افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
0

دستاوردهای سفر قالیباف به لبنان/ نمایش اقتدار ایران در آسمان بیروت – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 394173
دستاوردهای سفر قالیباف به لبنان/ نمایش اقتدار ایران در آسمان بیروت – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز محمدباقر قالیباف رئیس شورای اسلامی شهر برای شرکت در اجلاس جهانی بین شوراها و گفتگو با مقامات لبنانی و اعلام حمایت از جنبش مقاومت و مواضع به ژنو سفر کرد. مردم این کشور در برابر جنایات رژیم صهیونیستی بامداد امروز (شنبه 21 اکتبر) وارد بیروت شدند. ما مثل همیشه […]

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز محمدباقر قالیباف رئیس شورای اسلامی شهر برای شرکت در اجلاس جهانی بین شوراها و گفتگو با مقامات لبنانی و اعلام حمایت از جنبش مقاومت و مواضع به ژنو سفر کرد. مردم این کشور در برابر جنایات رژیم صهیونیستی بامداد امروز (شنبه 21 اکتبر) وارد بیروت شدند.

ما مثل همیشه در کنار لبنان و جنبش مقاومت هستیم.

قالیباف در بدو ورود به فرودگاه بیروت گفت: قرار است به ژنو سفر کنم اما تصمیم گرفتم دعوت کنم. نبی خانم بدرئیس مجلس لبنان، اجازه دهید ابتدا به بیروت بیایم تا پیام مردم ایران، مسئولان، رهبران و ریاست جمهوری ایران را به مردم لبنان برسانم و اعلام کنم که همیشه در کنار مردم و مردم خواهیم بود. دولت لبنان و جنبش مقاومت و ما در شرایط سخت مانند گذشته در خدمت شما هستیم.

رئیس مجلس اعلام کرد: در ادامه این سفر برای شرکت در نشست IPU به ژنو می‌روم و پیام مظلومیت مردم غزه و لبنان را به آنجا می‌رسانم تا آنها را به وظایف خود و آنها در عرصه بین‌المللی آگاه کنم. سطح حمایت از مردم مظلوم لبنان و فلسطین.

خلبان قالی بافی

از نکات قابل توجه این سفر این بود که در تصاویر منتشر شده قالیباف در حال خلبانی هواپیمای فرود در فرودگاه بیروت دیده می شود.

پس از عملیات روانی سخت صهیونیست ها با این مضمون که هواپیماهای ایرانی را به سمت لبنان هدف قرار می دهیم، قابل توجه است که رئیس مجلس ایران شخصاً هدایت این هواپیما در آسمان لبنان را بر عهده دارد و به نظر می رسد پاسخ سخت به صهیونیست ها

مجتبی زارعی نماینده مردم تهران در شورای اسلامی در واکنش به این اقدام رئیس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: پرواز پزشکان به قطر پس از وعده صادق 2 فرار وزیر امور خارجه و نمایندگان مجلس به بیروت جنگ زده و بویژه نطق پیروزی امام خامنه ای در پی تهدیدهای باند جنایتکار «اکنون کلکسیون توهین های نتانیاهو با کاپیتانی پرواز تهران-بیروت تکمیل شده است. با خلبانی رفقای حاج قاسم و حاجی زاده و عزیمت آن به مناطق جنگی».

یک افتخار بزرگ

همچنین مهدی محمدی مشاور رئیس مجلس در امور راهبردی نیز در ویترین شبکه اجتماعی نوشت: پیام این سفر این است: مقاومت پابرجا و سربلند است و دشمن روز خوبی نخواهد دید “

دیدار قالیباف با نخست وزیر موقت لبنان

دستاوردهای سفر قالیباف به لبنان / نمایش اقتدار ایران در آسمان بیروت

در جریان سفر رئیس جمهور به بیروت، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و نجیب میقاتی سرپرست نخست وزیری لبنان دیداری دوجانبه داشتند.

حضور رئیس مجلس سادگی بیروت

رئیس شورای اسلامی منطقه سادگی بیروت نیز حضور داشت و از ساختمان های تخریب شده توسط رژیم صهیونیستی بازدید کرد.

کمک ایران برای بازسازی لبنان

در سفر شما به منطقه سادگی بیروت (بیروت غربی) گفت: بدون شک ایران همواره از مردم لبنان و فلسطین حمایت کرده است.

قالیباف تاکید کرد: وظیفه ما حمایت و حمایت از مردم برای برخورد با آنها و ارسال امکانات میدانی برای مداوای مجروحان است و انشاالله در بازسازی اینجا کمک خواهیم کرد.

دستاوردهای سفر قالیباف به لبنان / نمایش اقتدار ایران در آسمان بیروت

رئیس مجلس افزود: رژیم صهیونیستی به ریاست نخست وزیر گرگ من آن را توصیف نکردم آنها مرتکب این جنایات شدند و در این شرایط سازمان های بین المللی و شورای امنیت در مقابل این جنایات سکوت کرده اند. لازم است کشورهای اسلامی و همه مردم آزادیخواه جهان این جنایات را محکوم کنند و کمک به مردم اینجا در اولویت قرار گیرد.

سفر قالیباف به بیروت نمایش اقتدار جمهوری اسلامی است

علیرضا سلیمی، سخنگوی رئیس مجلس درباره سفر قالیباف به بیروت گفت: رفتار رئیس مجلس کاملا سنجیده و شجاعانه است و پیام های زیادی دارد. اول اینکه نظام جمهوری اسلامی یک نظام قدرتمند و مقتدر است، نظامی که ریشه عمیقی دارد و ساختار آن فوق العاده قوی و قدرتمند است.

وی تاکید کرد: سفر رئیس شورای اسلامی به لبنان نمایش اقتدار جمهوری اسلامی است. همچنین پیام دیگری از سفر قالیبافان به منطقه. سادگی بیروت در شرایط بحرانی کنونی که بمباران شده است این است که اگر دشمن تجاوز کند ما مردان جنگ هستیم و مانند روزهای جنگ 8 ساله مسئولان و مردم و فرماندهان و سربازان خواهند بود. همه با هم در میدان مقابل قدرت ها.

نماینده مردم تهران در شورای اسلامی گفت: حضور رئیس مجلس در لبنان مایه تسلی خاطر مردم داغدار این منطقه است. این سفر می تواند این شکاف را ترمیم کند و روحیه مضاعفی را به مبارزان و مردم لبنان تزریق کند در شرایطی که هجمه رسانه ای برای تضعیف روحیه مقاومت و ایجاد شکاف بین ملت لبنان ایجاد شده است.

دیدار قالیباف با رئیس مجلس لبنان

محمد باقر قالیباف در ادامه سفر خود به بیروت رفت نبی خانم بدرئیس پارلمان لبنان دیدار و گفتگو کرد و پس از این دیدار در نشست خبری گفت: از اینجا برای شرکت در نشست اتحادیه اروپا به ژنو می روم. نکات در سطح جهانی شرکت کنید. در این دیدار قطعا پیام مظلومیت مردم لبنان و فلسطین را به تمام جهان خواهم رساند.

دستاوردهای سفر قالیباف به لبنان / نمایش اقتدار ایران در آسمان بیروت

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: در دیدار با نخست وزیر موقت لبنان گفتم ملت و ملت ایران آماده کمک به آوارگان و جنگ زده ها و مجروحان لبنان با اعطای تسهیلات تحت نظارت هستند. . از طرف دولت لبنان، بنابراین اگر دولت لبنان یک کریدور هوایی به بیروت بدهد، ما این کمک ها را در اسرع وقت به مردم تحویل خواهیم داد.

قالیباف گفت: جمهوری اسلامی ایران در این برهه از تصمیمات دولت و ملت لبنان حمایت خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=394173

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.