدیر فوتبال است. الان تیم های داخلی حداقل به اندازه بازیشان میدان دارند. در لیگ برتر زمین نداریم.

* ما مخالف افزایش سقف نیستیم، مخالف تعطیلی هستیم
محمد دلبری درباره بحث سقف قرارداد، موضع باشگاه و حمله روزهای اخیر به پرسپولیس توضیح می دهد: معتقدیم فوتبال ایران چه از نظر فنی و چه از نظر اقتصادی چنین رشدی نداشته است، اما نگفته ایم که مخالف افزایش هستیم. آن را سقف بودجه
گفتیم الان که کار انجام شده، بیشتر نقل و انتقالات انجام شده و آن که قانون و فدراسیون را رعایت کرده، ضرر کرده و بازیکن ضرر کرده است، دیگر جابه جایی سقف این فصل منطقی نیست. یک استدلال و منطق بسیار ساده. کسانی که طبق شرایط برنامه ریزی کردند و به قانونگذار، مجری و ناظر قانون که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هستند احترام گذاشتند نباید مجازات شوند و کسانی که این کار را نکردند باید پاداش بگیرند.

برای فصل بعد حداکثر حد را افزایش دهید و این قانون را کاملا حذف کنید. ما نیز مشمول قانون خواهیم شد، اما جابجایی سقف اکنون معنای بسیار بدی دارد. شیبا شبهه هایی را مطرح می کند که پیوندهایی وجود داشته است. این به من یادآوری می کند که شاید به برخی باشگاه ها از جایی گفته شده که هر چقدر می خواهند خرج کنند و بعداً این سقف را افزایش خواهیم داد. اما برخی از ارقام اعلام شده برای برخی خریدها به هیچ وجه قابل قبول نیست. که عقل سلیم آن را می پذیرد; بازیکن خارجی با رقمی نصف یا کمتر از نصف چیزی که از پرطرفدارترین تیم فوتبال کشور و قهرمان مسابقات می خواست تا با این همه راه به تیم کوچکتری برود؟

همه حتی در فدراسیون هم می دانند ماجرا چیست، اما دیگر معنایی ندارد. حتی در این مرحله در مورد افزایش سقف صحبت کنید، چه برسد به تصمیم گیری و بررسی آن. وقتی بازیکنان خود را به خاطر این محدودیت از دست دادیم، چگونه می توانیم توافق کنیم؟ وقتی این فصل تمام شود، سقف را افزایش می دهند. تغییر سقف بودجه باشگاه ها در این منطق، اصل عدالت، برابری و شرایط برابر را زیر سوال می برد که حاکی از رقابت سالم و عادلانه است.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)