افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
0

دستان ورزشکاران پاک است!

  • کد خبر : 393389
دستان ورزشکاران پاک است!

گذرنامه بیولوژیکی (ABP) دستان ظاهراً تمیز ورزشکاران را رد می کند. فرزاد شارکی، قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) در گفت وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ با فعال کردن فرآیند گذرنامه بیولوژیکی و نظارت بر آن، بسیاری از ورزشکاران به ظاهر پاک را شگفت زده کرده […]

گذرنامه بیولوژیکی (ABP) دستان ظاهراً تمیز ورزشکاران را رد می کند.

فرزاد شارکی، قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) در گفت وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ با فعال کردن فرآیند گذرنامه بیولوژیکی و نظارت بر آن، بسیاری از ورزشکاران به ظاهر پاک را شگفت زده کرده است. : آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ با تایید مدیر ارشد خود، کلیه آزمایشگاه های مورد تایید که بر اساس استانداردهای WADA فعالیت می کنند را ملزم به تشکیل گذرنامه بیولوژیکی ورزشکاران (ABP) برای ورزشکارانی که نمونه های آنها آنالیز می شود، انجام داده است.

وی ادامه داد: این فرآیند دارای دو قسمت نیمرخ استروئیدی و نیمرخ خونی است و در نیمرخ استروئیدی مقادیر استروئید در نمونه های متعدد ادرار گرفته شده در زمان های مختلف و در پروفایل خونی فاکتورهای سلول های خونی مقایسه می شود . هر گونه تغییر خارج از محدوده فیزیولوژیکی شمارش و مقایسه و شناسایی می شود.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با دوپینگ کشور گفت: اگر در درازمدت نمونه‌های ورزشکار (حتی با وجود تست‌های منفی در سال‌های اخیر) با یکدیگر همخوانی نداشته باشند یا در مقطعی جهش یا کاهش محسوسی مشاهده شود، واحد مدیریت پاسپورت APMU موضوع را گزارش می کند و پرونده ورزشکار فعال و موارد مشکوک بررسی می شود. در صورتی که نتایج بررسی ها منجر به ثبت تخلف شود، سازمانی که نتایج را مدیریت می کند، نسبت به صدور حکم تعلیق برای ورزشکار اقدام می کند و علاوه بر مدت محرومیت، کلیه مقام ها، سوابق، جوایز و مدال های کسب شده توسط ورزشکار . از تاریخ تغییرات در گذرنامه بیولوژیکی پس گرفته خواهد شد.

شارکی ادامه داد: گذرنامه بیولوژیکی (ABP) برای تمامی ورزشکاران رشته کنترل دوپینگ در سامانه آدامز (سیستم مدیریت یکپارچه ضد دوپینگ) ثبت و اجرا می شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393389

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.