افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

دستور بانک مرکزی به بانک ها مبنی بر پرداخت وام ازدواج

  • کد خبر : 220342
دستور بانک مرکزی به بانک ها مبنی بر پرداخت وام ازدواج

لیست بلندبالای وام ازدواج و سخت گیری بانک ها در اخذ ضامن و ضمانت و … باعث شده تا نارضایتی از اقدامات برخی بانک ها در این زمینه بارها توسط شخص رئیس جمهور برجسته شود. رئیس جمهور در ماه های اخیر بارها به رفع صف وام ازدواج اشاره و تاکید کرده است. حجت الاسلام رئیسی […]

لیست بلندبالای وام ازدواج و سخت گیری بانک ها در اخذ ضامن و ضمانت و … باعث شده تا نارضایتی از اقدامات برخی بانک ها در این زمینه بارها توسط شخص رئیس جمهور برجسته شود.

رئیس جمهور در ماه های اخیر بارها به رفع صف وام ازدواج اشاره و تاکید کرده است. حجت الاسلام رئیسی 12 اسفندماه در چهارمین جلسه شورای عالی جوانان، بار دیگر به این موضوع پرداخت و بانک مرکزی را وادار کرد تا در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف هزاران زوج در انتظار وام ازدواج از جمله حل مشکلات اقدام کند. مشکل دریافت ضمانت نامه بانکی

چند روز پس از دستور رئیس جمهور به بانک مرکزی، مدیر اداره اعتبارات این بانک با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر صفر شدن ردیف های اعتباری ازدواج تاکید کرد: بر این اساس بانک تدابیری اندیشید تا از این طریق به صفر برسد. که با وجود تداوم و روان بودن جریان ورودی و خروجی متقاضیان این تسهیلات، علاوه بر تعهدات و کارمزدهای ابلاغی به بانک های عامل برای اعطای تسهیلات ازدواج در سال جاری، تعداد متقاضیان در نوبت قرض الحسنه تسهیلات ازدواج حسنا، بانک‌های عملیاتی به ۱۲۵ هزار متقاضی در نوبت ازدواج تسهیلات ازدواج پرداخت می‌کنند و تا پایان سال جاری به ۱۱۰ هزار وام گیرنده اینترنتی تسهیلات مذکور پرداخت می‌کنند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، تعداد متقاضیان در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج در 16 اسفند 1402 از 270 هزار نفر (در 3 دی ماه 1402) به 183 هزار نفر کاهش یافته است.

البته 14 اسفندماه بانک مرکزی در بخشنامه ای خطاب به مدیران بانک های مشمول پرداخت وام ازدواج تاکید کرد: بر اساس بند ب تبصره 16 قانون بودجه سال جاری، پرداخت تسهیلات تضمین شده وام ازدواج در نظر گرفته شده است. تخلفی فراتر از حدود قانون بوده و از مراجع ذیربط قابل پیگیری است. همچنین مسئولیت حسن اجرای پرداخت تسهیلات مذکور بر عهده بانک مرکزی، بانک‌ها و موسسات اعتباری، کلیه مدیران و کارکنان ذی‌ربط می‌باشد.

همچنین در رابطه با مفاد بند 6 بسته اعتباری نظارتی که با نامه شماره 02/61790 به بانک ابلاغ شده مقرر شده است که «در رابطه با ضمانت های مورد تاکید در بند ب تبصره 16 قانون بودجه. باید به بانک عملیاتی ضمانت داده شود موارد فوق با عنایت به تاکیدات رئیس جمهور در جلسه شورای عالی جوانان باید نظارت دقیق و سطح تسهیلات به صورت فوری انجام شود.

لذا با توجه به مسئولیت مستقیم مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره آن بانک برای اجرای صحیح مقررات، استانداردها و بخشنامه ها و بر اساس مفاد بسته نظارتی – اعتباری، آن بانک موظف است. تسریع در اعطای تسهیلات مذکور به متقاضیان در راستای تسهیلات مذکور، با رعایت کامل قوانین و مقررات مربوط و با عنایت به مفاد بخشنامه شماره 02/61790 مبنی بر تسهیل در اخذ ضامن و تسریع در اعطای تسهیلات مذکور. ; تاکید بر تمامی واحدهای ذیربط آن بانک و نظارت دقیق بر اجرای آن و اعلام نتایج اقدامات انجام شده در این زمینه به این بانک./ تسنیم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=220342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.