افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
0

دستور قاضی آمریکا برای شکستن انحصار «گوگل پلی».

  • کد خبر : 389828

این حکم که توسط قاضی ناحیه ایالات متحده، جیمز دوناتو در سانفرانسیسکو صادر شد، بر تغییراتی که گوگل باید اعمال کند تا اپ استور سودآور خود را به روی رقابت بیشتر باز کند و اجازه دسترسی به برنامه های اندروید از منابع رقیب را بدهد، تاکید کرد. در حکم دوناتو آمده است: گوگل نمی تواند […]

این حکم که توسط قاضی ناحیه ایالات متحده، جیمز دوناتو در سانفرانسیسکو صادر شد، بر تغییراتی که گوگل باید اعمال کند تا اپ استور سودآور خود را به روی رقابت بیشتر باز کند و اجازه دسترسی به برنامه های اندروید از منابع رقیب را بدهد، تاکید کرد.

در حکم دوناتو آمده است: گوگل نمی تواند استفاده از روش های پرداخت درون برنامه ای را به مدت سه سال ممنوع کند و باید به کاربران اجازه دهد تا پلتفرم های اندروید شخص ثالث یا فروشگاه های برنامه را دانلود کنند.

این حکم Google را از پرداخت هزینه به سازندگان دستگاه برای نصب پیش‌نصب برنامه از فروشگاه برنامه Google Play و به اشتراک گذاشتن درآمد حاصل از فروشگاه برنامه Google Play با سایر توزیع‌کنندگان برنامه منع می‌کند.

گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد که در دادگاه تجدیدنظر ناحیه نهم در سانفرانسیسکو درخواست تجدیدنظر خواهد کرد و از دادگاه‌های ایالات متحده می‌خواهد تا حکم دوناتو را تا زمان تجدیدنظر باقی بمانند.

گوگل گفت: “در نهایت، در حالی که این تغییرات احتمالا ناشر بازی Epic Games را راضی می کند، اما یک سری پیامدهای ناخواسته ایجاد می کند که به مصرف کنندگان، توسعه دهندگان و سازندگان دستگاه های آمریکایی آسیب می رساند.”

تیم سویینی، مدیرعامل اپیک گیمز در شبکه اجتماعی نوشت

سوینی گفت: «توسعه دهندگان اپلیکیشن، سازندگان فروشگاه و دیگران سه سال فرصت دارند تا یک اکوسیستم اندرویدی درخشان و رقابتی بسازند که گوگل نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

پس از اعلام این حکم، سهام آلفابت، شرکت مادر گوگل، در معاملات روز دوشنبه 2.5 درصد کاهش یافت و در 164.39 بسته شد.

دوناتو گفت دستور او از اول نوامبر اجرایی می شود و به گوگل زمان می دهد تا توافق نامه ها و اقدامات فعلی خود را هماهنگ کند. شکایت اپیک گیمز که در سال 2020 تنظیم شد، گوگل را به ایجاد انحصار بر نحوه دسترسی مصرف کنندگان به برنامه ها در دستگاه های اندرویدی و نحوه پرداخت آنها برای تراکنش های درون برنامه ای متهم کرد.

این شرکت در دسامبر 2023 هیئت منصفه را متقاعد کرد که گوگل به‌طور غیرقانونی رقابت را از طریق کنترل‌هایش بر توزیع و پرداخت‌های اپلیکیشن سرکوب کرده است و راه را برای دستور دوناتو هموار کرده است.

گوگل از دوناتو خواسته بود تا تغییرات درخواست شده توسط اپیک گیمز را رد کند، با این استدلال که این تغییرات هزینه بر، بیش از حد محدود کننده خواهد بود و می تواند به حریم خصوصی و امنیت مصرف کننده آسیب برساند، اما قاضی این استدلال ها را در جلسه استماع در ماه اوت رد کرد.

در یک پرونده ضد انحصار جداگانه در واشنگتن، قاضی منطقه ای ایالات متحده آمیت مهتا در 5 اوت به نمایندگی از وزارت دادگستری ایالات متحده حکم داد که گوگل به طور غیرقانونی جستجوهای وب را در انحصار خود درآورده و میلیاردها دلار پرداخت کرده است تا به موتور جستجوی پیش فرض اینترنت تبدیل شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.