افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

دستورالعمل فروش اینترنتی نان به زودی اعلام خواهد شد

  • کد خبر : 263097
دستورالعمل فروش اینترنتی نان به زودی اعلام خواهد شد

به گزارش بازار، مرکز توسعه تجارت الکترونیک (مرکز تتا) در واکنش به گزارش روزنامه فرهیختگان با عنوان فروش نان اینترنتی اعلام کرد: در عصر دیجیتال که هر روز شاهد تحولات جدیدی در حوزه فناوری و ارتباطات هستیم، حوزه های مختلف در تلاش برای بهبود هستند. خودشان یکی از این موارد که اخیراً گام های محکمی […]

به گزارش بازار، مرکز توسعه تجارت الکترونیک (مرکز تتا) در واکنش به گزارش روزنامه فرهیختگان با عنوان فروش نان اینترنتی اعلام کرد: در عصر دیجیتال که هر روز شاهد تحولات جدیدی در حوزه فناوری و ارتباطات هستیم، حوزه های مختلف در تلاش برای بهبود هستند. خودشان یکی از این موارد که اخیراً گام های محکمی در جهت تحقق آن برداشته است، فروش اینترنتی نان است.

فروش آنلاین نان به عنوان یکی از نوآوری های این صنعت، نه تنها راهی برای دسترسی آسان مردم به این محصول حیاتی است، بلکه گامی بزرگ در جهت هوشمندسازی و بهینه سازی فرآیند توزیع و فروش نان می باشد. در حال حاضر فروش اینترنتی نان سنتی عموماً در شهرهای بزرگ کشور رواج دارد و حدود یک درصد از نان سنتی کشور از طریق کسب و کارهای اینترنتی به فروش می رسد.

این رویکرد جدید که از طریق پلتفرم‌های آنلاین و اپلیکیشن‌های موبایل پیاده‌سازی شده است، امکانات جدیدی را برای مصرف‌کنندگان ارائه می‌کند. از جمله این امکانات می توان به سفارش آنلاین نان، پیگیری وضعیت سفارش و دریافت بازخورد مستقیم از مشتریان اشاره کرد. علاوه بر این، این سیستم جدید به دولت این امکان را می دهد که نظارت دقیق تری بر روند تولید و توزیع داشته باشد و به شفافیت و مدیریت بهتر منابع کمک کند.

با توجه به مطالبات متعدد ماه های اخیر در خصوص ساماندهی فروش غیر حضوری نان در بسترها از نظر قیمت عرضه نان آنلاین و رعایت نوبت در تحویل نان بین خریداران حضوری. و خریداران آنلاین، مرکز توسعه تجارت الکترونیک آنلاین با وظایف محوله از جمله برنامه ریزی، ارائه راهکار، پشتیبانی و نظارت بر توسعه اپلیکیشن ها و نوآوری ها در راستای دستیابی به مزایای تجارت الکترونیک در اقتصاد کشور، حمایت از گسترش بازارهای تجارت الکترونیک و تسهیل تجارت، ایجاد چارچوب مدون برای نظام‌سازی و قانونی‌سازی این حوزه با همکاری وزارت اقتصاد و تدوین دارایی‌ها و ذینفعان این حوزه.

در همین راستا طی جلسات متعدد کارشناسی با بازیگران تریبون های مطرح و دریافت نظرات و ملاحظات تریبون ها و بهره گیری از تجربیات آنان در فروش نان و با در نظر گرفتن دغدغه های روز، پیش نویس دستورالعمل فروش نان تخت (سنتی/ صنعتی) به صورت غیر حضوری (سکوها و فروشگاه های آنلاین، فروش تلفنی و …) که به زودی پس از مراحل تایید اعلام می شود که مزایای زیر را به همراه خواهد داشت:

– اطلاعات مورد نیاز مراجعین باید در سکوها نمایش داده شود و در چارچوب اطلاعاتی که سامانه اطلاعاتی یارانه نان و آرد تعیین می کند دریافت و ارسال شود.

پلتفرم ها می توانند قیمت و وزن نان عرضه شده را به دو صورت رقابتی و یا بر اساس لیست قیمت مصوب تعیین کنند.

– هزینه خدمات و افزونه های فروش آفلاین با توافق بین نانوا و پلتفرم قابل تعیین است.

– برای تحقق درخواست مراجعان حضوری اقداماتی انجام شده است.

همچنین راهکارهایی برای حمایت از واحدهای تولید نان صنعتی، بهبود کیفیت نان، افزایش رقابت و افزایش تاب آوری در تهیه نان ارزان و در دسترس عموم اندیشیده شده است.

– نظارت بر رعایت تعهدات پلتفرم ها در چارچوب مفاد این ابلاغیه بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

این آیین نامه به عنوان یک راهنمای عملیاتی برای فروشندگان عمل می کند و تضمین می کند که تمام فرآیندها مطابق با قوانین و مقررات انجام می شود. هدف از این اقدام از یک سو ارتقای سطح خدمات و تضمین رضایت مشتریان است تا تجربه خرید نان به صورت اینترنتی و یا حضوری برای مردم واضح و آسان باشد و از سوی دیگر یک روش کارآمد برای نظارت و مدیریت بهتر منابع در اختیار دولت قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=263097

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.