افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

دستور داده ام امسال هیچ یک از فرهنگیان را بازنشسته نکنم – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 27495
دستور داده ام امسال هیچ یک از فرهنگیان را بازنشسته نکنم – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا مراد صحرایی در مراسم تجلیل از مفتخران تعلیم و تربیت گفت: خوشا به حال شما که با سربلندی رسالت خود را به پایان رساندید و این رسالت را به دیگران سپردید. مشاغل در جامعه بسیار زیاد است، اما خداوند ما را مقدر کرده که معلم باشیم و این برای همه […]

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا مراد صحرایی در مراسم تجلیل از مفتخران تعلیم و تربیت گفت: خوشا به حال شما که با سربلندی رسالت خود را به پایان رساندید و این رسالت را به دیگران سپردید. مشاغل در جامعه بسیار زیاد است، اما خداوند ما را مقدر کرده که معلم باشیم و این برای همه اتفاق نمی افتد.

وی با بیان اینکه شأن هر شغلی بستگی به موضوعی دارد که به آن می پردازد، اظهار داشت: معلمی با هیچ شغلی قابل مقایسه نیست و خداوند پیامبر(ص)پ) او را هم معلم خطاب می کرد.

صحرایی خاطرنشان کرد: معلمانی که رسالت خود را به پایان رسانده اند در جایگاه ظاهری از معلمان فاصله گرفته اند وگرنه به آنها نیاز داریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایده ها و تجربیات ارزشمندی که در مراسم الفت ارائه شد، به یکی از آنها اشاره کرد و گفت: در یکی از ایده ها گروهی از معلمان بازنشسته تشکیل شد که به هر دلیلی نمی کنند. در کلاس حاضر شد و او نتوانست سر کلاس بیاید، آنها اعلام کرده بودند که در آن روز بدون وقت قبلی در کلاس حاضر می شوند و به جای معلم آن کلاس را اداره می کنند.

وی افزود: معلمان بازنشسته در آن روزها به دانش آموزان درس زندگی می دادند و در نتیجه دانش آموزان درس های خود را بهتر از درس های خود آموختند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: معلم در رسالت معلمی چه در این دنیا و چه در آن دنیا کوتاه نمی آید، زیرا هیچ کس جز معلم در کار خود چند برابر نمی شود. و این معلم است که خود را در اندیشه و زندگی دانش آموزان بازتولید می کند.

صحرایی با بیان اینکه ما در قبال بازنشستگان وظایفی داریم که باید در انجام آن تلاش کنیم، تصریح کرد: دستور داده ام که امسال هیچکس بازنشسته نشود مگر اینکه بخواهد بازنشسته شود و این دو دلیل دارد. اول به وجود و ظرفیت بازنشستگان نیاز داشتیم و دوم اینکه روال برعکس می شد و می گفتند ما می رویم و ما می گوییم نرو.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در قانون برنامه هفتم توسعه یک بند گنجانده شده است که اگر فردی به سن بازنشستگی برسد دولت موظف است فورا پاداش کریسمس او را پرداخت کند اما می تواند 5 سال بماند و در آموزش و پرورش خدمت کند. .

وی گفت: این اقدام در آموزش و پرورش فکر خوبی است زیرا سن بازنشستگی در آموزش و پرورش حدود 50 سال است.

صحرایی با بیان اینکه متاسفانه معلمان در سن کار کامل بازنشسته می شوند، خاطرنشان کرد: امسال با کمک قانون مدیریت خدمات کشوری به استان ها این اختیار داده شده است که در صورت نیاز به ابقای معلمی بپردازند.

وی افزود: مورد دیگری که قانون آن به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال شده است این است که فرهنگیان بازنشسته می توانند به موسسات آموزشی مراجعه کنند و قانونی ایجاد می شود تا بتوانند موسسات آموزشی خود را داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طی هفته های آینده صدور احکام 1401 مستمری بگیران با اعمال پاداش و صلاحیت تکمیل می شود، گفت: این کار نزدیک به هزار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که تحویل شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=27495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.