افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

دست «مسیمانه» در نقطه ضعف فوتبال ایران/درد مشترک برای استقلال – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 412513
دست «مسیمانه» در نقطه ضعف فوتبال ایران/درد مشترک برای استقلال – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، «پیتسو مسیمانه» سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال تهران در اولین صحبت های خود به نقاط ضعف فوتبال ایران اشاره کرد و نکاتی را مطرح کرد که هم برای استقلال و هم برای تیم مفید است. وب سایت تیم استقلال با وجود خریدهای ابتدای فصل و در زمان حضور نکونام نتوانست عملکرد […]

به گزارش خبرنگار مهر، «پیتسو مسیمانه» سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال تهران در اولین صحبت های خود به نقاط ضعف فوتبال ایران اشاره کرد و نکاتی را مطرح کرد که هم برای استقلال و هم برای تیم مفید است. وب سایت

تیم استقلال با وجود خریدهای ابتدای فصل و در زمان حضور نکونام نتوانست عملکرد خوبی در این فصل لیگ برتر از خود نشان دهد، در حال حاضر با 8 امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار دارد. هواداران استقلال امیدوارند حضور «مسیمانه» بتواند آنها را از این بحران خارج کندپوشیده شده است او را در مسیر صعود به جمع مدعیان قهرمانی قرار داد.

نارضایتی فصلی از میانگین سنی استقلال

یکی از مواردی که «مسیمانه» در ابتدای حضورش در استقلال به آن اشاره کرد و نشان از اهمیت این موضوع برای او دارد، میانگین سنی بالای تیمش بود. مشکلی که در ابتدای کار از چشم این مربی آفریقایی دور نماند و گفت: متوجه شده ام که میانگین سنی تیم بالاست. برای افزایش شور و نشاط و انگیزه در تیم باید تیم را جوان کرد. جوان تر کردن تیم زمان می برد.

سرمربی آبی پوشان در نشست خبری پس از شکست سخت تیمش مقابل خیبر خرم آباد تاکید و تاکید کرد که برخی از بازیکنان استقلال نمی دانند در کدام تیم بازی می کنند و ظرفیت لازم برای اجرای برنامه های تاکتیکی را ندارند.

میانگین سنی تیم استقلال حدود 27 سال است. میانگین سنی مدافعان استقلال حدود 28.7 سال است. میانگین سنی هافبک های استقلال 26.8 سال است. میانگین سنی مهاجمان 28.7 سال است.

بحرانی که تازه نیست

اگرچه معضل بالا بودن میانگین سنی در تیم های ایرانی چیز جدیدی نیست، اما ظهور مجدد آن به ویژه توسط فردی که هیچ شناختی از فوتبال ایران ندارد و به تازگی وارد این لیگ شده است، جای تأمل دارد و نشان می دهد که یک عامل اساسی می تواند داشته باشد. در مورد آن فکر شود موضوعی که حتی در سال های اخیر به یکی از چالش های تیم ملی تبدیل شده است.

پیش از این مربیان خارجی دیگری مانند «ژوزه مورایس» و «اوزونیدیس» نیز واکنش های مشابهی به این موضوع داشتند و با استفاده از بازیکنان جوان سعی در کاهش میانگین سنی تیم خود داشتند.

شرایط لازم جوانان در تیم های بزرگسالان.

البته نباید فراموش کرد که موفقیت مربی از نظر رشد جوانان در گرو تداوم حضور او در تیم هاست و قطعا زمانی که عمر مربی در یک تیم از چند سال بیشتر نگذرد. نمی توان از او انتظار داشت که ساختار تیم را تغییر دهد و برای او کسب نتیجه مهمتر از هر چیز دیگری است.

به عنوان مثال خوزه مورایس در ابتدای فصل 1401 به تیم سپاهان آمد و بیش از دو فصل حضور در زردپوشان اصفهانی توانست بازیکنان جوانی را به فوتبال کشور معرفی کند. محمد قربانی، محمدجواد حسین نژاد، آریا یوسفی و عرشیا سرشوق از جمله بازیکنانی بودند که در این مدت به فوتبال ایران معرفی شدند و عباس حبیبی و سیدعلی کمالی نیز بازیکنان مورد اعتماد موریس هستند.

حال باید دید پیتسو موسیمانه در استقلال چه روندی را طی خواهد کرد و آیا می تواند این تضمین را از مدیران باشگاه بگیرد و آیا ماندن او در این تیم به اندازه ای خواهد بود که خطر حضور بازیکنان جوان در این تیم را کاهش دهد. تیم به هر قیمتی آیا او در آینده زندگی خواهد کرد و گروهی از بازیکنان با میانگین سنی پایین را وارد فوتبال کشور خواهد کرد یا حضور او قبل از تصمیم گیری بلندمدت به هاله ای از بلاتکلیفی تبدیل خواهد شد؟

دست از

بستری که فدراسیون فوتبال ارائه کرده است

اما در کنار همه این مسائل، فدراسیون فوتبال تلاش می کند بستری را فراهم کند که باشگاه ها را مجبور به بهره برداری از بازیکنان جوان کند.

بر اساس مصوبه آخرین جلسه کارگروه نظارت بر سقف بودجه و قراردادها، هر باشگاه فقط با شرایط زیر می تواند بازیکن داشته باشد:

بند یک – رده سنی آزاد برای بزرگسالان: 20 نفر.
بند دو- رده سنی زیر 25 سال: 2 نفر; مشروط بر اینکه بازیکنان قبلاً در فهرست زیر 23 سال همان باشگاه قرار داشته باشند و مدت قرارداد آنها از فصل قبل ادامه داشته باشد.
بند سه – رده سنی زیر 23 سال: 8 نفر
بند چهار- گروه سنی زیر 21 سال: 4 نفر
بند پنجم – بازیکنان رده سنی تیم های پایه باشگاهی تا زمانی که دارای تیم آکادمی و پایه در لیگ های کشوری باشند حداکثر 11 نفر و برای بازیکنان شاغل در مسابقات شهرستانی و استانی حداکثر هشت نفر می باشند.

علاوه بر این، تیم ها باید 2 بازیکن زیر 21 سال را در فهرست 18 نفره خود برای هر مسابقه قرار دهند.

به نظر می رسد در شرایطی که ثبات مربیان در ایران چندان تثبیت نشده و توجه زیادی به بازیکنان نتیجه گرا، باتجربه و پیشکسوت همیشه در تیم ها می شود، به موضوع جوانان می پردازند و در فوتبال در دراز مدت شاهد تداوم حضور مربیان در تیم ها و شاید ظهور نسل جدیدی از بازیکنان در فوتبال کشور خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412513

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.