افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

دلایل عدم مراجعه دختران به دادگاه فاش شد!

  • کد خبر : 401562
دلایل عدم مراجعه دختران به دادگاه فاش شد!

به گزارش مانیبان؛ از نظر قانونی و قانونی این حق طبیعی زن است که همسر آینده خود را انتخاب کند و از نظر عرف تقریباً در اکثر مناطق کشورمان به همین صورت انجام می شود. مگر در موارد بسیار نادری که ممکن است خانواده از روی تعصب فردی را به دختری تحمیل کنند. اما مسئله […]


به گزارش مانیبان؛ از نظر قانونی و قانونی این حق طبیعی زن است که همسر آینده خود را انتخاب کند و از نظر عرف تقریباً در اکثر مناطق کشورمان به همین صورت انجام می شود. مگر در موارد بسیار نادری که ممکن است خانواده از روی تعصب فردی را به دختری تحمیل کنند. اما مسئله خواستگاری اگرچه مقدمه ای برای انتخابات است، اما بیشتر شبیه یک پیشنهاد است; یعنی اتفاقی که در روند خواستگاری می افتد این است که خانواده پسر یا طرف خود پسر به خواستگاری دختر می روند و در واقع به دختر پیشنهاد ازدواج می دهند و دختر حق انتخاب دارد و پاسخ مثبت می دهد، همان طور که قانون می گوید. آن را رد می کند و پاسخ منفی می دهد.

خواستگاری زن از مرد یک امر فرهنگی است و در شرع و قانون محدودیتی برای آن وجود ندارد، اما در عرف این زنان هستند که باید خواستگاری شوند. در آیات قرآنی به این نکته توجه شده است که در عقد ازدواج، زن و شوهر مرجع اصلی تصمیم گیری هستند و این موضوع با وجود محدودیت هایی که در آیه 230 برای زنان مطرح شده است، جالب توجه است سوره بقره ازدواج را به زنان نسبت می دهد و تحقق آن را اراده آنان می داند. داستان شعیب (ع) و موسی (ع) در قرآن به کار رفته است که خواستگاری از سوی خانواده دختر (و نه فقط دختر) صورت می گیرد.

در مواردی که امکان دریافت پاسخ منفی یا مثبت وجود دارد، باید با درایت خاصی این کار را انجام داد و در صورت لزوم از افراد متخصص و مجرب مشورت و در مرحله بعد از میانجی استفاده کرد. میانجی که می توان از نظر تعهد، دلسوزی و رازداری به او اعتماد کرد. در برخی از کشورها مانند هند، رسم بر این است که خانواده دختر به خانواده پسر پیشنهاد ازدواج می دهند و خانواده دختر بیشتر پیشنهاد ازدواج می دهند. در این گونه فرهنگ ها، خواستگاری زن از مرد، از ارزش و منزلت زن در نزد مرد نمی کاهد و حتی اگر پاسخ منفی از سوی خانواده مرد باشد، موجب طرد دختر نمی شود. خانواده از هم می پاشد و از نظر روانی برای دختر ضرری ندارد.

اما در کشورهایی مانند کشور ما که آن فرهنگ وجود ندارد و فرهنگ خواستگاری دقیقا برعکس است، خواستگاری مستقیم زن با مرد مطلوب نیست و عوارضی دارد که در نهایت به آسیب روحی و شخصیتی زن ختم می شود. شرایط . کرامت اجتماعی و خانوادگی؛ به خصوص اگر زن در مورد آن پاسخ منفی دریافت کند. زیرا از نظر عاطفی و عاطفی، اگرچه زنان در سطح بالاتری نسبت به جنس مخالف قرار دارند، شکنندگی آنها نیز بیشتر از مردان است.

بنابراین در آن دسته از مسائلی که امکان دریافت پاسخ منفی یا مثبت وجود دارد، باید با درایت خاصی انجام شود و در صورت لزوم از افراد متخصص و مجرب مشورت شود و در مرحله بعد از میانجی استفاده شود. میانجی مورد اعتماد از نظر تعهد، دلسوزی و رازداری برای پیگیری کار به صورت کاملاً محرمانه و با مهارت و توانایی خاص، برای تشویق و ترغیب فرد مورد نظر و پس از فراهم شدن مقدمات ازدواج در وی، موظف است دستورات او را ببرید و او را به خواستگاری دختر ببرید. به این ترتیب دختر از حق انتخاب خود به خوبی استفاده کرده و به طور غیرمستقیم از فرد مورد نظر خواستگاری کرده و از آسیب خواستگاری مستقیم دوری کرده است.


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.