افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

دستیار دندانپزشک سیزده ساله – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 338921
دستیار دندانپزشک سیزده ساله – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

خبرگزاری بیشتر گروه جامعه؛ تشویق افراد به مشارکت در فعالیت های خیریه تنها به بزرگسالان محدود نمی شود و گاهی نوجوانان نیز مستعد انجام کارهای خیر و نشان دادن مهارت های خاص در این زمینه ها هستند. محدثه داوودی فارغ التحصیل رشته روابط بین الملل در مقطع کارشناسی ارشد است. وی هم اکنون به عنوان […]

خبرگزاری بیشتر گروه جامعه؛ تشویق افراد به مشارکت در فعالیت های خیریه تنها به بزرگسالان محدود نمی شود و گاهی نوجوانان نیز مستعد انجام کارهای خیر و نشان دادن مهارت های خاص در این زمینه ها هستند.

محدثه داوودی فارغ التحصیل رشته روابط بین الملل در مقطع کارشناسی ارشد است. وی هم اکنون به عنوان مسئول «گروه جهادی شهید مهدی عسگری» در استان البرز فعالیت می کند. اعضای این گروه در ابتدای کار حدود بیست و چهار نفر بودند که در مناطق محروم استان فعالیت می کردند. چند خانه را پوشانده بودند و به صورت خودجوش و داوطلبانه مشغول کار بودند.

گاهی برای پیگیری کار افراد نیازمند به ادارات و نهادها مراجعه می کردند. در این مراجع از این گروه مجوز می خواستند به همین دلیل از سال 1396 نام گروه را به نام یکی از شهدای مظلوم مدافع حرم البرز در سامانه اطلس ثبت کردند و از همان سال فعالیت جهادی خود را آغاز کردند. در زمینه های مختلف فرهنگی، آموزشی، کسب و کار و اشتغال زایی، ساخت و ساز و… در حال حاضر حدود هفتاد زن و پنجاه مرد با خانم داودی و همسرش کار می کنند.

بخش مهمی از اعضای این گروه کادر درمانی هستند. از سال 1396 صفحه گروه جهادی را در فضای مجازی راه اندازی کردند و بسیاری از پزشکان، کادر درمانی و اعضایی که قصد پیوستن به این گروه را داشتند از طریق آن با یکدیگر تماس گرفتند. نظم و شرایط گروه به این معنا بود که هر فردی که می آمد دو نفر را با خود می آورد و این گونه بود که گروه جهادی پیشرفت می کرد.
در بحث مشاغل خانگی، این گروه برای هفت زن سرپرست خانوار که وقف خیاطی هستند، چرخ خیاطی و ابزار لازم را تهیه کردند.

سرکار خانم داودی و گروهش از سال 1400 شروع به کار در زمینه درمان و دارو کردند و ماهی یک بار با بازدید از مناطق حاشیه ای و بدرودی استان البرز و خارج از استان خدماتی از قبیل دندانپزشکی و پزشکی به نیازمندان ارائه می کردند. .

دستیار دندانپزشک سیزده ساله

وقتی کار درمان شروع شد، متوجه شدند که مردم به خدمات دندانپزشکی نیاز فوری دارند. با توجه به هزینه های بالای دندانپزشکی، خانم داودی نامه ای به بنیاد علوی نوشت و با 50 میلیون تومان دو یونیت دندانپزشکی در اختیار این گروه قرار داد. اکنون با کمک خیرین ارزش امکانات درمانی آن به بیش از یک و نیم میلیارد تومان رسیده است.

تصمیم گیری در گروه جمعی است. به این ترتیب بعد از هر دوره جلساتی تشکیل می شود و اعضای دائمی گروه که ۲۷ نفر هستند با هم در مورد موضوعات مختلف تصمیم گیری و نظرسنجی می کنند. برای هر کار و برنامه ای با هم مشورت می کنند. در این گروه افراد 10 تا 65 سال وجود دارند. جوانان در بحث ایجاد اشتغال شرکت می کنند و به توانمندسازی و یادگیری خود می اندیشند. بسیاری از این افراد اجتماعی نبودند و زمانی که به صورت گروهی سر کار می آمدند پیشرفت می کردند.

مثل هانیه دختر خانم داوودی که الان 13 سالشه و دستیار دندانپزشکی شده و همه وسایل دندانپزشکی رو ازشون یاد گرفته و میدونه. اولین اردویی که هانیه در آن شروع به کار کرد مصادف با اردوی اربعین در شهر امیرالمومنین(ع) بود و شهید روح الله عجمیان نیز همراه این گروه بود. یک نوجوان 16 ساله دیگر مسئولیت قرآن و عترت و کتابخانه گروه را بر عهده دارد و کارش را به خوبی انجام می دهد.

دستیار دندانپزشک سیزده ساله

هزینه مواد و داروهای دندانپزشکی ارائه شده به مردم بسیار بالاست و به دلیل مشکلات اقتصادی کمک های مردمی کاهش یافته است. بنابراین وقتی وارد منطقه ای می شوند سعی می کنند با سایر گروه های جهادی یا نهادهای محلی مانند شهرداری سپاه و فرمانداری برای تامین هزینه ها همکاری کنند. هر اردو به مدت دو یا سه روز برگزار می شود و حدود 90 نفر در کادر اجرایی درمان حضور دارند.

این گروه در سال 1400 در جشنواره مالک اشتر بسیج به عنوان یکی از گروه های جهادی اصلی انتخاب شدند و در طرح لبخند احسان ستاد اجرایی فرمان امام نیز اولین گروه در بحث دندانپزشکی بودند. در همان سال در مراسم اربعین به مدت دو هفته در کربلا پایگاه هلال احمر در میدان 1120 موکب خدام الحسین(ع) را اداره کردند و روزانه بین 1500 تا 1700 بازدیدکننده داشتند. همچنین در سال دوم در عمود 1135 موکب فدک و در سال سوم در عمود 907 موکب حسینه در جاده نجف به کربلا، بیمارستان هلال احمر به گروه جهادی واگذار و تحویل داده می شود. خدمات پزشکی و دندانپزشکی. به زائران امام حسین (ع) خدمات ارائه می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=338921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.