افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
4

دغدغه هایی که تبدیل به موزیک شد/ناگفته های «عزیزم مهدی» – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 210669
دغدغه هایی که تبدیل به موزیک شد/ناگفته های «عزیزم مهدی» – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر ، نماهنگ «عزیزم مهدی» در آستانه نیمه شعبان و میلاد امام زمان (عج) با صدای محمد اسداللهی از ایران، محمد غلوم از بحرین و حسین خیرالدین از لبنان پخش شد. اخیراً با انتشار اثر جدیدی از موسسه ماوا (وابسته به سازمان هنر رسانه عالی) منتشر شده است. محمد اسدالهی یکی از […]

به گزارش خبرنگار مهر ، نماهنگ «عزیزم مهدی» در آستانه نیمه شعبان و میلاد امام زمان (عج) با صدای محمد اسداللهی از ایران، محمد غلوم از بحرین و حسین خیرالدین از لبنان پخش شد. اخیراً با انتشار اثر جدیدی از موسسه ماوا (وابسته به سازمان هنر رسانه عالی) منتشر شده است.

محمد اسدالهی یکی از خوانندگان این پروژه که آهنگساز نماهنگ «عزیزم مهدی» نیز هست در خصوص تولید این اثر به خبرنگار مهر گفت: هدف از ساخت نماهنگ «عزیزم مهدی» آشنایی کودکان بود. و خانواده ها با امام زمان (عج) و اهدافش. یعنی این نماهنگ تنها معرفی حضرت مهدی (عج) نیست و توجه به اهداف آن حضرت از دیگر جنبه های مهمی است که مورد توجه ویژه قرار گرفته و در قسمت های مختلف شعر سعی شده است به آن اشاره شود.

و افزود: سرباز بودن امام زمان (عج) به معنای مطیع بودن از اوست; اطاعت از امام زمان (عج) نیز به معنای اطاعت از همه خوبی هاست; آن وقت است که دیگر جایی برای شر در دل شما نیست. این مشکل انسان را به جایی می رساند که وقتی حضرت مهدی (عج) ظهور کند، دل همه خوبی ها را می پذیرد و دیگر در مقابل او قرار نمی گیریم. بنابراین لازم است این مفاهیم از دوران کودکی نهادینه شود و مرکز موسیقی ماوا همواره بر آن بوده تا آن تاثیر را در دل کودکان بگذارد.

این مداح، شاعر و آهنگساز به بیان چگونگی شکل گیری نماهنگ «عزیزم مهدی» پس از نماهنگ «عزیم حسین» پرداخت و افزود: همه ما می خواهیم برای امام زمان (عج) کاری انجام دهیم و ارادت ما فقط نیست. به حروف . بعد از ساخت «عزیزوم حسین 1 و 2» و تأثیری که بر روی بچه ها گذاشت و توانستیم پیام مورد نظر را برسانیم، انگیزه ما برای انجام کارهای دیگر دو چندان شد.

اسدالهی درباره محتوای شعری که در «عزیزم مهدی» سروده است، گفت: نگارش شعری که در نماهنگ «عزیزم مهدی» استفاده شده بود از ماه رمضان سال گذشته آغاز شد. در همان زمان اتفاقات سال گذشته رخ داد و من از قبل دغدغه هایی در ذهن داشتم که در قالب شنیده های شما محقق شد. مثلاً امام زمان (عج) چراغ هدایت است و راه را در این دنیا و در عصر جدید روشن می کند. یا پدربزرگ ها، مادربزرگ ها و پدر و مادرهایمان همیشه به ما سفارش می کردند که با دل پاک از اهل بیت علیهم السلام و امام زمان (عج) پیروی کنیم.

وی ادامه داد: مثلاً در شعر به قول معروف آقای کافی اشاره شده است که خطاب به حضرت مهدی (عج) فرمود: بچه ها بزرگ شدند، جوان ها پیر شدند، پیرها رفتند و شما را ندیدند. به همین ترتیب، نکات روز نیز در شعر ذکر شده است. اینکه امام (ع) می آید و حق مظلوم را می گیرد و عادل است. تأکید بر همدلی و همبستگی جایگاه دیگری بود که در شعر مد نظر داشتیم. باشد که با هم پیمان ببندیم و اول یک دل شویم و وقتی یک دل شدیم با امام زمان (عج) بهتر عهد ببندیم.

اسدالهی حضور دو مداح بحرینی و لبنانی در ساخت نماهنگ «جانم مهدی» را نشانه وحدت مسلمانان دانست و افزود: وقتی مداحان محمد غلوم بحرینی و حسین خیرالدین لبنانی چنین شعری را می خوانند نشان دهنده همدلی است. و واحد”. این جمله ای است که ظاهر شما همه جهان و ادیان را متحد می کند. اگر بخواهیم خود را در مسیر ظهور امام زمان (عج) قرار دهیم، یکی از مراحل می تواند همدلی و دربرگرفتن تمام دنیا به جای اینکه فقط خودمان یا گروه خاصی را ببینیم، باشد.

این آهنگساز درباره محل ضبط نماهنگ «عزیزم مهدی» توضیح داد: برای ساخت موزیک ویدیو چندین ماه فکر و برنامه ریزی کردیم تا همه اجزا درست و اصولی باشد. برای لوکیشن «عزیزم مهدی» فضای باز در نظر می گیریم; چرا که شاید کویر همیشه ما را به یاد ماندن امام زمان (عج) و تنهایی او می اندازد. طلوع خورشید که در ابتدای ویدیو دیده می شود، نشانه سپیده دم است و دل ها و ذهن ها را به آن سمت می برد. سعی شد گام به گام تصویر با شعر همراه شود که این اتفاق افتاد.

محمد اسدالهی درباره ملودی و ریتم در نظر گرفته شده برای نماهنگ «عزیزم مهدی» گفت: شعر و ملودی هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان در نظر گرفته شده است و سعی شده است که ملودی آنقدر ریتمیک نباشد که از متن خارج شود و از متن خارج شود. نه به گونه ای که معنا را از دست بدهد. یک ملودی خوب که با متن و شعر همخوانی داشته باشد همیشه بهتر می تواند معنا را به شنونده منتقل کند. به هر حال تلاش بر این بوده است که ریتم و ملودی به گونه ای در خدمت شعر باشد که به درستی معنا را منتقل کند و امیدوارم در این زمینه موفق بوده باشیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=210669

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.