افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

دلایل خم شدن و شکستن فرش / چگونه با روش های ساده فرش را مانند روز اول صاف کنیم

  • کد خبر : 370209
دلایل خم شدن و شکستن فرش / چگونه با روش های ساده فرش را مانند روز اول صاف کنیم

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- بدون شک در دکوراسیون یک خانه ایرانی فرش یکی از مهم ترین اکسسوری ها محسوب می شود که هم از نظر کلاس و هم از نظر زیبایی در طراحی می تواند بسیار مهم و تاثیرگذار باشد. وجود یک فرش ایرانی با طرح و رنگ های […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- بدون شک در دکوراسیون یک خانه ایرانی فرش یکی از مهم ترین اکسسوری ها محسوب می شود که هم از نظر کلاس و هم از نظر زیبایی در طراحی می تواند بسیار مهم و تاثیرگذار باشد. وجود یک فرش ایرانی با طرح و رنگ های سنتی و خاص، طراحی فضا را واقعا تغییر می دهد. چه یک مینیمالیست باشید و چه ماکسیمالیست پرمشغله، در هر صورت داشتن فرش یک الزام است که بر اساس سبک دکوراسیون منزل شما تعیین و خریداری می شود. در این مقاله در مورد مدل فرش صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد اهمیت ظاهر فرش صحبت می کنیم که باید حفظ شود. اغلب پیش می آید که فرش به دلایل مختلف تا می شود و شکل و شمایل اصلی و جذاب خود را از دست می دهد. اما مشکل این است که ما هر کاری انجام دهیم به آسانی روز اول نخواهد بود. اما چه باید کرد؟ آیا به خاطر خدا آن را رها کنیم یا فرش زیبای خود را خیلی راحت درست کنیم؟ اگر مشکل شما این است دست به کار شوید چون فرش برای ما ایرانی ها خیلی مهم است پس بیایید هر چه زودتر آن را حل کنیم.

چرا فرش خم می شود و پاره می شود؟

قبل از دیدن نحوه ساخت فرش مانند روز اول بهتر است ابتدا دلیل آسیب دیدگی و چین خوردگی آن را بدانیم تا بتوانیم پیشگیری خوبی در برابر چین و چروک های بعدی داشته باشیم. به عنوان مثال حمل و نقل نامناسب و نادرست می تواند زیبایی آن را از بین ببرد. به فرش آسیب رسانده و آن را خم کنید. اکثر افراد برای حمل و نقل راحت تر فرش می چرخانند اما بعد از اینکه می خواهند آن را باز کنند این کار را به درستی انجام می دهند و در نتیجه چین و چروک و تغییر شکل ایجاد می شود. از طرفی رطوبت می تواند باعث جمع شدن و انبساط الیاف فرش شود و باعث کمانش فرش شود. نکته آخر اینکه قرار دادن اشیای سنگی روی فرش یا کشیدن آنها روی فرش باعث آسیب و چین خوردگی فرش می شود، بنابراین در همه موارد باید دقت شود.

تعمیر فرش شکسته

و بیایید روش هایی را بررسی کنیم که می توانند برای صاف و مانند روز اول فرش ها موثر باشند که ایده های بسیار خوبی هستند.

از بخارشوی استفاده کنید

بخارپز کردن یکی از بهترین ایده ها برای صاف کردن چین و چروک های فرش است زیرا الیاف فرش را نرم می کند و آن را به حالت اولیه باز می گرداند. در اینجا ابتدا باید به طور کامل جارو کنید تا گرد و غبار و زباله روی جاده باقی نماند. سپس بخار را روی دمای مناسب تنظیم کنید و مراقب باشید که دما زیاد نباشد زیرا ممکن است به فرش آسیب برساند. آن را به آرامی و به طور یکنواخت روی فرش اسپری کنید و روی قسمت های تا شده فرش ببرید و سپس بگذارید خوب خشک شود.

روش رفع - چروک - فرش - 1

استفاده از وزنه ها

فرش را باید روی سطح صاف پهن کنید و سپس اجسام سنگین را روی قسمت تا شده قرار دهید. فراموش نکنید که جسمی را انتخاب کنید که تماس کامل با فرش و نمونه هوا داشته باشد تا بتواند به طور یکنواخت روی فرش فشار بیاورد. بعد از 24 ساعت جسم را بردارید.

6846

از اتو استفاده کنید

یک پارچه نخی مرطوب را روی قسمت تا شده فرش قرار دهید و سپس پارچه را به آرامی با ست اتو بکشید تا درجه حرارت کم یا متوسط ​​باشد. فراموش نکنید که اتو را مستقیم روی فرش قرار ندهید و باید حد واسط باشد در غیر این صورت فرش آسیب می بیند. در نهایت بعد از اتو، بگذارید فرش خوب خشک شود و از خودش مراقبت کند.

222



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370209

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.