به گزارش رکنا، چند روز پیش اعضای باند سرقت آنها به سرپرستی جوانی خارجی به نام «فقیر احمد» نیمه های شب وارد یکی از قصابی های اطراف میدان استقلال مشهد شدند و 4 یخچال بزرگ را به همراه سایر وسایل و لوازم قصابی در یک دستگاه کامیون خاور بار کردند.

در آن زمان فاکر احمد از محل سرقت به دوربین های مداربسته نگاه کرد. قصابی مشغول فیلمبرداری بودند. او بلافاصله به سراغ دوربین ها رفت و نه تنها آنها را برداشت، بلکه صفحه LCD را به همراه 1800 دلار وجه نقد به سرقت برد و داخل خودروی پراید انداخت. مدتی نگذشته بود که کامیون خاور برای تحویل یخچال و سایر اقلام مسروقه به برادر یکی از اعضای باند سارقان راهی تهران شد و سایر اقلام نیز به مخفیگاه سارقان در مشهد منتقل شد.

روز بعد وقتی صاحب قصابی از مرز افغانستان به مشهد بازگشت، متوجه حمله به قصابی شد و پلیس را در جریان گذاشت. دقایقی بعد با صدور دستور ویژه سرهنگ انوریان (رئیس کلانتری سجاد)، جمعی از افسران زبده حلقه قضایی به سرپرستی ستوان سهری راهی محل سرقت شدند و تحقیقات پلیسی را آغاز کردند. بررسی های اولیه و بررسی دوربین های راهنمایی و رانندگی حاکی از انتقال اقلام مسروقه با کامیون خاور و پراید بود و مشخص شد که طرح این سرقت توسط شاگرد قصابی طراحی و اجرا شده است که پلیس با هماهنگی قاضی بنایی و آگاهی وارد عمل شد. سرویس ها در عملیات های جداگانه 3 نفر از اعضای این باند سارقان را دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه متهم علاوه بر دلارهای مسروقه، یک عدد ترازو دیجیتال، چندین عدد لامپ، چاقو و یک تبر قصابی و همچنین 30 عدد قلاب برای نگهداری لاشه گوشت و … کشف شد.

در ادامه تحقیقات، یخچال های مسروقه از تهران به مشهد منتقل و متهمان با اعتراف به سرقت روانه زندان شدند. در همین حال یکی از متهمان گفت: شاگرد قصاب بودم اما چون صاحب قصاب این کار را می کرد. حقوقم را ندادم، با دوستان دیگرم یک قصابی را غارت کردیم. بر اساس این گزارش، تحقیقات تکمیلی برای کشف سرقت های احتمالی از دیگر اعضای این باند در حال انجام است.

سجادپور