افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

دستورالعمل برای پلاستیک های زیست تخریب پذیر نهایی شد

  • کد خبر : 140069
دستورالعمل برای پلاستیک های زیست تخریب پذیر نهایی شد

به گزارش بازار، علی سلاجقه روز چهارشنبه در چهل و هفتمین جلسه ستاد ملی پسماند ضمن تشکر از سازمان استاندارد افزود: این کار ابتکاری بود که در کشور انجام شد. وی بیان کرد: امیدوارم مسائل مربوط به پسماند به رئیس جمهور کشیده نشود و خودمان در این کارگروه ملی پسماند تصمیم بگیریم و کار را […]

به گزارش بازار، علی سلاجقه روز چهارشنبه در چهل و هفتمین جلسه ستاد ملی پسماند ضمن تشکر از سازمان استاندارد افزود: این کار ابتکاری بود که در کشور انجام شد.

وی بیان کرد: امیدوارم مسائل مربوط به پسماند به رئیس جمهور کشیده نشود و خودمان در این کارگروه ملی پسماند تصمیم بگیریم و کار را تمام کنیم، اما گاهی مسائل آنقدر پیچیده می شود که نمایندگان تام الاختیار نهادها نمی توانند. مشکلات را حل می کنند و باید از رئیس جمهور بپرسند. اختلال ایجاد می شود.

سلاجقه با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم وعده رئیس جمهور با تاخیر عملی شود، گفت: همه ما سرباز دولت و ملت هستیم و وظیفه داریم اجازه ندهیم وعده رئیس جمهور بر زمین بماند.

معاون رئیس جمهور گفت: 20 درصدی که قرار بود در سال گذشته بر اساس دستورالعمل پلاستیک های زیست تخریب پذیر انجام شود مغفول مانده است بنابراین تا پایان سال 1402 باید 40 درصد این پلاستیک ها را جمع آوری کنیم.

سلاجقه در خصوص مشکلات پسماند استان آذربایجان شرقی گفت: استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز از شهرهای با سابقه فرهنگی و اجتماعی هستند و خود مردم به تکالیف محیط زیست می پردازند.

وی ادامه داد: محل دفن زباله استان تقریبا تمام شده و آماده افتتاح است. همچنین کار بر روی محل دفن زباله صنعتی ویژه در حال انجام است. ما حتما در زمینه زیرساخت ها کمک خواهیم کرد و با وزارت امنیت مکاتبه خواهیم کرد تا کار به سرعت انجام شود. باید برنامه ای تهیه شود و اعتبارات لازم در آن گنجانده شود تا بتوانیم اعتبارات سالیانه لازم را به صورت جدول زمانی کسب کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: از نظر زمین شناسی نوع خاک تبریز لومی است. بنابراین از نظر زمین شناسی باید دقت زیادی برای ایجاد هرگونه محل دفن زباله صورت گیرد. این فرآیند کاملا طراحی شده است و می تواند الگوی بسیار خوبی برای اجرا در سراسر کشور باشد.

سلاجقه در خصوص مشکل زباله در استان مازندران نیز گفت: تاکنون توانسته ایم زباله ها را از سرسبزی شهر خارج کنیم. آمار این زباله ها به اعداد و ارقام تبدیل شده و سیستمی برای این کار طراحی شده است که کار بسیار بزرگی است. بحث زباله مازندران به طور کامل در این سامانه گنجانده شده و شفاف سازی شود تا بتوان آن را از مبدا تا مقصد ردیابی کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=140069

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.