افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

دفتر سفر قم در دفتر مسافرتی اسمارتک نیوز

  • کد خبر : 125092
دفتر سفر قم در دفتر مسافرتی اسمارتک نیوز

این اثر توسط حمید خلیفه هاشمی فرد به هزارویک سفر (مسابقه نویسندگی سفرنامه اسمارتک نیوز-1401) و در مجله گردشگری اسمارتک نیوز منتشر شده است. یکی از روزهای تابستان سال 1400 (شنبه 22 تیر) برای گشت و گذار و گردش در اماکن گردشگری قم به چند خیابان در حومه شهر و مرکز قم رفتم. پس از […]

این اثر توسط حمید خلیفه هاشمی فرد به هزارویک سفر (مسابقه نویسندگی سفرنامه اسمارتک نیوز-1401) و در مجله گردشگری اسمارتک نیوز منتشر شده است.

یکی از روزهای تابستان سال 1400 (شنبه 22 تیر) برای گشت و گذار و گردش در اماکن گردشگری قم به چند خیابان در حومه شهر و مرکز قم رفتم. پس از گذر از چند خیابان برون شهری و خیابان الخبال و زیارت حرم حضرت معصومه (س) به خیابان صفاییه رسیدم. مجتمع تجاری صفایی واقع در خیابان صفایی دارای فروشگاه های متعددی از جمله دنیای کتاب بود که پر از کتاب های متنوع، جذاب و جالب است. پس از بررسی چندین کتاب، چشمم به کتاب 2 جلدی است. تا زمانی که فرد پخته شود نوشته منوچهر دانش پژوه در چاپ سوم که کتابی فشرده و زیبا از سفرنامه مسافران مسلمان و غیر مسلمان در سراسر جهان بود.

در این کتاب می توان نام افرادی چون ابن حوقل، ابن فضلان، ابن بطوطه، ناصرخسرو، فیثاغورث، مارکوپولو، پولاک، بلوشر، دوگوبینو، برادران شرلی، ابودلف، کلاویخو، فلاندن، گابریل، هاکس و … را نام برد. مشمول. مشاهده می شود که به نقاط مختلف دنیا از جمله ایران سفر کرده اند و بسیاری از تجربیات و تجربیات خود را در قالب دفتر خاطرات سفر نوشته اند.

اما به دلیل افزایش مداوم قیمت ها و تورم، برای لحظه ای از خرید کتاب در همه زمینه ها و بخش های تولیدی و خدماتی منصرف شدم، اما وقتی به خانه برگشتم ذهنم موضوع سفر، دفتر سفر و گردشگری را فراموش نکرد. مدتی لحظه مدام با خودم دعوا می کردم. با توجه به علاقه و توجهی که به موضوع سفر و گردشگری ایران و جهان داشتم از سایت های مختلف گردشگری و مسافرتی در فضای مجازی و اینترنت بازدید کردم. ماشاالله هزار ماشاالله از نظر گسترش اطلاعات، تحقیق، تبلیغات و مشتری یابی، سایت ها و … با هم رقابت کردند و لحظه ای بی فعالیت نماندند. در این جریان چشمم به سایت اسمارتک نیوز افتاد که دفترش در تهران بود. اسمارتک نیوز، شعار اصلی شرکت آنها مبتنی بر تعهد، توانمندسازی، همدلی و رهبری هوشمندانه، رضایت مشتری و غیره بود. الحق و الانصاف گروه اسمارتک نیوز در زمینه خدمات، تبلیغات، نامزدی، دانش و تجربه سفر و گردشگری و … بودند. من از این خیلی راضی بودم. در این شرایط فکر کردم چرا این شرکت نام اسمارتک نیوز را انتخاب کرده است؟

از روی کنجکاوی و ناخودآگاه کلمه اسمارتک نیوز را در اینترنت جستجو کردم و عبارات و جملات زیر را پیدا کردم: «اسمارتک نیوز، شخصیت کارتونی ماجراهای سندباد بحری، فیلم و کارتون اسمارتک نیوز و چهل دزد، شرکت چند ملیتی چینی تجارت الکترونیک علی داد.”

جمله اول و دوم در ذهن ما اسمارتک نیوز راهزن را تداعی می کند که سپس راه درست را انتخاب می کند و راز گنج دزدان را کشف می کند و با سندباد سفر می کند و … اما جمله سوم واقعاً شیک و زیبا برای شرکت ایرانیان است. اسمارتک نیوز، شرکت چینی اسمارتک نیوز است که موسس آن جک ما است، جکمی چینی با تفکر و برنامه ریزی ارزشمند و سازنده خود توانست این شرکت را در قالب یک تیم منسجم و ماهر با تفکر خلاق و برتر و رضایت مشتری به مقصد برساند. مشتری یعنی با الهام از صحبت ها و تجربیات جکما، چشم انداز جدیدی از اسمارتک نیوز تولید خواهد شد که نمونه بارز آن چیزی است که در شرکت ایرانی اسمارتک نیوز دیده شده است.

در واقع اسمارتک نیوز یک افسانه نیست بلکه یک استراتژی است. این یک رویا نیست، یک علت است. به تغییر، فرصت و شکست ارزش بدهید. اسمارتک نیوز به افق دور می اندیشد و گردشگری جهانی و ایرانگردی را هوشمندانه و مبتکرانه به هم متصل می کند و به وضوح حال و هوای ایران و جهان را برای همگان نشان می دهد و همیشه برای جلب رضایت و اعتماد مشتریان، مایل بیش از حد پیش می رود. اما به دلیل وضعیت ماه در عقرب و تورم انفجاری که به طور مداوم بر مغز و اعصاب تاثیر می گذارد، نتوانستم برای خودم و خانواده ام از سایت اسمارتک نیوز وسایل سفر بخرم و … در پایان هدیه او را دادم. و در دنیای رویا و خیال و دنیای مجازی به سفر و گشت و گذار و … ادامه دادم و دانش و تجربیات علمی و … را اضافه کردم و خانواده ام را در این راه به اشتراک گذاشتم. اما اتفاقی غیرمنتظره افتاد و رویای سفر به حقیقت پیوست.

گویا امام رضا (ع) از ما خواسته بودند و ما از 27 تا 22 تیرماه از طرف کانون آموزش و پرورش بازنشستگان قم به صورت تور اقساطی به زیارت چهار روزه مشهد رفتیم. شرایط سفر با قطار و اقامت در هتل سه ستاره سهند مشهد بود. ساعت 23 شب جمعه 27 تیر ساعت 14 از ایستگاه قم حرکت کردیم و ساعت 13 جمعه 27 تیر ساعت 14 به مشهد رسیدیم. پس از اقامت در هتل سهند که در خیابان امام رضا 2 و کوچه کربلا قرار داشت، صرف ناهار و استراحت نمودیم، به زیارت حرم ملکوتی امام رضا (ع) رفتیم.

حرم و حرمش مملو از جمعیت بود و همه به زیارت یا نماز و خواندن قرآن یا زیارت نامه و مفاتیح الجنان مشغول بودند. همه کارکنان و متولیان حرم رضوی با هر لباس و جایگاهی مشغول خدمت رسانی به زائران و دلدادگان حرم رضوی بودند. همانا صحن ها و رواق ها و پنجره های فولادی و دارالجنه و دارالرحمه و حرم های شاه خراسان محفل نورانی عارفان و عاشقان و محرمان و شیفتگان و عاشقان معصومین (علیهم السلام) بود.

پرندگان از گنجشک گرفته تا کبوتر دور بارگاه رفیع امام رضا (ع) می چرخیدند و به امام رئوف سلام و ارادت می گفتند. در این سفر چند روزه ضمن زیارت و قرائت قرآن و زیارت، در اماکن مختلف حرم در نماز جماعت شرکت کردیم، همچنین از مقبره های مدفون در حرم مانند شیخ بهایی بازدید کردیم. شیخ حرامی، شیخ نخودکی و بهشت ​​ثامن الائمه در صحن های مختلف حرم ضمن قرائت فاتحه و طلب مغفرت از خداوند متعال برایشان رحمت و بهشت ​​ابدی خواستیم. بهشت سامان واقع در طبقه پایین میدان آزادی قدس، محل دفن درگذشتگان، شهدا و تشییع شدگان است.

شهدای بمباران عاشورای 1373 حرم رضوی، قدیمی ترین طبل نواز حرم رضوی، حاج احمد قوام شکوهی، مداح ویژه امام رضا (ع)، حاج رضا انصاریان و…

در فرصت‌های باقی‌مانده از موزه آستانه، بازار رضا، بازار 17 شهریور و مغازه‌های آستان رضوی نیز بازدید کردیم و در حین گشت و گذار در آن‌ها سوغاتی‌های خوراکی و غیرخوراکی خریدیم. بالاخره روز پایان سفر فرا رسید. 31 تیرماه پس از آخرین زیارت حرم آقا امام رضا (ع) و شنیدن نوای دلنشین حاج محمدعلی کریمخانی (ای شاه پناهم بده) و حاج رضا انصاریان (سلام ویژه امام رضا علیه السلام) بر او) با اشک فراق و دوری از امام عزیزمان در موبایلمان. خداحافظی می کنیم.

پس از تحویل اتاق و پرداخت قبض هتل در ساعت 19:00 از ایستگاه مشهد، سوار قطار بن ریل به قم شدیم و برای همه آرزوی موفقیت کردیم که بتوانند به سفر به خصوص زیارت بپردازند. زیرا مهم این است که همیشه این ضرب المثل را در نظر داشته باشید که می گوید: شنیدن کی مثل دیدن بود؟

بنابراین باید گفت انشاءالله در آینده ای نزدیک به فرجی رسیده و ارزانی بر کل جامعه ایران بدون شعار و سیاست حاکم خواهد شد تا طبقات متوسط ​​و ضعیف جامعه از سفر و گردشگری بهره مند شوند. ، جهانگردی و… و شاد و سرزنده شوند. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=125092

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.