به گزارش رکنا، سردار مجید کریمی، رئیس پلیس بین الملل فراجا در این خصوص گفت: یکی از شهروندان یکی از کشورهای همسایه اخیراً در کشور خود وام بانکی معادل 9.5 میلیارد ریال از بانک تجارت در هنگام تغییر دریافت کرده است. جهت احداث سردخانه در زمینی به مساحت چهار هکتار. اما به محض دریافت وام، بدون استفاده از آن در مورد مشخص شده، پس از فرار، با انعقاد قراردادهای رسمی، مبلغ را به سایر کشورهای همسایه منتقل کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شکایت شاکیان اینترپل آن کشور موفق به صدور اخطار قرمز علیه متهم شده و با توجه به نام جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که امکان رویت فرد مورد نظر وجود دارد، شناسایی و دستگیری وی در دستور کار سازمان بین المللی قرار گرفت. انجمن. پلیس.

سردار کریمی با اشاره به اعلام قرمز و ثبت مشخصات هویتی متهم در مراجع مرزی کشور، اظهار داشت: زمانی که متهم قصد داشت از طریق مرز هوایی وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شود با اطلاعاتی از افسران فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مرز هوایی فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) دستگیر و تحویل ماموران پلیس بین الملل شدند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، این مقام انتظامی با اشاره به دیپلماسی فعال پلیسی و اقدامات اعتمادساز فرجا در زمینه مبارزه با جرایم فراملی در چارچوب همکاری های مشترک آینده بین کشورها، تصریح کرد: پس از هماهنگی با قوه قضائیه و پلیس بین الملل از کشور مربوطه، زمینه استرداد متهم فراهم و با تلاش موثر پلیس بین الملل فراجا، وی از همین طریق به کشورش بازگردانده شد.