افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

دستور رئیس سازمان منابع طبیعی برای خرید تجهیزات حفاظتی

  • کد خبر : 411704
دستور رئیس سازمان منابع طبیعی برای خرید تجهیزات حفاظتی

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: حفاظت در منابع طبیعی اولویت اول و اساسی است و تمام تلاش همکاران باید در کنار احیا و توسعه حفظ منابع طبیعی موجود باشد. به گزارش ایسنا حسن وحید وی امروز در هشتاد و هشتمین جلسه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که به صورت مجازی با […]

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: حفاظت در منابع طبیعی اولویت اول و اساسی است و تمام تلاش همکاران باید در کنار احیا و توسعه حفظ منابع طبیعی موجود باشد.

به گزارش ایسنا حسن وحید وی امروز در هشتاد و هشتمین جلسه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که به صورت مجازی با حضور مسئولان ستادی و استانی برگزار شد، افزود: در اداره حفاظت منابع طبیعی امسال حوادث تاسف باری رخ داده است و در کردستان و شهرستان کامیاران مرحوم اسماعیل کریمی کاردان منابع طبیعی در حال اطفای حریق بود. وی جان خود را از دست داد و در هفته های اخیر همکار دیگرمان بر اثر آتش سوزی در استان لرستان به شدت مجروح شد و هم اکنون در بیمارستان بستری است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه جان انسان ها ارزشمند است و نیروها باید در برابر آسیب ها و تهدیدات مصون باشند، به معاونت پشتیبانی و برنامه ریزی رئیس جمهور موظف شد در اسرع وقت نسبت به خرید کفش ایمنی و پوشاک مقاوم در برابر آتش اقدام کنند نیروهای حفاظتی تا حد امکان کند

وحید در ادامه این نشست و پس از پرداختن به بخش مهم حفاظت از منابع طبیعی به موضوع طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اشاره کرد و گفت: این طرح یک طرح اجتماعی و مردمی است و بخش دولتی به تنهایی و بدون آن. مشارکت مردم توانایی انجام این کار را ندارد.

وی همچنین از متولیان منابع طبیعی استانها خواستار مشارکت بیشتر مردم در قالب ماده 3 قانون بهره برداری و حفاظت، طرح های بهره برداری اراضی در قالب واگذاری مدیریت به مردم و تعاونی ها و اهدافی شد که سازمان در نظر گرفته است. در حال بررسی است.

مشارکت شرکت های دولتی در ایفای مسئولیت های اجتماعی

رئیس سازمان منابع طبیعی کشور در ادامه خاطرنشان کرد: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله در استان ها به ویژه در استان خوزستان، شرکت های دولتی، پتروشیمی و پالایشگاهی مشارکت خوبی در درختکاری و ایجاد فضای سبز داشتند برای ایفای مسئولیت اجتماعی خود و اقدامات آنها تأثیر مستقیم داشته و تأثیر غیرمستقیم بر منابع طبیعی و محیط زیست خواهد داشت.

وی که از نزدیک از پروژه های منابع طبیعی خوزستان بازدید کرد، از اقدامات این استان تقدیر کرد و گفت: راه اندازی کمپ زراعت چوب و حضور تکنسین ها و دانشمندان و ایجاد انسجام در بدنه دولت و حضور استاندار. از آن حوزه می توان الگوی موفقی را به سایر استان ها نیز تعمیم داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، وحید در پایان با بیان اینکه شرایط کار در خوزستان نسبت به سایر استان ها متفاوت است، گفت: این استان نیز مانند استان های همجوار دارای شرایط اکولوژیکی خاصی است و 300 تا 400 هزار هکتار کانون کار بیابان زایی وجود دارد بحران خوزستان.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.