افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

دستاوردهای مطلوب ایران در زمینه میعانات گازی علیرغم تحریم ها

  • کد خبر : 406022
دستاوردهای مطلوب ایران در زمینه میعانات گازی علیرغم تحریم ها

به گزارش بازار، به نقل از وزارت نفت، منصور دلاریان، مدیرعامل انجمن مهندسی گاز ایران امروز (سه شنبه، 10 آبان ماه) در پنجمین همایش بین المللی فناوری های نوین در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی اظهار داشت: کشور یکی از ثروتمندترین های دنیا از نظر امکانات الهی، تصریح کرد: با توجه به این امکانات در […]

به گزارش بازار، به نقل از وزارت نفت، منصور دلاریان، مدیرعامل انجمن مهندسی گاز ایران امروز (سه شنبه، 10 آبان ماه) در پنجمین همایش بین المللی فناوری های نوین در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی اظهار داشت: کشور یکی از ثروتمندترین های دنیا از نظر امکانات الهی، تصریح کرد: با توجه به این امکانات در حال حاضر از نظر امنیت انرژی با چالش مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه ایران از نظر سرمایه انسانی از افراد مستعد و نخبه بهره می برد، افزود: با توجه به شرایط تحریم توانسته ایم به فناوری های روز دست پیدا کنیم. به عنوان مثال، در میعانات گازی (Gas Condensate، نوعی مخلوط گازی که شامل گاز طبیعی و مایعات مانند نفت خام، میعانات و روغن های سبک) به نتایج خوبی دست یافتیم که بهتر از کارهای مشابه در ایالات متحده بود.

رئیس انجمن مهندسی گاز ایران با بیان اینکه سوال اینجاست که چرا با توجه به امکانات و سرمایه انسانی خوب در تامین انرژی مشکل داریم، تصریح کرد: فناوری های جدید ارزان تر از قدیمی هستند و باید از فناوری های روز دنیا استفاده کنیم.

دکتریان گفت: در این کنفرانس آخرین فناوری های نوین بررسی می شود و می توانیم علاوه بر تامین انرژی کشور به یکی از بزرگترین صادرکنندگان دنیا تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه استفاده از زغال سنگ به عنوان سوخت برای کره زمین مضر است افزودن این سوخت به سبد انرژی باعث پدیده گرم شدن کره زمین شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406022

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.