افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

دفاع رئیس جمهور از پروژه بودجه 1404

  • کد خبر : 405529
دفاع رئیس جمهور از پروژه بودجه 1404

مسعود بیزیکیان در جلسه علنی امروز؛ روز سه شنبه 10 آبان 1403، شورای اسلامی شهر با ارائه توضیحاتی از لایحه بودجه 1404 کشور دفاع کرد و در ابتدا از حضور نمایندگان در مجلس و تجدید خاطره از نمایندگیشان ابراز خوشحالی کرد و گفت: امیدوارم با کمک شما ما می توانیم راهی را پیدا کنیم که […]

مسعود بیزیکیان در جلسه علنی امروز؛ روز سه شنبه 10 آبان 1403، شورای اسلامی شهر با ارائه توضیحاتی از لایحه بودجه 1404 کشور دفاع کرد و در ابتدا از حضور نمایندگان در مجلس و تجدید خاطره از نمایندگیشان ابراز خوشحالی کرد و گفت: امیدوارم با کمک شما ما می توانیم راهی را پیدا کنیم که در آن تصمیم داریم با اجماع و همدلی به جلو برویم و خداوند به ما کمک می کند که صادق باشیم و تا جایی که می توانیم بر اساس صداقت و راستی به جلو برویم.

وی با اشاره به اینکه امروز بودجه 1404 را که حاصل دو ماه تلاش مستمر دولتمردان است تقدیم مجلس می کنم، خاطرنشان کرد: این بودجه با توجه به دغدغه های شما و بر اساس تعهداتی که با ایشان داشتم تهیه شده است. شما و مردم قول دادم در مسیر آشتی پیش برویم ما توانستیم و به آن متعهد بودیم.

وی ادامه داد: این بودجه حاصل جلسات متعدد با کارشناسان و مجلس بود. دقت در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه در اولویت تدوین بودجه بوده است. بر تکمیل تکالیف برنامه هفتم تاکید کردم. در گزارش این لایحه فصلی تهیه شده که منعکس کننده مفاد برنامه است. اصل دوم عدالت محوری است. منظورم این نیست که ما می خواهیم یک بار برای همیشه تبعیض را از بین ببریم، بلکه می خواهیم به این سمت برویم. بسته به شرایط منطقه، تقویت پایگاه دفاعی در تصمیمات بودجه تضمین شده است. کاهش تورم نیز سرلوحه مصوبات این برنامه بوده است.

رئیس دولت چهاردهم گفت: مهمترین وجه تمایز بودجه جاری یکپارچگی، شفافیت و جامعیت بودجه است. رعایت انضباط و ارائه سند مالی دولت در جدول زمانی مقرر در قانون. لایحه بودجه بر اساس قانون اول آبان ماه و نظام جدید تدوین بودجه ارائه شد تا مجلس فرصت بررسی بودجه را داشته باشد و به نفع اقتصاد کشور باشد. امسال برای اولین بار کلیه اقلام فرا بودجه ای منابع و هزینه های سازمان هدف در سقف بودجه لحاظ شد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: همه سفارش‌ها و صف‌ها بر اساس شناسه تخصصی وظایف دولت تنظیم شده است. یکی از مهمترین اصلاحات، تاکید بر پرداخت به ذینفع نهایی از طریق دولت هوشمندتر است. برای رعایت بسیاری از مفاد برنامه هفتم طی تبصره هایی بودجه دستورات اجرایی تهیه شده است. این بودجه شامل افزایش ظرفیت تولید نفت، تقویت منابع پایگاه دفاعی، مدیریت و کنترل تعهدات دولت، مدیریت توزیع عادلانه آب و حمایت از مسکن برای محرومان است.

پزشکان ادامه دادند: در بخش عدالت محور رهنمودهای مقام معظم رهبری شکل اجرا را مشخص کرده است. اگر قرار باشد جمله ای فاصله طبقاتی را در جامعه افزایش دهد، آن را حذف می کنیم. ما به دنبال احکامی بودیم که توزیع عادلانه منابع و حفظ کرامت و مشارکت مردم در اقتصاد را تضمین کند. از دیدگاه حکومت، بسیاری از احکام بر عدالت متمرکز هستند. منابع یارانه نقدی و کمیته کمک به جداول بودجه منتقل شده و کمک به اقشار محروم در بودجه افزایش یافته است. اگر منابع یارانه‌ای را به فروش حامل‌های انرژی منتقل می‌کردیم، نمی‌توانیم آنطور که باید از محرومان حمایت کنیم.

و افزود: دو برابر شدن سقف معافیت مالیاتی برای حقوق بگیران و صاحبان مشاغل در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد است. معافیت مالیاتی باید در سطحی تعریف می شد که افراد با درآمد متوسط ​​بتوانند حداقل استاندارد زندگی خود را حفظ کنند. برای اجرای مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانان تلاش شده است. هزینه های زندگی خانواده های پرجمعیت بیشتر از خانواده های کوچک است، بنابراین باید پرداخت هزینه برای فرزند بیشتر شود. منابع لازم برای بخش سلامت دیده شده است. در سال های اخیر توجه کمتری به آب، توسعه راه آهن و مسکن برای افراد محروم شده است. اعتبارات این بخش تقویت شده است. یکی از نکات لایحه پیشنهادی واقع بین بودن در اعداد است. در قسمت هزینه ها ارقام واقعی پرداخت حق بیمه مستمری بگیران و منابع لازم برای تناسب حقوق بیکاران و پرداخت مطالبات گندمکاران دیده شده است.

دکتر گفت: امسال با کسری بودجه با تولیدکنندگان گندم مشکل داشتیم و با مجوزی که از مدیریت گرفتیم و در جلسه سران قوا بحث کردیم، امروز بدهی تولیدکنندگان گندم واریز می شود. به حساب شما نسبت منابع تخصیص یافته به بخش سلامت دیده شده است. بخش مهمی از انسجام بودجه به دلیل حمایت رهبران است. در زمان تدوین لایحه از مقام معظم رهبری خواستم مجوز استقراض سال آینده از صندوق توسعه ملی را به دولت بدهد که منجر به درج هزینه و درآمد واقعی در بودجه شده است.

وی افزود: در پروژه های عمرانی رشد بالایی داشتیم. بودجه ساخت و ساز 40 درصد افزایش یافته است. نسبت تملک دارایی های سرمایه ای از 11 درصد به 20 درصد بودجه عمومی افزایش یافته است. یکی از الزامات حمایت از تولید، قابل پیش بینی بودن سیاست های بودجه ای و مالی است. برنامه افزایش سرمایه بانک دولتی ۶A دیده شده است. در برنامه هفتم تاکید شده است که دولت بدهی خود را نزد بانک ها اوراق بهادار کند. برای این کار نزدیک به 200 میلیارد منبع و 200 میلیارد ملک برای پرداخت بدهی دولت با تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر تلاش شده است با در نظر گرفتن منابع لازم کل بدهی دولت با سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود.

رئیس جمهور گفت: در بحث اصلاحات اقتصادی اکثر اقتصاددانان بر اصلاح تدریجی تاکید می کنند و موافق هستند که اصلاح نظام پولی و یارانه سوخت الزامی است. تصمیم تک نرخی شدن ارز مهمترین راهکار کاهش درآمد در اقتصاد است. این برنامه توسط بانک مرکزی پیگیری می شود. برای تامین کالاهای اساسی باید سیاست ارز ترجیحی حفظ شود.

وی ادامه داد: چالش دیگر اصلاح یارانه انرژی است. مصرف بنزین در سال جاری 40 درصد بیشتر از سال 2018 است که امروز کل هزینه تولید بنزین بدون احتساب قیمت نفت حدود 8000 تومان است. امسال حدود 90 هزار میلیارد تومان و در صورت ادامه روند در سال آینده باید 130 هزار میلیارد تومان وارد شود و هر لیتر بنزین وارداتی بین 30 تا 40 هزار تومان قیمت دارد. اصلاح این روند مستلزم مشارکت همه اقشار جامعه است تا بتوانیم این ناهماهنگی را به نفع اقشار محروم اصلاح کنیم.

این پزشک تصریح کرد: با توجه به این توضیحات بودجه سال 1404 تنها شامل یک ماده و 17 تبصره برای ارائه به شورای اسلامی است.





لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405529

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.