افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
6

دفتر خاطرات سفر سمیرم: ماهیگیری و روستای ماندانگ

  • کد خبر : 313094
دفتر خاطرات سفر سمیرم: ماهیگیری و روستای ماندانگ

این اثر توسط یکی از شرکت کنندگان هزارویک سفر (مسابقه سفرنامه نویسی اسمارتک نیوز-1401) و در مجله گردشگری اسمارتک نیوز منتشر شده است. مردم محلی ماهیگیران و بقیه شهر را Mundgun می نامند. ماهی ها موجودات جذابی هستند که خداوند آن ها را در اعماق دریاها، رودخانه ها و یا حتی برکه های کوچک قرار […]

این اثر توسط یکی از شرکت کنندگان هزارویک سفر (مسابقه سفرنامه نویسی اسمارتک نیوز-1401) و در مجله گردشگری اسمارتک نیوز منتشر شده است.

مردم محلی ماهیگیران و بقیه شهر را Mundgun می نامند.

ماهی ها موجودات جذابی هستند که خداوند آن ها را در اعماق دریاها، رودخانه ها و یا حتی برکه های کوچک قرار داده است تا بتوانیم هنری را که در دل آنهاست کشف کنیم. هنر در طبیعت است و متعلق به کسانی است که آن را از طبیعت استخراج می کنند.

هر چه بیشتر به طبیعت فکر می کنم، از خلاقیت خالق آن بیشتر متحیر و شگفت زده می شوم.

ماهیگیری تفریحی امروزه یک ورزش محسوب می شود. شاید تنها ورزشی باشد که تمام احساسات، هیجان، شادی، غرور، غم، شگفتی، آرامش و دوستی با طبیعت و… را در خود دارد.

البته سبک ماهیگیری من و دوستانم بیشتر سرگرم کننده، شاد و طبیعت گردی است. هیچ وقت گفته نشده که ما ماهیگیر بدی هستیم.

ماهیگیری یکی از تفریحات مورد علاقه دوستان من است که هر از گاهی از هیاهوی شهر دور می شویم تا در روزهای آینده روی ایجاد اتفاقات لذت بخشی تمرکز کنیم.

اما نمی دانید برخی از این مکان هایی که برای ماهیگیری می رویم چقدر دارند و دیدن بکر بودن آن مکان شما را به وجد می آورد.

در حوالی سمیرم مکانی زیبا به نام روستای ماندگان در میان ویژگی های سمیرم و جاذبه های اصفهان قرار دارد. می دانم که آقای اصغر فرهادی در آنجا به دنیا آمده است. اکثر مردم آنجا نام خانوادگی فرهادی دارند.

حدود 300 کیلومتر با شهر اصفهان فاصله دارد و رانندگی آسانی دارد. کافی است از قبل در طبیعت گردی شرکت کنید.

جاده هموار، سرد و خنک در تمام فصول سال دلپذیر است، حتی زمستان های سرد و یخبندان هم جذابیت بصری خاص خود را دارد و روح را تازه می کند.

رفقا، من تا به حال دفتر خاطرات سفر ننوشته ام. البته اگر می خواستم برای کسی بنویسم، نمی نوشتم. اما سفرهای من همیشه برای من هیجان انگیز و جذاب بوده و آموخته ها و تجربیات جالب زیادی در آن وجود داشته است.

روستای ماندنگ که در فاصله تقریبی 62 کیلومتری شهرستان سمیرم قرار دارد، دارای آب و هوای سرد، خنک و مطبوع است. اکثر مردم آنجا یک باغ سیب دارند، همان سیب معروف سمیر که ما می خوریم.

سیب سمیرم به عطر و طعم مطبوعش معروف است، وقتی آن را در دست بگیرید و ببوید، مانند استشمام بوی بهشت ​​است.

در جاده سرسبز و پردرخت این شهر می توان باغ های سیب در دشت را دید. در پاییز یک تابلوی سبز، زرد، نارنجی و قرمز را می بینید، گویی خداوند تمام وقت خود را صرف نقاشی در آنجا کرده است.

یکی از اولین روزهای فصل پاییز بود که تصمیم گرفتی به روستای جذاب ماندنگ برویم، مثل همیشه قرار شد ساعت 3 صبح از خانه خارج شویم و به سمت سمیرم حرکت کنیم.

باید از خود بپرسید چرا پاییز؟

یکی از بهترین روزها برای صید ماهی سالمون جورابی و ماهی آزاد سفید فصل پاییز است.

در جاده سمیرم و همچنین روستای ماندگان علاوه بر باغات سیب به دلیل تپه ماهور بودن و سرسبزی بودن محیط برخی از اهالی در زمین های کشاورزی برنج و غیره کاشته اند.

بالاخره به شهر رسیدیم.

این شهر جاده سختی دارد که باید با وسایل نقلیه کوهستانی مخصوص آن را طی کرد. خب معمولا ماشین های پاترول و SUV یا جیپ می توانند برای رسیدن به مقصد مفید باشند، البته گاهی اوقات خود روستاییان می توانند شما را با تراکتور حمل کنند.

ماهیگیری در کنار طبیعتی بکر و پرانرژی، سرگرم کننده ترین لذت دنیاست، گویی تکه کوچکی از بهشت ​​مستقیم به زمین آمده است.

شب که می شود، جدا از شنیدن صدای غرش پشت بام و برخورد آب به سنگ های جاده و ساختن موسیقی خاص طبیعت، انگار اصلاً دلت نمی خواهد بخوابی. آیا دوست دارید تا صبح به این سمفونی دلنشین گوش دهید و شعرهای عاشقانه بخوانید و کتاب بنویسید؟

شب ها صدای زوزه گرگ ها و حرکت ظریف روباه ها را از درختان و باغ های روستای ماندگان می شنوید، اما زیاد ترسناک نیست، اما اگر کمی ساکت شد و بی خوابی به شما حمله کرد، چیزی برای توقف وجود ندارد. شما. از ترس

اما پیشنهاد می کنم خود را به آرامش و لذت بردن از این طبیعت دلپذیر دعوت کنید.

صبح هنوز خورشید طلوع نکرده و خورشید خوابیده است، به این مکان دلپذیری که برایتان گفتم می رسیم. خیمه و آتش درست کردیم. سپس قلاب ها آماده ریختن در آب هستند. تا زمانی که خورشید طلوع نکرده و قبل از غروب آفتاب یکی از بهترین زمان ها برای ماهیگیری است.

نسیم خنکی به صورتم می خورد. کمی سردتر شدم. کلاه گرم زمستانی را که مادرم برایم بافتنی سرم کردم و لباس ماهیگیری پوشیدم.

به بچه ها گفتم: من آماده ام. من تو را نمی شناسم، بیا برویم کنار آب.

آبی با همه طراوت و لذت و آرامش و سکوتی که در زمان ماهیگیری داشت همیشه برایم عزیز است.

خورشید که از پشت کوه بیرون می‌آمد، تمام رودخانه را پوشانده بود. ساعت تقریبا نه صبح بود. به سمت چادرهایمان رفتیم و برای صبحانه آماده شدیم.

این رویداد تا بعدازظهر و عصر ادامه دارد تا ایده خوبی از شهر جذاب منگند بدست آورید.

باز هم می گویم که من هرگز سفرنامه نویس نبودم، اما خوبی این است که هر چه تجربه کردم از دل و جانم بیرون آمد تا شاید بتوانم بخشی از حس خوبم را نسبت به چنین سفرهایی بیان کنم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=313094

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.