افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

دعوت از فعالان اکوسیستم فناوری برای حضور در رویداد میدان های نفتی دیجیتال

  • کد خبر : 216688
دعوت از فعالان اکوسیستم فناوری برای حضور در رویداد میدان های نفتی دیجیتال

به گزارش بازار، محسن خجستمهر با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توجه و تعمیق موضوع هوش مصنوعی و نقش آن در مدیریت آینده جهان و لزوم دستیابی به 10 کشور برتر در این زمینه، جنبه های بیشتری را شناسایی کرد. شرکت Digital Oilfields (DOF) از نمونه مهم هوش مصنوعی در بالادست نفت و […]

به گزارش بازار، محسن خجستمهر با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توجه و تعمیق موضوع هوش مصنوعی و نقش آن در مدیریت آینده جهان و لزوم دستیابی به 10 کشور برتر در این زمینه، جنبه های بیشتری را شناسایی کرد. شرکت Digital Oilfields (DOF) از نمونه مهم هوش مصنوعی در بالادست نفت و گاز خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های داخلی و بین‌المللی با تشکیل کنسرسیوم با شرکت‌های بزرگ مخابراتی و فناوری اطلاعات مانند آی‌بی‌ام آمریکا و هوآوی چین، در حال توسعه مفاهیم تبدیل دیجیتال و میدان‌های نفتی دیجیتال هستند. به عنوان مثال، آرامکو تا سال 2010 حدود 19 میدان نفتی را دیجیتالی کرده است و طبق برنامه ریزی، تمام میادین خود را دیجیتالی می کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران کاهش چشمگیر هزینه های سرمایه ای و عملیاتی در کنار افزایش تولید پایدار نفت و گاز را از مزایای دیجیتالی کردن میادین نفت و گاز و شناسایی ارائه دهندگان ایده و فناوری برشمرد. شناسایی اعضای توانمند اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور اعم از شرکت های دانش بنیان و فناوران، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی نمونه هایی از اهداف شرکت ملی نفت ایران در برگزاری رویداد رقابتی میادین نفتی دیجیتال است.

به روز رسانی تقاضاهای بالقوه در زمینه دیجیتالی شدن میادین نفت و گاز.
قاسمهر افزود: هدایت جریان تحقیقات و توانمندی های ملی به سمت پارادایم حوزه های دیجیتال، افزایش سطح دانش در سمت تقاضای فناوری حوزه های دیجیتال و ایجاد فضای گفت و گو بین بدنه شرکت از جمله اهداف دیگر، فناوری و نوآوری است. پاسخگویی به نیازهای بالقوه در این زمینه: شرکت ملی نفت ایران یک رویداد رقابتی در زمینه میادین نفتی دیجیتال برگزار می کند.

به گفته وی، این رویداد رقابتی شامل سه مرحله اصلی ارائه طرح‌های پژوهشی و فناوری مرتبط با محورهای رویداد، ارزیابی و انتخاب برترین طرح‌های پژوهشی و فناوری و همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی و ارائه برترین طرح‌ها به انجمن می‌باشد. شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران شرکت برای شروع مذاکرات برای اجرای آن، بهترین طرح ها را با توجه به زمینه های تحت مدیریت آن شرکت زیرمجموعه تهیه و در صورت توافق، پس از طی مراحل قانونی، برای اولین بار قراردادهای تحقیقاتی، فناوری و ساخت را امضاء نماید.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به این سوال که چرا دانشگاه صنعت نفت به میزبانی این رویداد انتخاب شد، اظهار کرد: این دانشگاه یکی از دانشگاه های اصیل و باسابقه در حوزه مسائل مربوط به صنعت نفت است. علاوه بر این، به شرکت های وابسته، به ویژه، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، آروندان و شرکت ملی حفاری نزدیک است.

خجستمهر با بیان اینکه تاسیس شرکت ملی نفت ایران مبتنی بر تقویت و توانمندسازی دانشگاه صنعت نفت است، اظهار داشت: امیدواریم این دانشگاه نقش موثری در زمینه نوآوری و کارآفرینی داشته باشد و با سایرین هم افزایی بیشتری داشته باشد. دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های فناورانه و دانش‌آموز برای تحقق اهداف شرکت ملی نفت نقش فعالی در حوزه‌های دیجیتال دارند.

مدیریت یکپارچه دارایی های هیدروکربنی با روش های هوشمند
سیدمهدیه مطهری، مدیر تحقیقات و فناوری شرکت ملی نفت ایران نیز در خصوص این رویداد گفت: از نکات اصلی این رویداد می توان به میدان های دیجیتال نفت و گاز (انتخاب میدان برای انتخاب میدان مناسب برای دیجیتالی شدن، امکان سنجی فنی-اقتصادی دیجیتالی شدن) اشاره کرد. حوزه، ارائه متدولوژی و نقشه راه دیجیتالی شدن میدان ها)، فناوری چاه هوشمند با تمرکز بر تکمیل هوشمند چاه، مدیریت یکپارچه دارایی های هیدروکربنی با تمرکز بر استفاده از روش ها و کاربردهای هوشمند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در بخش بالادستی صنعت نفت

وی گفت: شرکت کنندگان در رویداد و مجریان طرح باید به جنبه های مهمی مانند مسئله محوری (به وضوح بیان شود که طرح ارائه شده کدام چالش ها و مسائل را می تواند حل کند) و مزیت های اقتصادی طرح های پیشنهادی را مورد توجه قرار دهند. علاوه بر این، باید مشخص شود که کدام بخش از زنجیره ارزش بالادست (اکتشاف، حفاری، توسعه، تولید و غیره) و کدام یک از اجزای تولید (مخزن، چاه، خطوط لوله روزمینی، تاسیسات روزمینی) قابل استفاده در طرح ارائه شده است. . .دارد.

مدیر تحقیقات و فناوری شرکت ملی نفت ایران افزود: شرکت کنندگان در این رویداد شامل سه دسته از شرکت های فناور و دانش بنیان توانمند در این حوزه، گروه های دانشگاهی شامل اعضای هیات علمی و همکاران علمی (حضور حداقل یک نفر) هستند. عضو هیئت علمی و دو دانشجوی کارشناسی ارشد الزامی است) و کلیه دانشجویان رشته ها و رشته های مرتبط با موضوع رویداد در سراسر کشور (در گروه های دو تا چهار نفره) می باشند.

مطهری تصریح کرد: متقاضیان شرکت در این رویداد رقابتی موظفند نسبت به ثبت نام و بارگذاری طرح های پیشنهادی در محورهای اعلام شده از طریق سایت رسمی رویداد به نشانی tpec-put.com اقدام کنند. پس از پایان مهلت رسمی برای بارگذاری طرح های پیشنهادی، این طرح ها مورد داوری قرار می گیرند و بهترین طرح ها در هر دسته از شرکت کنندگان ارائه می شود.

بر اساس این گزارش، فرصت ثبت نام و بارگذاری طرح های پیشنهادی در این رویداد تا 28 فروردین 1403 اعلام شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=216688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.