افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
0

دستور خروج 5000 دستگاه خودرو خارجی و 2000 تن برنج از بندر شهید رجایی

  • کد خبر : 389958
دستور خروج 5000 دستگاه خودرو خارجی و 2000 تن برنج از بندر شهید رجایی

به گزارش بازار، نشست مردمی ویژه رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با تجار و فعالان اقتصادی امروز در تالار واردات گمرک شهید رجایی بندرعباس برگزار شد. در این جلسه که با حضور دادستان استان هرمزگان، مدیران کل دستگاه های اجرایی متولی بازرگانی و مجموعه های تخصصی گمرکات و ادارات و سازمان های مرتبط با این […]

به گزارش بازار، نشست مردمی ویژه رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با تجار و فعالان اقتصادی امروز در تالار واردات گمرک شهید رجایی بندرعباس برگزار شد.

در این جلسه که با حضور دادستان استان هرمزگان، مدیران کل دستگاه های اجرایی متولی بازرگانی و مجموعه های تخصصی گمرکات و ادارات و سازمان های مرتبط با این موضوع برگزار شد، 84 نفر از بازرگانان و فعالان اقتصادی مطالبات و مشکلات ضروری خود را مطرح کردند. . در هر مورد دستوراتی صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در حاشیه دیدار مردمی ویژه با تجار و فعالان اقتصادی اظهار داشت: با عنایت به تاکید قوه قضائیه مبنی بر لزوم رفع مشکلات و مشکلات حوزه بندری و گمرکی، خوشبختانه شاهد عزم متولیان این حوزه هستیم و تاکنون بخش مهمی از مشکلات با مثال حل شده است.

قهرمانی در ادامه افزود: متأسفانه با همه تلاش‌ها همچنان در برخی موارد شاهد دپو شدن کالا هستیم و پس از مدتی مشخص می‌شود که برخی تجار یا بازرگانان متحمل زیان‌های قابل توجهی از این بابت شده‌اند که به این معنا مطرح می‌شود. با هم افزایی دولت و دستگاه قضایی و با همت قوای سه گانه و دریافت نظرات تجار و بازرگانان به صورت جامع و تخصصی باید به نسخه کامل رسید. برای تسهیل تجارت و حل مشکلات موجود آماده و ابلاغ شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری و ایجاد سامانه های هوشمند برای تسهیل امور، خواستار استفاده بیشتر از فناوری و بهبود زیرساخت ها در حوزه بازرگانی شد و فعالیت های اقتصادی . تبدیل شود.

گرمی همچنین تاکید کرد: از سازمان های مرتبط با حوزه اقتصاد و تجارت انتظار می رود در استخراج چالش ها و ارائه راهکارهای مناسب برای آن ها و تدوین و ارائه پیشنهادات خود فعال تر باشند تا بتوانیم اقدامات موثرتری در حوزه تجارت انجام دهیم. تسهیل

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از دستور بازگرداندن محموله 44 هزار تنی روغن وارداتی به کشور مبدا خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این روغن ها مورد تایید بهداشتی قرار نگرفته اند، به کشور صادرکننده خارجی بازگردانده می شوند. با حکم قضایی

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با اشاره به گزارش های دریافتی مبنی بر واردات 5000 خودروی خارجی به کشور و تاخیر چند ماهه آنها در بندر شهید رجایی بندرعباس، با صدور حکم ویژه قضایی از مدیران کل استاندارد بنادر خواست. و امور دریایی و گمرکات استان پیگیری خواهد شد. موضوع تعیین سریع تکلیف و اعزام این خودروهاست.

وی با اشاره به ورود دستگاه قضایی به موضوع تعیین حقوق 2 هزار تنی برنج وارداتی گفت: در بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس مشخص شد این محموله بزرگ برنج وارداتی در این بندر انبار شده است. مجتمع بندری و در صورت عدم ارسال محموله مذکور ممکن است آسیب ببیند و از بین برود، در این راستا دستورات لازم قضایی صادر شد و امروز مراحل ارسال آن آغاز شده است.

وی افزود: در خصوص 53 کانتینر گچ وارداتی در انبارهای شهید رجایی بندرعباس که حدود 14 سال به دلیل عدم استرداد صاحب کالا رها شده بود ضمن صدور دستور قضایی اقدامات لازم انجام شد. در خصوص مشکلات موجود .

رئیس دیوان عالی هرمزگان با بیان اینکه دستگاه قضایی قصد دخالت در امور اجرایی را ندارد، تصریح کرد: سیاست دستگاه قضایی تسهیل تجارت و رفع موانع صادرات و واردات است که این امر با حضور بر روی زمین محقق می شود. نظارت مستمر قبل از واریز کالا و ایجاد خسارت و در بدو ورود، وظایف غیر قضایی خود را به موقع برای کمک به بازرگانان و حمایت از دولت انجام می دهیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.