افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

دستور اصلی جدید صادر شد.

  • کد خبر : 166155

رئیس جمهور در جلسه سالانه مجمع عمومی بانک مرکزی: بانک هایی که اضافه برداشت دارند سریعا تعیین تکلیف شوند. رئیس دولت سیزدهم تاکید کرد: بانک هایی که اضافه برداشت داشتند سریعا تعیین تکلیف شوند. به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز – شنبه 18 دی 1402 – در شصت و سومین اجلاس سالانه مجمع […]

رئیس جمهور در جلسه سالانه مجمع عمومی بانک مرکزی: بانک هایی که اضافه برداشت دارند سریعا تعیین تکلیف شوند.

رئیس دولت سیزدهم تاکید کرد: بانک هایی که اضافه برداشت داشتند سریعا تعیین تکلیف شوند.دستور اصلی جدید صادر شد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز – شنبه 18 دی 1402 – در شصت و سومین اجلاس سالانه مجمع عمومی و فوق العاده بانک مرکزی اظهار کرد: حسابرسی و نظارت را امری پسندیده بدانند و همه از حسابرسی استقبال کنند و نظارت و پیشنهادات حسابرسان باید به آنها توجه کنند.

وی ادامه داد: مسئولیت اصلی بانک مرکزی حفظ ارزش پول ملی است و همه تصمیمات باید به حفظ و ارتقای ارزش پول ملی در کشور منجر شود. تمام اقدامات نظام بانکی باید با هدف افزایش سرمایه گذاری و حمایت از تولید در کشور باشد. باید از اهرم سیستم بانکی برای افزایش سرمایه گذاری و حمایت از تولید استفاده کرد.

رئیسی با بیان اینکه موضوع دیگر مهار و کنترل پایدار تورم است، افزود: اقدامات ما باید ثبات بازار را فراهم کند تا برای کشاورزی، صنعتی، معدنی و تولیدی در همه بخش ها، برای کارگران مزارع قابل پیش بینی باشد. تجار و سرمایه گذاران».

وی با اشاره به اینکه بر کنترل و کاهش عدم تعادل بانکی تاکید ویژه ای شده است، گفت: بالاخره این بی تعادلی ها باعث رنج و نوسانات و مشکلات جدی می شود، بنابراین عدم تعادل بانکی موضوع مهمی است که باید به آن رسیدگی شود، به فکرم رسید.

رئیس اجرایی همچنین تاکید کرد: کنترل نقدینگی نباید منجر به رکود شود. ما باید به دنبال کنترل تورم از طریق رشد بهره وری باشیم نه از طریق رکود.

وی همچنین تصریح کرد: باید نسبت به اضافه برداشت بانک مرکزی حساس باشیم. حال علت هر چه باشد فرقی نمی کند چون یک علت نیست و علل مختلفی دارد. اگر بانک مرکزی برای بانک ها شناخته شده باشد، ارائه اسناد معتبر از طرف آنها بسیار مهم است. بانک ها و مؤسسات متعددی هستند که با اضافه برداشت مشکل دارند. یکی دو مورد را آقای فرزین تذکر دادند که برایشان تعیین تکلیف شد. چند مورد دیگر وجود دارد که باید به سرعت آنها را اختصاص دهید زیرا زمان در حال اتمام است.

رئیسی به اهمیت ایجاد ثبات در بازار ارز اشاره و تصریح کرد: نظام پولی را به گونه ای تعریف کنید که آنچه در کشور مشترک می گذاریم همان بازار منضبط و باثبات ارزی باشد که بانک مرکزی از آن پیروی می کند.

وی همچنین یادآور شد: تبیین و اطلاع رسانی مدیریت انتظارات که یکی از وظایف بانک مرکزی است، کار بسیار خوبی محسوب می شود. یعنی این انتظارات تورمی در بازار باید با توضیح به موقع، سریع و شفاف به گروه بازار و کسانی که در بازار مشغول هستند انجام شود تا مطمئن شوند که این همان موقعیتی است که در حال کنترل و مدیریت است. ثبات در ابزار پولی

رئیس دولت سیزدهم در خصوص وام ازدواج، مسکن و اشتغال گفت: این سه موضوع مهم و محوری ما به ویژه بحث ازدواج است. جناب آقای فرزین، خاندوزی و همکارانشان، مردم، جوانان و خانواده هایشان نباید در وعده های داده شده، آنچه قانون می گوید و اعلام می شود به تأخیر بیندازند.

پیش از سخنان رئیس جمهور، فرزین رئیس کل بانک مرکزی گزارشی مبسوط از عملکرد هشت ماهه گذشته ارائه کرد که به برخی اقدامات انجام شده در راستای سیاست تثبیت اقتصادی بانک مرکزی از جمله در حوزه کنترل اشاره کرد. و مدیریت رشد نقدینگی، تنظیم و مدیریت بازار ارز، تقویت نظارت و اصلاح نظام بانکی، تقویت حاکمیت ریال، تقویت دیپلماسی ارزی و پولی، تنظیم روابط مالی بانک مرکزی و بانکداری شبکه ای. ، و اطلاع رسانی در مورد مسائل بانکی ارز و پرداخت.

فرزین با اشاره به اهمیت شبکه بانکی در نظام مالی کشور گفت: حدود 89.9 درصد تامین مالی کشور بر عهده نظام بانکی است. این در حالی است که حدود 10 درصد از بار مالی ناشی از بازار سرمایه و تنها 0.1 درصد از سوی سرمایه گذاران خارجی است که نشان دهنده فشار شدید بار مالی کشور بر شبکه بانکی است. بر این اساس رویکردهای کلی سیاست اعتباری بانک مرکزی شامل تقویت سرمایه در گردش، تامین مالی زنجیره ای در راستای تامین مالی غیر تورمی، تقویت تامین مالی بنگاه های دانش بنیان، بهبود تامین مالی خرد به گونه ای است که نظام اقتصادی و تولید کشور قطع نمی شود و در عین حال برنامه های کنترل تورم نیز به خوبی اجرا می شود.

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص پرداخت کمک هزینه ازدواج و زایمان که ریاست جمهوری نیز بر آن تاکید دارد، گفت: با وجود اینکه تا 16 دی ماه سال 1402 پرداخت 112 فقره کمک هزینه ازدواج تصویب شد، اما بیش از 129 فقره کمک هزینه ازدواج پرداخت شده است. این نشان می دهد که شبکه بانکی در سال 1402 به بازدهی 115 درصدی دست یافته است.

وی افزود: همچنین تا 18 دی ماه پرداخت 38.2 تن تسهیلات زایمان مصوب و بیش از 35.5 تن وام زایمان به متقاضیان پرداخت شده است که نشان می دهد 93 درصد از وظایف قبلی محقق شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=166155

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.