افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

دستاوردهای بریکس را از زبان پزشکان توضیح دهید

  • کد خبر : 408724

پزشکان: اجرای دستاوردها و نتایج سفر بریکس، توطئه آمریکا و کشورهای همراهش را خنثی می کند. به گزارش نیمروز 24، دکتر مسعود مزیکیان بعدازظهر پنجشنبه پس از بازگشت از سفر خود به روسیه با تشریح نتایج و دستاوردهای این سفر از نتایج دیدارها و گفتگوها با سران اعضای بریکس ابراز خرسندی کرد. وی گفت: این […]

پزشکان: اجرای دستاوردها و نتایج سفر بریکس، توطئه آمریکا و کشورهای همراهش را خنثی می کند.

به گزارش نیمروز 24، دکتر مسعود مزیکیان بعدازظهر پنجشنبه پس از بازگشت از سفر خود به روسیه با تشریح نتایج و دستاوردهای این سفر از نتایج دیدارها و گفتگوها با سران اعضای بریکس ابراز خرسندی کرد. وی گفت: این اولین دور اجلاس بریکس بود که ما به عنوان هسته اصلی در آن حضور داشتیم و اتفاقاتی که در این سفر و شرکت در این اجلاس افتاد دستاورد خوبی بود.

رئیس جمهور در ادامه رسیدگی به مسائل امنیتی، اقتصادی و اجتماعی، سه ماموریت و مبنای اصلی برگزاری اجلاس برجام در روسیه را برشمرد و افزود: در حوزه اقتصادی، تلاش برجام پایان دادن به یکجانبه گرایی آمریکاست تسلط دلار بر اقتصاد جهانی و تحریم های ظالمانه و ناخوشایند کشورهای مختلف را درگیر کرده است.

دکتر مزیکیان با بیان اینکه سازمان بریکس در ابتدای تاسیس تنها 5 عضو داشت، گفت: امروز علاوه بر تعداد زیاد کشورهای عضو، بیش از 30 کشور داوطلب عضویت در آن هستند و روسای 6 سازمان بین المللی از جمله دبیرکل سازمان ملل متحد نیز حضور دارند: یکی از بحث های مهم در این اجلاس ایجاد صندوق جداگانه ای با توجه به غلبه سیاست های آمریکا بر صندوق بین المللی پول بود تا کشورها بتوانند به یکدیگر کمک کنند. و تحریم های آمریکا را خنثی کند.

دکتر مزیکیان همچنین به دیدار و گفتگو با روسای جمهور کشورهای عضو از جمله چین، روسیه، آفریقای جنوبی و نخست وزیر هند در حاشیه این اجلاس اشاره کرد و گفت: بیانیه پایانی اجلاس بریکس نیز به طور خاص اسرائیل را محکوم می کند. جرم انگاری در غزه و لبنان و همچنین تاکید بر توسعه روابط پولی، اقتصادی، فرهنگی، علمی، کارشناسی و امنیتی بین کشورهای عضو مهم و قابل توجه بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه اجلاس بریکس با سطح بسیار بالای خود به دنبال تثبیت جایگاه خود و جایگاه جهانی خود در مواجهه با یکجانبه گرایی با توسعه ارتباطات بین کشورهای عضو است، تصریح کرد: این اجلاس همچنین فرصت بسیار خوبی را برای ما ایجاد کرد که بتوانیم با آنها دیدار کنیم. روسای جمهور کشورهای مختلف، دیدار و گفت و گوی دوجانبه و سازنده ای دارند، در واقع حضور ما در این اجلاس و دیدار با سران 10 کشور جهان معادل 10 سفر خارجی بود.

دکتر مدشیان با اشاره به پذیرش مواضع جمهوری اسلامی ایران از سوی سران کشورهای عضو بریکس تصریح کرد: برخی از سران کشورهای این سازمان از جمله مصر گفتند زمانی که سفرای کشورهای اروپایی می بینند. ما، آنها تصویری از شما ارائه می دهند که بسیار متفاوت از آنچه ما می بینیم. یک تفاوت وجود دارد، شما باید ارتباطات خود را با کشورهای منطقه افزایش دهید، از طرفی امیر امارات متحده عربی از این سفر بسیار استقبال کرد. به ایران و معتقد بودند که باید مشکلات خود را خودمان حل کنیم و اجازه ندهیم دیگران در امور ما دخالت کنند.