افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

دستور رئیس جمهور به دستگاه های دولتی برای کمک به بهبود بازار سرمایه

  • کد خبر : 403907
دستور رئیس جمهور به دستگاه های دولتی برای کمک به بهبود بازار سرمایه

به گزارش ایرنا به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، جلسه ستاد اقتصادی دولت یکشنبه 8 اسفندماه 93 با حضور مسعود بزیکیان رئیس جمهور، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی. دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر اعضای ستاد اقتصادی دولت. در این […]

به گزارش ایرنا به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، جلسه ستاد اقتصادی دولت یکشنبه 8 اسفندماه 93 با حضور مسعود بزیکیان رئیس جمهور، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی. دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر اعضای ستاد اقتصادی دولت.

در این جلسه حجت الله سعیدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گزارشی جامع از چالش ها، انتظارات، پیشنهادات و برنامه های این سازمان در زمینه اصلاح روند بازار سرمایه ارائه کرد.

وی با اشاره به ماموریت های محوری بازار سرمایه در تسهیل تشکیل سرمایه، حمایت از حقوق سرمایه گذاران، افزایش کارایی بازار و ارتقای شفافیت، آماری از عملکرد بورس در حوزه تامین مالی ارائه کرد.

سیدی در این جلسه بر لزوم تنظیم زمانبندی عرضه اوراق دولتی در بازار سرمایه تاکید کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با برشمردن برخی از مشکلات بازار سرمایه، هفت پیشنهاد از جمله توقف نابسامانی در بازارها و تثبیت اجباری قیمت ها، همگرایی تدریجی نرخ ارز و نرخ ارز در بازار آزاد را مطرح کرد. ایجاد هماهنگی کامل بین سیاست های پولی و مالی و بازار. سرمایه را به خصوص در زمینه نرخ سود سپرده و … به ارمغان آورد.

مسعود بیزیکیان رئیس جمهور پس از استماع گزارش و راهکارهای ارائه شده از سوی سازمان بورس دستورات لازم را برای بهبود وضعیت بازار سرمایه به نهادهای مختلف داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.