افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

دستفروش مادر مدرسه ای در گوشه خیابان/ ایران 40 هزار سرایدار مدرسه ندارد

  • کد خبر : 370194
دستفروش مادر مدرسه ای در گوشه خیابان/ ایران 40 هزار سرایدار مدرسه ندارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی از رکنا، فروشنده قدیمی عکس، سال ها سرایدار یک دبستان در منطقه 4 تهران بود. مدرسه ای که دو شیفت دخترانه و پسرانه دارد که به دختران در نوبت صبح و پسران در نوبت بعدازظهر آموزش می دهد. این خانم در هر دو شیفت نظافت ساختمان مدرسه را بر عهده داشت […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی از رکنا، فروشنده قدیمی عکس، سال ها سرایدار یک دبستان در منطقه 4 تهران بود. مدرسه ای که دو شیفت دخترانه و پسرانه دارد که به دختران در نوبت صبح و پسران در نوبت بعدازظهر آموزش می دهد. این خانم در هر دو شیفت نظافت ساختمان مدرسه را بر عهده داشت و بی وقفه مشغول نظافت مدرسه بود. او سال ها پیش همسرش را از دست داد.

زندگی او به همین منوال ادامه داشت تا اینکه هفت سال پیش بازنشسته شد. پس از بازنشستگی در خانه ماند. اما طولی نکشید که کرایه عقب افتاده او را گرفت و باعث شد صاحبخانه او را بیرون کند. پس از این ماجرا او به دخترش پناه برد و اکنون در خانه دختر و دامادش زندگی می کند. او که حتی خانه ای برای زندگی ندارد، چند سالی است که در خیابان محل زندگی دخترش نشسته و برای فرار از تنهایی، کلوچه و ویفر می فروشد و در حین فروش با همسایه ها و عابران صحبت می کند. رهگذرانی که برخی از آنها دانش‌آموزان مدرسه‌ای هستند که او سال‌ها یکی از والدین مدرسه بود.

دانشجویانی که اکنون دکتر، مهندس، روزنامه نگار، تاجر و غیره هستند.

وقتی از کنار کلوچه و ویفرش می گذری، با لبخندی بر لب و چشمان پیر و خسته از پیر و جوان استقبال می کند و تمام تلاشش را می کند تا غذای خود را بفروشد.

این داستان مربوط به میلیون‌ها متولی مدرسه در سراسر کشور است که پس از سال‌ها خدمت به معلمان و دانش‌آموزان این کشور بازنشسته شده‌اند و اکنون اینگونه زندگی می‌کنند. سوال اینجاست که تکلیف متولیان مدارس بعد از بازنشستگی چه می شود؟

چندی پیش سخنگوی آموزش و پرورش کشور در خبری از گم شدن حدود 40 هزار سرایدار در مدارس کشور خبر داد. بنابراین شواهد حاکی از آن است که مدارس کشورمان علاوه بر کمبود معلم، با بحران «کمبود مراقب» مواجه هستند. یکی از برنامه های موثری که وزارت آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم انجام داده است، بازگرداندن معلمان بازنشسته به کلاس های درس است. این برنامه که از مهرماه سال جاری در مدارس کشور اجرا شده است، با استفاده از دانش آموز معلمان، معلمان نظامی، معلمان واجد شرایط و معلمان بازنشسته، توانسته است کلاس هایی را که تا سال گذشته خالی از معلم بود، با معلمان آموزش دیده و مجرب پر کند. . دانش آموزان را از ترس عقب ماندن و نادیده گرفتن دروس نجات دهید.

چرا نمی توان از همین مدل برای سرایداران بازنشسته ای که می خواهند به کار ادامه دهند استفاده کرد؟ سرایداری هایی که سال ها پای معلمان خدمت به فرزندان این مملکت زحمت کشیدند و حالا بازنشستگی آنها را به گوشه خانه ها و آلونک هایشان برده است. با اجرای این طرح در بین سرایداران نه تنها مشکل کمبود سرایدار در مدارس ایران حل می شود، بلکه سرایداران نیز می توانند خود را وقف کاری کنند که روزهای متمادی با آن زندگی کرده و هزینه های زندگی خود را تضمین کرده اند. بدون کمک. از دیگران

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370194

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.