افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
1

دستگیری پدر و دختر بی آبرو در تهران / 40 نفر به دنبال آنها بودند + جزئیات

  • کد خبر : 411604
دستگیری پدر و دختر بی آبرو در تهران / 40 نفر به دنبال آنها بودند + جزئیات

به گزارش رکنا، سردار سرتیپ داود معظمی گدرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس، گفت: تقلب با عنوان سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت. این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد که در […]

به گزارش رکنا، سردار سرتیپ داود معظمی گدرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس، گفت: تقلب با عنوان سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با پدر و دختری که مدعی سرمایه گذاری های کلان و سودآور در حوزه ارزهای رمزنگاری شده بودند آشنا شدم و پس از جلب اعتماد، یک میلیارد ریال واریز کردم. برای سرمایه گذاری آنها این کار را انجام دادم و بعد از مدتی پاسخی به من ندادند و متوجه شدم که کلاهبرداری بوده است.

سرتیپ دوم معظمی گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات سایبری خود را آغاز کردند و در تحقیقات اولیه متوجه شدند این پدر و دخترش جزو افراد سابقه دار هستند. جرایم سایبری مدتی است که در پوشش کارشناسان ارزهای دیجیتال در تهران بزرگ دست به اقدامات مجرمانه می زنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت تصریح کرد: هویت مجرمان با اقدامات فنی پلیس به دست آمد و پس از طی مراحل قضایی، مجرمان ضمن کلاهبرداری از فرد دیگری دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

این مقام سایبری با اشاره به افزایش تعداد مظنونان این پرونده به بیش از 40 نفر، تصریح کرد: در ادامه روند تکمیلی پرونده مشخص شد که این پدر و دخترش تنها اعضای این باند کلاهبرداری نیستند و آنها همچنین روی این تیم کار کردند. این پرونده شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به هویت های مجازی اعتماد نکنید، اعتماد بدون بررسی و امنیت صحیح می تواند به شما و سرمایه حیاتی شما آسیب وارد کند و در صورت مشاهده موارد مشکوک نه تنها مشکلات مالی بلکه عامل بسیاری از مشکلات روحی و روانی باشد. لطفاً موضوع را از طریق مرکز اورژانس سایبری به شماره تلفن 096380 یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir اطلاع دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411604

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.