افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

دلار 5 هزار تومانی حباب دارد/ احتمال کاهش نرخ ارز در سال آینده

  • کد خبر : 235805
دلار 5 هزار تومانی حباب دارد/ احتمال کاهش نرخ ارز در سال آینده

این کارشناس ارزی گفت: به دلیل اینکه مالیات بر عایدی سرمایه در سال آینده اعمال می شود و خریدار باید مالیات را پرداخت کند، ممکن است به دلیل این موضوع بخشی از افزایش تقاضا برای ارز باشد. احمد صالحی، کارشناس اقتصاد بین الملل در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: نرخ واقعی کنونی دلار در […]

این کارشناس ارزی گفت: به دلیل اینکه مالیات بر عایدی سرمایه در سال آینده اعمال می شود و خریدار باید مالیات را پرداخت کند، ممکن است به دلیل این موضوع بخشی از افزایش تقاضا برای ارز باشد.

احمد صالحی، کارشناس اقتصاد بین الملل در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: نرخ واقعی کنونی دلار در بازار آزاد نباید بیش از 55 هزار تومان باشد، یعنی بیشتر از این رقم نباشد، زیرا این می تواند با روش های مختلف نشان داده شود که نرخ ارز نباید بیشتر از ارقام ذکر شده باشد.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: اگرچه برخی تلاش می کنند بگویند به زودی شاهد از بین رفتن بهار نرخ ارز خواهیم بود، اما در واقعیت این گونه نیست زیرا دولت و بانک مرکزی به عنوان دستوری نرخ ارز را حفظ نکرده اند. با انگیزه اقتصادی و سیاسی به سرعت افزایش می یابد. اما در حال حاضر نرخ دلار حباب 5 هزار تومانی دارد.

این کارشناس ارزی تصریح کرد: برخی از نوسانات فعلی ارز ناشی از تاثیرات روانی کاندیداتوری ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا و پایان سال است، ضمن اینکه اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه می تواند بر افزایش تقاضای خارجی نیز تاثیرگذار باشد. تبادل.

این کارشناس اقتصاد بین الملل در ادامه بحث توضیح داد: با توجه به اینکه مالیات بر عایدی سرمایه در سال آینده اخذ می شود و خریدار باید مالیات بپردازد، بنابراین بخشی از افزایش تقاضای ارز ممکن است ناشی از همین موضوع باشد. بنابراین اگر محدودیت و مالیات بر خرید و فروش ارز بدون نیاز واقعی رها شود، قطعاً نرخ ارز به قیمت متعادل باز می گردد زیرا دلیلی برای افزایش نرخ ارز وجود ندارد و بانک مرکزی برای جلوگیری از افزایش نرخ ارز برنامه ریزی می کند. نرخ ارز مطلوب بوده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=235805

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.