افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
2

دعوا و درگیری در واشنگتن بر سر حمله به ایران

  • کد خبر : 191432
دعوا و درگیری در واشنگتن بر سر حمله به ایران

کد خبر: 15729 ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ ۱۷:۰۰:۲۱ پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین به یک پایگاه آمریکایی در نزدیکی مرز اردن و سوریه که منجر به کشته شدن 3 سرباز آمریکایی شد، فشار سیاستمداران تندرو آمریکایی بر دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای انتقام از ایران افزایش یافته است. گفتن فردا | پس از حمله هواپیمای […]



کد خبر: 15729

۱۴۰۲/۱۱/۱۰ ۱۷:۰۰:۲۱






پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین به یک پایگاه آمریکایی در نزدیکی مرز اردن و سوریه که منجر به کشته شدن 3 سرباز آمریکایی شد، فشار سیاستمداران تندرو آمریکایی بر دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای انتقام از ایران افزایش یافته است.

گفتن فردا | پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین به یک پایگاه آمریکایی در نزدیکی مرز اردن و سوریه که منجر به کشته شدن 3 سرباز آمریکایی شد، فشار سیاستمداران تندرو آمریکایی بر دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای انتقام از ایران افزایش یافته است.

24 ساعت پس از این حادثه، نمایندگان تندرو کنگره آمریکا با الفاظ تند و توهین آمیز مسائلی را علیه ایران مطرح کردند. رویترز در گزارشی می نویسد که جمهوری خواهان بایدن را متهم می کنند که سربازان آمریکایی را تا زمانی که یک پهپاد یا موشک به پدافند پایگاه نفوذ کند، به عنوان خوراک توپ رها کرده است. سناتور جمهوری خواه تام کاتن گفت: «او سربازان ما را به عنوان خوراک توپ رها کرده است.

تنها پاسخ به این حملات باید انتقام ویرانگر از نیروهای تروریستی ایران، چه در ایران و چه در سراسر خاورمیانه باشد.» مایک راجرز، نماینده مسئول ریاست کمیته نظارت مجلس نیز خواستار اقدام علیه ایران شده است. راجرز گفت، زمان آن فرا رسیده است که بایدن رژیم تروریستی در ایران و نیابت های افراطی آن را مسئول حملاتی که انجام می دهند، بشناسد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که امیدوار است در انتخابات ریاست جمهوری امسال با جو بایدن رقابت کند، این حادثه را نتیجه «ضعف و تسلیم شدن جو بایدن» توصیف کرده است. یک نماینده دموکرات از استراتژی دولت بایدن برای مهار درگیری بین حماس و اسرائیل انتقاد کرده است.

باربارا لی، نماینده کنگره گفت: «همانطور که اکنون می بینیم، اوضاع از کنترل خارج می شود. درگیری در حال تبدیل شدن به یک جنگ منطقه ای است و متاسفانه آمریکا و نیروهای ما در خطر هستند. نماینده ست مولتون، نماینده دموکرات که چهار دوره به عنوان تفنگدار دریایی در عراق خدمت کرد، از درخواست های جمهوری خواهان برای جنگ انتقاد کرد و گفت: “بازدارندگی سخت است و جنگ حتی سخت تر.”

او می گوید: تندروهای ترسو که خواهان جنگ با ایران هستند در اردوگاه دشمن بازی می کنند و می خواهم ببینم آیا خودشان حاضرند پسران و دخترانشان را به جنگ بفرستند؟ ما باید بر اساس شرایط و زمان خود پاسخی موثر و راهبردی داشته باشیم.» تحلیلگران می گویند که اقدام علیه نیروهای ایرانی در خاک ایران باعث می شود که نیروهای تهران با تمام توان پاسخ دهند و تنش به حدی افزایش یابد که آمریکا آمریکا خود را به روی یک جنگ بزرگ در خاورمیانه باز خواهد کرد.

جاناتان لرد، مدیر برنامه امنیت خاورمیانه در مرکز امنیت جدید آمریکا، می‌گوید: «وقتی کاملاً علنی عمل می‌کنید، وضعیت را برای ایرانی‌ها به شدت بدتر می‌کنید». چارلز لیستر از اندیشکده موسسه خاورمیانه در واشنگتن گفت که پاسخ احتمالی ایالات متحده حمله به یک هدف مهم یا یک شبه نظامی با ارزش در میان گروه های مورد حمایت ایران در عراق و سوریه خواهد بود.

وی می گوید: آنچه اتفاق افتاد با آنچه این گروه های نیابتی در دو سه ماه گذشته انجام دادند کاملاً متفاوت بود، اما با وجود همه صحبت هایی که در مورد اقدام علیه ایران مطرح شد، بعید می دانم دولت آمریکا در این دام بیفتد. یک مقام دفاعی آمریکا می‌گوید: «حمله به ایران هیچ نتیجه‌ای برای ما نخواهد داشت، مگر اینکه ما آمادگی کامل برای درگیر شدن در یک جنگ تمام عیار را داشته باشیم».

لرد و برخی دیگر از کارشناسان اشاره می کنند که اسرائیل سال هاست به نیروهای ایرانی در سوریه حمله می کند، اما نتوانسته ایران را وادار به عقب نشینی کند. در ماه های اخیر، ایالات متحده به برخی از اهداف مرتبط با نیروهای مرتبط با ایران حمله کرده است. در ماه نوامبر، ارتش آمریکا اعلام کرد که به تأسیساتی که توسط گروه‌های مورد حمایت ایران استفاده می‌شود، حمله کرده است. چارلز لیستر با اشاره به ترور سردار قاسم سلیمانی می گوید: تا حدودی می توان گفت که اگر شدت کافی نشان دهید و هدف مهمی را انتخاب کنید، تاریخ نشان می دهد که ایران قبل از پاسخ دادن کمی فکر می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=191432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.