افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
0

دلایل پایین بودن رتبه آموزش و پرورش در خوزستان / تدریس توسط افراد غیر متخصص – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 393455
دلایل پایین بودن رتبه آموزش و پرورش در خوزستان / تدریس توسط افراد غیر متخصص – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

محمد امیر گفت برو با خبرنگار بیشتر وی با بیان اینکه وضعیت آموزش و پرورش هر ساله به دو صورت ارزیابی می شود، گفت: یکی تراز ورودی کنکور که عملاً توان علمی یک استان را مشخص می کند و دوم معدل است. دریافت کنید سال آخر دبیرستان است. وی تصریح کرد: برخی از شهرستان ها […]

محمد امیر گفت برو با خبرنگار بیشتر وی با بیان اینکه وضعیت آموزش و پرورش هر ساله به دو صورت ارزیابی می شود، گفت: یکی تراز ورودی کنکور که عملاً توان علمی یک استان را مشخص می کند و دوم معدل است. دریافت کنید سال آخر دبیرستان است.

وی تصریح کرد: برخی از شهرستان ها در بحث معدل موفق نبوده اند و شاید یکی از دلایل آن گرایش دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای باشد و نظر وزارتخانه این است که به جای تمرکز بیشتر دانشجویان در رشته های نظری و فنی پس که در آینده فقط به کار در سازمان های دولتی و خودکفایی فکر نمی کنند.

نماینده مردم اهواز مشترکحمیدیه و کارون در بیان اینکه میانگین دریافت کنید ترم آخر دانش آموزان فقط در رشته های نظری انجام می شود، تصریح کرد: هر چه گرایش به رشته های نظری کمتر باشد، تاثیر آن یکسان خواهد بود، اما با توجه به اینکه جایگاه خوزستان با ارتقای میانگین تغییر کرده است، ارزش دارد. تشکر کردن . البته ما هنوز در مورد امتحانات به انتهای جدول نزدیک هستیم.

امیر با بیان اینکه آموزش وجوه بسیاری دارد، بیان کرد: نیروهای انسانی و متخصص، فضای آموزشی، محتوا و در نهایت مدیریت از جمله این موارد است. وجه سوم، بحث کلی کشور است که در مورد آن سؤالاتی داریم، چون تاکنون حتی محتوای منویات حضرت آقا دیده نشده و ما هم گلایه کردیم، در جلسات به وزیر هم گفته ایم. در فضای مجازی و رسانه ها محتوا کم است، به همین دلیل بسیاری از دانشجویان ما تحت تأثیر محتوای غربی قرار گرفتند.

وی با اشاره به مشکل نیروی انسانی، محیط آموزشی و مدیریت آموزش و پرورش در استان، گفت: با توجه به اینکه خوزستان از نظر آلودگی، گرما و خشکسالی استانی بد آب و هوا است، معلمان در واقع در شرایط سخت کار می کنند اما نه تنها معلمان. شرایط برای همه دستگاه ها این گونه است، بنابراین کارکنان باید به صورت ویژه دیده شوند.

وی افزود: در پرداخت ها باید انگیزه ای برای معلم ایجاد شود تا معلم متخصص خوزستانی به دنبال انتقال و مهاجرت به استان دیگری با آب و هوای خوب نباشد. آنها یک مقدار می گیرند و سپس معلمان به دیگری می روند. استان و متخصصان دیگر در خوزستان نمی مانند. بنابراین این موضوع نیاز به قانون دارد.

نماینده مردم اهواز مشترکحمیدیه و کارون تصریح کرد: به دلیل کمبود معلم برخی کلاس های تخصصی مانند فیزیک، ریاضی، شیمی، محاسبات و …. آنها توسط معلمان غیرمتخصص هدایت می شوند. برخی از افراد ممکن است نتوانند فرزندان خود را به کلاس های خصوصی ببرند.

امیر اضافه کرد: به عنوان مثال در روستاهای سویسا، شیبان یا برخی از روستاهای حمیدیه شاهد این هستیم که به جای کارشناس مثلا شیمی، این معلم عربی است که هنوز دروس خود را تمام نکرده و در این صورت نمی تواند. مطالب را برای دانش آموزش دهید دانش آموز خوب فهمیدن دلیل معرفت همین است. دانش آموز در مسابقات استانی و کشوری کافی نیست و در انتهای جدول هستیم.

به گفته وی، سال گذشته بسیاری از کلاس های درس استان توسط دانشجویان ترم آخر دانشگاه فرهنگیان و یا معلمان اضافه کار تدریس می شد. می تواند بالاخره وقتی معلم از صبح تا شب درس می دهد، شب ها توانش کم می شود و بازدهی مناسبی ندارد.

لزوم افزایش انگیزه معلم

نماینده مردم اهواز مشترکحمیدیه و کارون با تاکید بر اینکه باید امتیازات ویژه ارائه شود من برای معلمان خوزستان به ویژه مناطق محروم باید افزایش انگیزه کرامت را در نظر گرفت، گفت: در جذب معلم باید دقت شود. بسیاری از معلمان متخصص و توانا به جاهای دور نمی روند. بنابراین در روستاها و مکان های دور باید از نیروهای توانمند همان منطقه حتی بدون آزمون جذب شود تا در صورت تعیین تکلیف تدریس در روستا محل سکونت او باشد که حتی ممکن است راه حل خوبی برای آن باشد. جلوگیری از ترک تحصیل

امیر اضافه کرد: در روستاهای دور افتاده دختران هم سن و سال می تواند رسیدن از آنجایی که معلم مرد است، خانواده ها به آنها اجازه تحصیل نمی دهند، بنابراین مجبور به ترک تحصیل می شوند، اما اگر دختران باسواد روستا بدون هیچ قید و شرطی وارد آموزش و پرورش شوند، خانواده ها نیز به تحصیلات خود وابسته هستند. دختران و تعداد بازمانده از تحصیل کاهش خواهد یافت.

وی گفت: با وزیر درباره این موضوعات صحبت کرده ایم، وزارت باید لایحه تصویب آن را به ما بدهد تا شرایط آموزش و پرورش فراهم شود که مهاجرت معلمان و بازمانده از تحصیل را کاهش دهد.

نماینده مردم اهواز مشترکحمیدیه و کارون با بیان اینکه در فضای آموزشی مشکل داریم، تصریح کرد: فضای آموزشی ما فرسوده و گرم است که نیاز به توجه ویژه دارد. در بسیاری از مناطق حتی کلاس های بدون تهویه مطبوع وجود دارد یا کولرها مربوط به 10 سال پیش هستند. دانش آموز در کلاس به مدت یک ساعت و نیم، ظرفیت برای مهارت و یادگیری خاکستر سپس نیم ساعت در محیط گرم. خاکستر به پنج دقیقه کاهش می یابد و از طرفی باعث ایجاد خستگی زودرس در معلم می شود.

امیر ادامه داد: فضای رو به زوال آموزشی نیازمند زیباسازی، نشاط، سرمایش و گرمایش است که باید به این موارد توجه شود تا قدرت رقابت با استان های دیگر را داشته باشد.

وی به موضوع مدیریت در آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: همه مدیریت آموزشی از جمله مدیر مدرسه باید توانمند باشد، از ظرفیت منطقه استفاده کند و مردم را درگیر کند. ما می گوییم مدیریت در آموزش و پرورش خوب نیست، چه در مدرسه، چه در منطقه و چه در استان، اینها با هم متحد هستند، پس صحبت از مدیریت است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.