افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

دعوای توییتری همتی و منظور

  • کد خبر : 112018
دعوای توییتری همتی و منظور

همتی که دو سال است از منتقدان جدی دولت بوده، همواره سعی کرده واکنشی تحلیلی به عملکرد دولت نشان دهد و در پستی در شبکه ایکس نوشت: «تایید محقق نشدن 30 درصد درآمدهای بودجه دولت در 7 ماهه اول سال توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه منطبق بر خروج شدید بانک‌ها از بانک مرکزی و […]

همتی که دو سال است از منتقدان جدی دولت بوده، همواره سعی کرده واکنشی تحلیلی به عملکرد دولت نشان دهد و در پستی در شبکه ایکس نوشت: «تایید محقق نشدن 30 درصد درآمدهای بودجه دولت در 7 ماهه اول سال توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه منطبق بر خروج شدید بانک‌ها از بانک مرکزی و در نتیجه رشد بی‌سابقه پایه پولی (پول‌چاپ) است. تسلط مالی دولت بر سیاست های پولی عملاً دست بانک مرکزی را در کنترل تورم بسته است.»

تمسخر تند همتی به خبرگزاری حکومتی/قطع اظهارات دیگران یعنی بدون دستاورد!

رئیس سازمان برنامه و بودجه در واکنش به این مطلب با انتشار پستی تاکید کرد: عدم تحقق کامل منابع عمومی در بودجه های سنواتی امری کاملا طبیعی است که امسال با سازوکار تخصیص از قضا مدیریت شده است. طبق آمارهای سال های گذشته، تسلط مالی دولت بر بانک مرکزی در دوران تصدی این بانک کاملاً ثابت شده است!

اما پاسخ همتی به رئیس سازمان برنامه و بودجه این بود: «حداقل از شما انتظار می رفت که حرف من را با دقت گوش کنید، من گفته بودم سلطه مالی رفتار فاسد همه دولت هاست». البته رشد شدید بدهی دولت به بانک ها، 500+ همات باقی مانده از برداشت بانک مرکزی امروز و چاپ 280 همات (میلیارد تومبا) پول در یک سال، عملکرد دولت متبوع خود را در این زمینه بسیار مهم کرده است. این حس!”

همتی در پست خود ویدئویی از خود منتشر کرده است که در آن به تشریح وضعیت اقتصادی می پردازد. وی گفت: طبق آمار رشد پایه پولی تا مردادماه 41 درصد بوده است. یعنی در سال گذشته 280 میلیارد تن پول چاپ شده است. یعنی ماهانه 23 هزار میلیارد تن پول چاپ می شود و با این حجم نقد می توان تورم را کنترل کرد؟

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=112018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.