افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

دعای روز دهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 237883
دعای روز دهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه های شرعی دهمین روز ماه مبارک رمضان مصادف با پنجشنبه 11 فروردین ماه به شرح زیر است: اوقات شرعی امروز تهران: اذان صبح طلوع خورشید اذان ظهر غروب آفتاب اذان مغرب نیمه شب اسلامی ۰۴:۴۱:۴۹ ۰۶:۰۵:۴۶ ۱۲:۱۱:۲۵ ۱۸:۱۷:۰۵ ۱۸:۳۵:۱۰ ۲۳:۲۹:۲۷ دعای روز دهم به نام خداوند مهربان ترین، مهربان ترین […]

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه های شرعی دهمین روز ماه مبارک رمضان مصادف با پنجشنبه 11 فروردین ماه به شرح زیر است:

اوقات شرعی امروز تهران:

اذان صبح طلوع خورشید اذان ظهر غروب آفتاب اذان مغرب نیمه شب اسلامی
۰۴:۴۱:۴۹ ۰۶:۰۵:۴۶ ۱۲:۱۱:۲۵ ۱۸:۱۷:۰۵ ۱۸:۳۵:۱۰ ۲۳:۲۹:۲۷

دعای روز دهم

به نام خداوند مهربان ترین، مهربان ترین است

به من را بساز فیه از متوکلین در شما وَاجْعَلْنی فیه از الْفاَّئِزینَ لادیک وَاجْعَلْنی فیه از کسانی که نزدیک هستند الک با مهربانی شما یا راستی دانش آموزان

خدايا مرا در اين ماه از توكل كنندگان قرار ده، و در اين ماه از سعادتمندان درگاه خود قرار ده، و به جهت خير خود از نزديكان خود قرار ده. آه تو هدف نهایی موتورهای جستجو

تفسیر دعای روز دهم ماه مبارک رمضان چنین است:

«خداوندا من را بساز فای از متوکلین برای تو، و من را بساز فای از برندگان برای شما، و من را بساز فای از کسانی که نزدیک هستند elik، با مهربانی شما قبلا، پیش از این راستی دانش آموزان»

«خدایا مرا در این ماه از توکل کنندگان و از نجات دهندگان و از مقربان قرار ده». دادنبرای مهربانی شما آه تو هدف موتور جستجو

آرزوهای روز دهم ماه مبارک رمضان؛

خداوند

1. من از آن زمان متوکلین به تنهایی دادن.

2. مرا از نجات دهندگان قرار ده دادن.

3. من را یکی از دوستان نزدیک خود قرار دهید دادن.

«خداوندا من را بساز فای از متوکلین برای تو»

در سوره نساء آیه 28 فرمود: انسان موجود ضعیفی است.

چنین موجودی در مواجهه با حوادث و موقعیت های روزگار، گاه سخت و وحشتناک، باید به دنبال تکیه گاه و تکیه گاه امن باشد تا بتواند در هنگام حملات به آن پناه ببرد.

حمایت مطمئن برای ادامه مسیر زندگی و امید و ناامیدی انسان بسیار مهم، مؤثر و ضروری است. مثل کودکی که در شلوغی بازار است اما در حالی که در دست مادرش است با خیالی آسوده به راهش ادامه می دهد.

در سوره طلاق آیه 3 می فرماید: انسان او اعتماد می کند خدا تو را حفظ کند پس او هست برای او کافی است (هر کس بر خدا توکل کند خدا او را بس است)

زیرا خداوند پناهگاه شکست ناپذیری است.

در سوره انفال آیه 49 می فرماید: انسان او اعتماد می کند خدا تو را حفظ کند بنابراین خدا عزیز است، حکیم، هر که به خدا توکل کند بدون شک پیروز می شود. زیرا خداوند قدرتمند، شکست ناپذیر و حکیم است.

ویژگی یک پناهگاه، شکست ناپذیری است.

علمای اخلاق در تعریف امانت گفته اند: انسان برای رسیدن به اهداف خود از خداوند دفاع می کند، او را جانشین خود می کند، به او اعتماد واقعی می کند و خود را از غیر او جدا می کند.

«و من را بساز فای از برندگان برای شما»

پیروزی یعنی پیروزی با سلامتی. این پیروزی چند نوع است:

گاهی نجات از جهنم می آید.

در سوره آل عمران آیه 185 می فرماید: پس کی؟ دادن که در آتش و وارد شوید عزیز گمشده مرحله کسى که از آتش دور شود و در بهشت ​​قرار گیرد، قطعاً نجات یافته است.

گاهی انجام کارهای خوب خوب است.

در سوره جاثیه آیه 30 می گوید: پس هیچکدام آنهایی که آنها باور داشتند و کار کردند اقدامات خوب سپس وارد آنها می شود. ارباب شما قیمت رحمت او زالک او برنده روشن کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند، پروردگارشان آنان را مورد رحمت قرار می دهد، این رستگاری آشکار است.

گاهی غرور در امتحانات و بیماری ها است.

امیرالمومنین علیه السلام هنگام شهادت در محراب عبادت که فراق مقدسش به خون آغشته شد فرمود: «فضو و ربّی». کعبهمن را خدای کعبه نجات داد.

«و من را بساز فای از کسانی که نزدیک هستند elik»

دوستان صمیمی نزدیک یعنی کسانی که نزدیک شده اند. یعنی کسی که نزد خداوند متعال از مقام و منزلت بالایی برخوردار است.

زیرا مقربان به مقام قرب الهی نزدیک شده اند. بد خلق آنها به اخلاق الهی تبدیل شده اند. صفات جمال و جلال خداوند را در خود آفریده اند. هر چه صفات خداوند در انسان بیشتر تجلی یابد به خداوند نزدیکتر می شود. نزدیک و به جایی می رسد که در تمام نمای آینه الهی می شود. ان الله به اذن الله خلیفه الله بحث و جدل خدا و…

خداوند در حدیث قدسی می فرماید: «ما او نزدیک می شود به عبدی با مشابه کارایی که من فرض کردم در برابر و خیر حذف می شود عبدی او نماز می خواند به زوج من عاشقمن هم همینطور دوست داشتم کونتا برای او آنها شنیدند و آنها دیدند و دست و زیستگاه، که دانانی من جواب دادمو که پرسیدن من آن را به او دادم«بنده مؤمن من برای انجام کاری مانند آنچه به او امر کرده ام نزد من نمی آید». بنده مؤمنم همیشه نوافل را به جا می آورد و مدام گریه می کند و من را دعا می کند تا او را دوست داشته باشم و هر که او را دوست دارد گوش و چشم و دست و تکیه گاه او باشم. اگر از من چیزی بخواهی به تو می دهم و اگر مرا بخوانی به تو پاداش می دهم.

قرب الهی موهبتی از جانب خداوند است چنانکه فرمود: «اللهم بدانید جایی که او انجام می دهد استعداد اویا مرتبه ای اکتسابی است که انسان با تلاش به آن می رسد.

اشاره من به قرب اکتسابی است که در احادیث معصومین آمده است:

حضرت امیر (علیه السلام) فرمود: تقرب به خدا یعنی گوشه گیری مردم.

امام عسکری علیه السلام می فرماید: رسیدن به خدا سفری است که جز با بیدار ماندن کامل نمی شود.

امیرالمومنین(ع)به) فرمودند: قرب به خدا با تطهیر نیت حاصل می شود.

«با مهربانی شما قبلا، پیش از این هدف دانش آموزان»

این آرزوها جز به لطف و لطف خداوند که هدف کسانی است که به حضرت حق نزدیک می شوند، محقق نمی شود. ش

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=237883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.