افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

در 60 سالگی با کمک هوش مصنوعی با خود صحبت کنید

  • کد خبر : 401477
در 60 سالگی با کمک هوش مصنوعی با خود صحبت کنید

Future You که توسط محققان آزمایشگاه رسانه MIT و محققان بین المللی توسعه یافته است، از هوش مصنوعی برای شبیه سازی یک کاربر بین 60 تا 70 سال استفاده می کند. آنها این طرح را در مقاله ای که در 1 اکتبر در پایگاه داده arXiv منتشر شد، شرح دادند. به گزارش لایو ساینس، کاربران […]

Future You که توسط محققان آزمایشگاه رسانه MIT و محققان بین المللی توسعه یافته است، از هوش مصنوعی برای شبیه سازی یک کاربر بین 60 تا 70 سال استفاده می کند. آنها این طرح را در مقاله ای که در 1 اکتبر در پایگاه داده arXiv منتشر شد، شرح دادند.

به گزارش لایو ساینس، کاربران می توانند بر اساس باورها و دیدگاه های خود در مورد موضوعاتی مانند دستیابی به اهداف خود از طریق یک واسطه مکتوب مبتنی بر هوش مصنوعی صحبت کنند. دانشمندان می گویند این طرح برای این طراحی شده است که مردم احساس کنند می توانند با خود آینده خود ارتباط برقرار کنند.

هال هرشفیلد، استاد دانشگاه UCLA، یکی از نویسندگان این مطالعه، می‌گوید: «مشاوره با خود بزرگ‌تر، به جای مشورت با یک چت ربات هوش مصنوعی عمومی، ایده بهتری از آینده به ما می‌دهد. به گفته وی، ویژگی های تعاملی این برنامه اضطراب ناشی از گفتگوی ذهنی کاربران را از بین می برد و عملکرد قابل اعتماد و خلاقانه تری دارد.

قسمت اول «آینده شما» یک مدل تولید تصویر به نام «StyleClip» است. پس از اینکه کاربر یک سلفی آپلود کرد، سیستم الگوهای پیری فرد را در سن 60 سالگی پیش بینی می کند و با افزودن چین و چروک و موهای خاکستری به تصویر، نسخه آینده فرد را ایجاد می کند. این ربات “شما آینده” را از طریق اطلاعاتی که کاربر در پاسخ به سؤالاتی در مورد وضعیت فعلی زندگی، جزئیات جمعیتی و اهداف و نگرانی های آینده ارائه می دهد، آموزش می دهد. این پاسخ ها توسط ChatGPT OpenAI دریافت می شود که ChatGPT-3.5 را پیاده سازی می کند و ساختاری را ایجاد می کند که محققان آن را “حافظه آینده” می نامند. پیش بینی ها بر اساس اطلاعاتی که مردم در مورد زندگی، روابط و فراتر از آن ارائه کرده اند انجام می شود. بر این اساس چت بات به سوالات کاربران در مورد زندگی و مسیرهای احتمالی که در آینده طی خواهد کرد بر اساس پاسخ های خود کاربر پاسخ می دهد.

در این پروژه 344 انگلیسی زبان بین 18 تا 30 سال به مدت 10 تا 30 دقیقه با نسخه قبلی خود تعامل داشتند. اکثر کاربران گزارش کردند که سطح اضطراب آنها کاهش یافته و سطح انگیزه آنها افزایش یافته است و آنها می توانند یک ارتباط عاطفی عمیق با خود قبلی خود برقرار کنند. به گفته محققان، این احساس قوی در مورد نسخه آینده خود می تواند تأثیر مثبتی بر نحوه تصمیم گیری های بلند مدت داشته باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.