افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

دستورالعمل ساخت سیستم های پشتیبانی خورشیدی اعلام شد.

  • کد خبر : 406256
دستورالعمل ساخت سیستم های پشتیبانی خورشیدی اعلام شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، جعفر محمدنژاد سیگارودی، مدیرکل دفتر سامانه های مقیاس کوچک ساتنا گفت: ساتبا متعهد به ساخت نیروگاه های خورشیدی مقیاس کوچک به صورت انفرادی و جمعی در قالب تفاهم نامه برای ساخت 550 هزار نیروگاه است. سیستم های خورشیدی کیلووات خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی در سراسر […]

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، جعفر محمدنژاد سیگارودی، مدیرکل دفتر سامانه های مقیاس کوچک ساتنا گفت: ساتبا متعهد به ساخت نیروگاه های خورشیدی مقیاس کوچک به صورت انفرادی و جمعی در قالب تفاهم نامه برای ساخت 550 هزار نیروگاه است. سیستم های خورشیدی کیلووات خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی در سراسر کشور، جانمایی بودجه سالانه و تسهیلات اشتغال زایی را پشتیبانی می کند، زیرا تحقق متقاضیان احداث نیروگاه های پشتیبانی جمعی در سراسر کشور کمک شایانی به تحقق اهداف خواهد کرد. در یادداشت تعیین شده است.

با تشریح و تشریح روند ساخت سامانه های خورشیدی پشتیبانی جمعی در سراسر کشور گفت: ارزیابی دوره پیگیری اجرای طرح ساخت 550000 سامانه خورشیدی 5 کیلوواتی برای خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی در سراسر کشور نشان داد که تعداد قابل توجهی از این خانواده ها نه مکان مناسبی برای نصب سیستم ها دارند و نه مالک خانه ای هستند که در آن ساخته شده است. یعنی امکان ساخت سیستم های خورشیدی برای این گروه از خانه ها وجود نداشت. برای حل این مشکل، مدل تلفیقی ساخت نیروگاه برای این دسته از خانوارها پیشنهاد شد و ساتنا دستورالعمل اجرای آن را به نهادهای پشتیبان و شرکت های توزیع برق سراسر کشور ابلاغ کرد.

مدیرکل دفتر سامانه های کوچک مقیاس ساتنا با بیان اینکه ساخت سامانه های خورشیدی پشتیبان جمعی در دستور کار ساتنا قرار دارد، خاطرنشان کرد: دستورالعمل ساخت سامانه های خورشیدی به شرکت های توزیع و موسسات پشتیبانی جمعی سامانه های خورشیدی ابلاغ شده است. فرآیند اجرا که در سامانه مهرسان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: مراحل شناسایی خانواده ها و ثبت نام از متقاضیان احداث نیروگاه های ترکیبی به صورت انفرادی انجام می شود، اما زمین احداث نیروگاه ترکیبی برای خانواده ها توسط نهادهای حمایتی ارائه و با هماهنگی شرکت های توزیع برق بررسی می شود . پس از اخذ مجوزهای مربوطه از ساتنا و تصویب طرح احداث نیروگاه تجمعی پیش بینی شده، یکی از شرکت های پیمانکاری مورد تایید ساتنا، با مشارکت موسسات حمایتی تسهیلاتی که بانک به آنها پرداخت می کند، ساخت نیروگاه را آغاز می کند. خانواده ها

محمدنژاد سیگارودی افزود: در این طرح پیمانکار ساخت نیروگاه یا شرکت ذی صلاح به عنوان مجری نیروگاه تعیین می شود. ساتنا هزینه بهره برداری را طبق دستورالعمل مربوطه و حداکثر 5 درصد از قبض دوره ای تولید برق کارخانه را به اپراتور پرداخت می کند و مابقی درآمد تولیدی کارخانه به حساب خانواده ها واریز می شود. از صاحب کارخانه . وی مزیت های احداث نیروگاه های پشتیبانی جمعی را برشمرد و اظهار داشت: احداث نیروگاه های جمعی با ظرفیت بالا در مکان های مورد تایید شرکت های توزیع برق استان ها و با امکان اتصال به شبکه سراسری برق، رونق و درآمدزایی برای خانواده های تحت پوشش بخشی از مشکلات درگیری برق در استان ها و شهرستان ها توزیع می شود.

مدیر کل دفتر سامانه های کوچک مقیاس ساتنا گفت: اولویت اشتغال زایی در نیروگاه های ترکیبی با فرزندان خانواده های صاحب نیروگاه ترکیبی است و درآمد حاصل از سامانه های خورشیدی 5 کیلوواتی 2 میلیون و 200 هزار نفر بوده است. به طور متوسط ​​ماهیانه با احتساب یک میلیون و 700 هزار تومان کسر تسهیلات دریافتی برای ساخت منظومه شمسی، خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی حدود 500 هزار تومان درآمد خواهند داشت که با افزایش سالانه این مبلغ افزایش می یابد. در خرید تضمینی برق ساتنا.

وی یادآور شد: ساتنا بر اساس مسئولیت اجتماعی و رعایت تعهد تعریف شده برای این سازمان در تفاهم نامه پنج ساله ساخت 550 هزار سیستم خورشیدی 5 کیلوواتی در مدت پنج سال برای خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی، بیشترین برق تجدیدپذیر را به خود اختصاص داده است. نرخ خرید از این بخش برای حمایت از جامعه فقیر و تقویت شبکه برق ملی برای رفع عدم تعادل انرژی است. به گزارش ساتنا، پیش از این اعلام شده بود که محسن طرز طلب، رئیس سازمان ساتنا، یک میلیارد تومان از منابع موجود این سازمان را برای تسریع در ساخت سامانه های خورشیدی توسط نهادهای حمایتی اختصاص می دهد. تخصیص این منابع اعتباری امکان بهره برداری از 30000 تا 40000 سیستم پشتیبانی خورشیدی را در مدت زمان کوتاهی فراهم می کند.

طرح ساخت 550000 سامانه خورشیدی 5 کیلوواتی در مدت پنج سال برای خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی سراسر کشور در دولت و وزارت نیرو تصویب و در حال اجراست. سازمان های مددکاری، کمیته امداد، بسیج سازندگی و معاونت روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری با نمایندگی سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق (ساتنا) و اجرای شرکت های توزیع برق در کل کشور در این طرح مشارکت دارند. . .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.