افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
1

دفتر خاطرات وعده های شهرداری تهران/ از خاطره تلخ بادکنک های قرمز تا شکست بزرگراه شوشتری

  • کد خبر : 406862
دفتر خاطرات وعده های شهرداری تهران/ از خاطره تلخ بادکنک های قرمز تا شکست بزرگراه شوشتری

نورا حسینی: برخی از اعضای شورای شهر تهران شهردار تهران را سلطان وعده های شکست خورده خوانده اند. چندی پیش یکی از اعضای شورای شهر طی نامه ای فهرستی از وعده های محقق نشده شهردار تهران تهیه کرد و از رئیس شورای شهر خواست تا تحقق این وعده ها را پیگیری کند. اما سه سال […]

نورا حسینی: برخی از اعضای شورای شهر تهران شهردار تهران را سلطان وعده های شکست خورده خوانده اند. چندی پیش یکی از اعضای شورای شهر طی نامه ای فهرستی از وعده های محقق نشده شهردار تهران تهیه کرد و از رئیس شورای شهر خواست تا تحقق این وعده ها را پیگیری کند. اما سه سال پیش شهردار تهران و سرانش در دوم آبان چه وعده هایی دادند؟

زمان تکمیل شبکه جمع آوری آب های سطحی را نصف کنید

11 آبان ماه ساعت 14، علیرضا زاکانی شهردار تهران در جریان بهره برداری و بازدید از پروژه های جمع آوری آب های سطحی (مدیریت سیلاب غرب تهران) در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس برنامه مدیریت سیل تهران، 530 کیلومتر کانال و تونل انجام شد. ساخته خواهد شد. برای هدایت آب های سطحی گزارش ها حاکی از آن است که 170 کیلومتر دیگر از پروژه های مدیریت آب های سطحی هنوز در دست ساخت هستند یا در انتظار تکمیل هستند.

به گفته زاکانی، بر اساس برآورد سند پنج ساله پنجم توسعه شهر تهران، این 170 کیلومتر در مدت 20 سال ساخته می شود. با توجه به جلساتی که با معاونت فنی و عمران و شرکت خاکریزاب برگزار شد مقرر شد این مدت 20 ساله به نصف کاهش یابد و با کار جهادی این پروژه در مدت 10 سال به اتمام برسد.

از پایان ساخت بزرگراه بروجردی تا آغاز احداث ۴ خط مترو

11 آبان 1401 شهردار تهران در مراسم دوازدهمین نامگذاری منطقه 9 به اصحاب رسانه گفت: بزرگراه شهید بروجردی امسال تکمیل و افتتاح می شود. وی تاکید کرد که به توسعه اتوبوسرانی در تهران توجه دارد. به گفته زاکانی، در سال جاری (1401) 591 دستگاه اتوبوس نوسازی شده و 200 دستگاه اتوبوس خریداری شده است. . در عین حال در مترو نیز اقدامات جدی برای احداث خطوط 8، 9، 10 و 11 انجام می دهیم و برای خط 11 با مپنا وارد مذاکره شده ایم و با توجه به اینکه وابسته هستیم، تلاش می کنیم گام های موثری در این زمینه برداریم. حمل و نقل ریلی

آن روز جلال بهرامی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که پس از مدتی آنجا را ترک کرد، از احداث پارکینگ 3000 خودرو خبر داد. وی افتتاح و بهره برداری از پارکینگ هوشمند امیرکبیر را سرآغاز رویکرد مدیریت شهری به پارکینگ سازی دانست. علاوه بر این پارکینگ که ظرفیت پارک 550 خودرو را دارد، 3 پارکینگ دیگر نیز با ظرفیت 1382 خودرو در حال ساخت است.

اگرچه پارکینگ امیرکبیر پس از افتتاح با تاخیر زیادی به بهره برداری رسید.

از خاطره تلخ بادکنک های قرمز تا شکست بزرگراه شوشتری

در 11 آبان 1402، پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر تهران، با اشاره به ورود دادسرا به پرونده سقوط بالن تبلیغاتی در منطقه 21، از ورود همزمان شورای شهر تهران در این پرونده خبر داد. . و گفت: برخورد با عاملان سقوط بالن در منطقه 21 در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

ماجرای این بادکنک ها از این قرار بود که هر کدام از این بادکنک ها که در سطح شهر و در همه مناطق پخش شده اند، نمادی از کارگاه ساختمانی برای یکی از پروژه هایی است که شهرداری تهران در حال ساخت است.

اما به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی، یکی از بالن ها در منطقه 21 سقوط کرد و 6 کودک دچار سوختگی شدند. شهرداری تهران هیچ‌گاه مستقیماً از تهرانی‌ها بابت این حادثه عذرخواهی نکرد و مدیران شهری که در آن زمان در سفر به چین بودند، پس از بازگشت به کشور هیچ اشاره‌ای به این حادثه نکردند.

این بادکنک ها در شهر تهران نیز بی سر و صدا جمع آوری شد اما به گفته ناصر امانی حداقل سه میلیارد تومان از بیت المال را هدر داد و باید پاسخگو باشد. گفتند 140 تا 150 بالون را به هوا پرتاب کرده اند که اگر قیمت هر بالن 30 میلیون تومان باشد حداقل 3 میلیارد تومان هزینه می شود.

دفتر خاطرات وعده های شهرداری تهران/ از خاطره تلخ بادکنک های قرمز تا شکست بزرگراه شوشتری

آن روز باز ماندن در مترو و حرکت دادن ماشین با در باز خبرساز شده بود. مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران تاکید کرد که در خصوص تصویر باز مانده در یکی از قطارهای خط 3 مترو طبق دستورالعمل عمل کرده است.

در آن روز مهدی صداقتی، ناظر و عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی و عمران استان تهران از بهره برداری فاز اول بزرگراه شهید شوشتری تا پایان سال جاری خبر داد.

مهدی صداقتی همچنین درباره جزئیات پروژه شهید شوشتری توضیح داد: برای ساخت پروژه شهید شوشتری دو فاز اجرا شده است. فاز اول این پروژه 9 کیلومتر و فاز دوم 6.5 کیلومتر است. 9 کیلومتر اول بزرگراه شهید شوشتری دارای قسمت های مختلفی است و مخالفان آن از جمله املاک ارتش و املاک وزارت ورزش و ورزشگاه تختی رفع شده و در آینده نزدیک به بنگاه املاک واگذار می شود. .

۴۷۲۳۲

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.