افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

دستور العمل عالی و متفاوت هویج پلو / اینجوری قالب درست کنید و از طعمش لذت ببرید

  • کد خبر : 411322
دستور العمل عالی و متفاوت هویج پلو / اینجوری قالب درست کنید و از طعمش لذت ببرید

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- هویج پلو یک غذای بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که در نقاط مختلف کشور کمی متفاوت تهیه می شود. این غذای عالی با تکه های گوشت، مرغ و گوشت چرخ کرده و حتی به شکل سبزیجات و قارچ بسیار لذیذ است و می توان آن […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- هویج پلو یک غذای بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که در نقاط مختلف کشور کمی متفاوت تهیه می شود. این غذای عالی با تکه های گوشت، مرغ و گوشت چرخ کرده و حتی به شکل سبزیجات و قارچ بسیار لذیذ است و می توان آن را با ادویه های مختلف چاشنی کرد.

در این مطلب قصد داریم طرز تهیه هویج پلو را به شما آموزش دهیم که بسیار خوشمزه و خوش رنگ است و می تواند گزینه ای عالی برای مهمانی شما باشد. تنوع خوبی به میز شام یا ناهار شما می دهد و مورد استقبال همه قرار می گیرد. تا انتها با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه هویج پلو.

3 لیوان برنج

گوشت چرخ کرده 250 گرم

6 عدد هویج متوسط

2 عدد پیاز متوسط

روغن به میزان لازم

زرشک 10 قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی 2 قاشق چایخوری

یک قاشق شکر

پودر کاری یک قاشق چایخوری

یک قاشق چایخوری پودر دارچین

زردچوبه یک قاشق چایخوری

یک قاشق چای خوری فلفل سیاه

نمک به میزان لازم

یک فنجان زعفران آماده

مقدار لازم نان لواش

haviijpolo-4

طرز تهیه هویج پلو

مرحله اول

هویج ها را پوست بگیرید و درشت رنده کنید و کنار بگذارید. حالا پیازها را پوست بگیرید و ریز خرد کنید. در تابه ای داغ کمی روغن بریزید و سپس پیاز خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی شود.

مرحله دوم

گوشت چرخ کرده را به پیاز سرخ شده اضافه کنید و ادویه هایی مانند پودر کاری، فلفل سیاه، نمک، زردچوبه و پودر دارچین را اضافه کنید. بعد از کمی تفت دادن هویج رنده شده را به تابه اضافه کنید و حدود 5 دقیقه تفت دهید.

مرحله سوم

یک سوم زعفران آماده شده را به همراه زرشک شسته شده، رب گوجه فرنگی و شکر به تابه اضافه کنید. سرخ کنید و سپس از روی حرارت بردارید.

haviijpolo-5

مرحله چهارم

برنجی را که شستید و نیم ساعت خیس کردید با کمی روغن و نمک در قابلمه آب جوش بریزید و بگذارید حدود 10 دقیقه بجوشد و سپس برنج را آبکش کنید.

مرحله پنجم

یک قابلمه را روی آتش بگذارید، کف و دیواره ها را با کره چرب کنید. ته قابلمه کمی زعفران بریزید. کمی روغن و یک سوم زعفران را با هم مخلوط کنید. نان لواش را کف قابلمه در طرفین قابلمه قرار دهید و مخلوط روغن و زعفران را با برس سیلیکونی روی تمام سطح نان بمالید.

مرحله ششم

حالا داخل قابلمه و روی نان لواش مقداری برنج بریزید و سس هویج را اضافه کنید. یک لایه دیگر از برنج و هویج را اضافه کنید و ادامه دهید تا تمام مواد تمام شود. در پایان کمی زعفران و روغن زیتون بریزید. لایه های نان را روی هویج پلو برگردانید و در قابلمه را با فویل آلومینیومی بپوشانید و به مدت یک ساعت در فر قرار دهید تا هویج پلو پخته و ته قابلمه کاملا برشته شود.

مرحله هفتم

بعد از این مدت قابلمه را از فر خارج کرده و دوباره در ظرف مورد نظر قرار دهید. هویج پلو خوشمزه ما آماده است و اکنون می توانید آن را بخورید. نوشیدنی

haviijpolo-1

اگر به آشپزی علاقه دارید، تمام دستور العمل های عالی را در اینجا دنبال کنید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.