افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

دستگیری 171 تروریست و اشرار در مرز/کشف 536 تن مواد مخدر

  • کد خبر : 228311
دستگیری 171 تروریست و اشرار در مرز/کشف 536 تن مواد مخدر

آفتاب نیوز: سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری به تشریح اقدامات پلیس تخصصی فرجا در سال 1402 پرداخت و گفت: پلیس طی یک سال گذشته ماموریت های زیادی را به انجام رساند و در کمترین زمان ممکن به پرونده های مهم رسیدگی شد. در این یک سال اصحاب رسانه همیشه در کنار نیروی انتظامی بودند، […]

آفتاب نیوز:

سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری به تشریح اقدامات پلیس تخصصی فرجا در سال 1402 پرداخت و گفت: پلیس طی یک سال گذشته ماموریت های زیادی را به انجام رساند و در کمترین زمان ممکن به پرونده های مهم رسیدگی شد. در این یک سال اصحاب رسانه همیشه در کنار نیروی انتظامی بودند، از این رو از اصحاب رسانه تشکر می کنم.

سخنگوی فراجا اولویت پلیس در سال جاری را تمرکز بر افزایش احساس امنیت اجتماعی عنوان کرد و گفت: علاوه بر آن پلیس از مرز تا مرکز نیز به مردم خدمات رسانی کرده است.

کشف 92 درصد جرایم جنایی توسط پلیس
وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط پلیس گفت: پلیس فراجا طی سال 1402 موفق به کشف 92 درصد جرایم مجرمانه و همچنین 85 درصد جرایم در زمینه جعل و کلاهبرداری و 35 درصد از کل سرقت ها شد. . او نیز کشف کرده است

منظر المهدی رسیدگی به پدیده سرقت را از اولویت های فرمانده فرجه در سال جاری عنوان کرد و گفت: در این راستا قرارگاه مبارزه با سرقت تشکیل شد. پلاس صاعمی در این مدت جدا از رسیدگی به سرقت، مبارزه با سارقان را نیز در دستور کار خود قرار داد. همچنین طرح کنترل هوشمند سارقان حرفه ای و پیشکسوت نیز از طریق مهارهای الکترونیکی و … اجرا شد.

دستگیری 18 هزار فروشنده اقلام مسروقه
سخنگوی فرجا افزود: در این مدت بانک اطلاعاتی 700 مالخر حرفه ای تشکیل شد. همچنین اطلاعات لازم در مورد بیش از 250 میلیون قطعه خودرو به دست آمد تا در صورت سرقت بتوان آنها را ردیابی کرد. طی این سال 18 هزار سارق اموال مسروقه در سراسر کشور شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده از روند رو به رشد سرقت جلوگیری شد و وقوع سرقت نسبت به سال قبل چهار درصد کاهش یافت، گفت: همچنین در این مدت شاهد افزایش 124 درصدی کشفیات بوده است. سرقت، 87 درصد کشف خودروهای مسروقه و 40 کشف، 1 درصد سرقت های عمده و 33 درصد سرقت های جزئی.

بیش از 150000 فروشنده مواد مخدر دستگیر شدند
منتظرالمهدی درباره اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: در سال 1403 ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر علاوه بر غلات درشت برخورد با خرده فروشان را در دستور کار خود قرار دادند. در نتیجه این اقدامات 150 هزار و 584 فروشنده مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند که نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است. در این مدت 536 هزار کیلوگرم معادل 536 تن انواع مواد مخدر سنتی تا صنعتی و روانگردان از نقطه مرزی صفر تا مرکز کشور و قلب شهرها کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه جمع آوری معتادان متجاهر از اولویت های پلیس است، گفت: در این مدت 221 هزار و 839 معتاد متجاهر جمع آوری شده که نسبت به سال گذشته 115 درصد افزایش را نشان می دهد. این افراد به مراکز توانبخشی منتقل شده اند. در نتیجه تمامی این اقدامات تعداد تماس ها با مرکز فوریت های پلیسی 110 برای مواد مخدر 15 درصد کاهش یافته است.

انهدام 810 باند قاچاق کالا و جرایم اقتصادی
سخنگوی فراجا همچنین با اشاره به اقدامات پلیس امنیت اقتصادی فراجا خاطرنشان کرد: در این مدت کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی فراجا 810 باند قاچاق کالا و جرائم اقتصادی را شناسایی و منهدم کردند. همچنین شاهد افزایش 368 درصدی کشف تجهیزات پزشکی قاچاق بودیم.

به گفته منتظرالمهدی، افزایش 12 درصدی کشفیات ارز، افزایش 79 درصدی کشفیات فرآورده های نفتی و دستگیری بیش از 80 هزار متهم از دیگر اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در سال جاری است.

دستگیری 171 شرور و اعضای گروه های تروریستی در مرز
وی همچنین با اشاره به اقدامات مرزبانان فراجا گفت: مرزبانان بیش از 200 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ضبط کرده اند. 171 تبهکار و اعضای گروه های تروریستی دستگیر شده اند و در این مدت مرگ تبهکاران، قاچاقچیان و سوداگران در مرز نیز 88 درصد افزایش داشته است.

سخنگوی فرجا درباره حوزه اینترپل نیز اظهار داشت: پلیس بین الملل در سال جاری پرونده استرداد، دستگیری یا تبعید و مصالحه 42 شهروند ایرانی و غیرایرانی را تعیین تکلیف کرده است. همچنین به بیش از 17500 شهروند ایرانی در خارج از کشور گواهی سوء پیشینه بین المللی ارائه کرده است.

منتظرالمهدی همچنین با اشاره به اقدامات پلیس فتا در سال 1403 خاطرنشان کرد: در این سال شاهد افزایش 21 درصدی پرونده های تشکیل شده توسط پلیس فتا بودیم. همچنین 423 مورد مهم، جدی و گزارش شده را کشف و طی آنها 905 نفر را دستگیر کرد. این پلیس در مجموع 87 درصد جرایم سایبری را کشف کرده که قدرت کشف بالایی محسوب می شود.

صدور بیش از 5 میلیون پاسپورت
وی همچنین به اقدامات پلیس گذرنامه و مهاجرت اشاره کرد و گفت: این پلیس در سال 1403 بیش از پنج میلیون گذرنامه الکترونیکی صادر کرد که صدور کارت پناهندگی نیز 30 درصد کاهش داشته است.

سخنگوی فراجا با بیان اینکه ورود مسافران خارجی به کشور 39 درصد افزایش یافته است، گفت: در این مدت 94 باند قاچاق انسان نیز شناسایی و منهدم شده است. انهدام 26 باند جاعل اسناد مسافرتی و هویتی از دیگر اقدامات پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا است.

ارائه بیش از 200 میلیون خدمات عملیاتی و ترافیکی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی.
منتظرالمهدی درباره اقدامات پلیس راهور نیز گفت: پلیس راه در سال جاری بیش از 200 میلیون خدمات عملیاتی و ترافیکی به مردم ارائه کرده است. امسال صدور گواهینامه 8.5 درصد رشد داشته و در مجموع 53 میلیون نفر در کشور گواهینامه رانندگی دارند. در حوزه اسقاط خودرو با وجود اینکه رشد 17 درصدی داشته ایم باید اقدامات بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه امسال بیش از 52 میلیون تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 برقرار شده است، گفت: بر اثر این تماس ها 21 میلیون عملیات انجام شده است.

سخنگوی فراجا گفت: در محدوده یگان ویژه 88 درصد موارد آدم ربایی و گروگان گیری از اقدامات انجام شده توسط این یگان کشف می شود. هواجا در طول سال بیش از 4000 سورتی پرواز برای انجام ماموریت های امدادی، انتظامی، دیده بانی، شناسایی و … انجام داده است.

منتظرالمهدی افزود: در حوزه وظایف عمومی نیز شاهد افزایش 1.1 درصدی در تعداد مراجعات و اعزام ها بودیم. بهداد فرجا نماینده مجلس نیز در مراسم اربعین به ۱۴ هزار و ۴۷۷ نفر خدمات درمانی و بهداشتی ارائه کرد.

وی همچنین درباره اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی فرجا گفت: امسال باشگاه دانشجویی خبرنگاری پلیس راه اندازی شد. تلویزیون اینترنتی پلیس در پلتفرم های آپارات و تلویزیون نیز راه اندازی شد. اقدامات آموزشی، حمایت از تولید فیلم، سریال، تئاتر و… اینها نیز از دیگر اقدامات این معاونت است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=228311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.