افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

در یک ماه 2 تن مواد مخدر کشف شد، در آبان 602 مورد سرقت کشف شد، 3 میلیارد توکن توسط مجرمان فضای مجازی به اموال گمشده بازگردانده شد.

  • کد خبر : 149981
در یک ماه 2 تن مواد مخدر کشف شد، در آبان 602 مورد سرقت کشف شد، 3 میلیارد توکن توسط مجرمان فضای مجازی به اموال گمشده بازگردانده شد.

به گزارش رکنا از اصفهان؛ نشست خبری نیروی انتظامی استان اصفهان با حضور فرمانده انتظامی استان، معاونان و خبرنگاران برگزار شد. سردار حمید علینقیان پور فرمانده انتظامی استان اصفهان در این جلسه اظهار داشت: در آبان ماه امسال 284 نقطه آلوده را در استان شناسایی کردیم از این نظر که این مناطق محل تجمع مصرف […]

به گزارش رکنا از اصفهان؛ نشست خبری نیروی انتظامی استان اصفهان با حضور فرمانده انتظامی استان، معاونان و خبرنگاران برگزار شد.

سردار حمید علینقیان پور فرمانده انتظامی استان اصفهان در این جلسه اظهار داشت: در آبان ماه امسال 284 نقطه آلوده را در استان شناسایی کردیم از این نظر که این مناطق محل تجمع مصرف یا فروش مواد مخدر، کانون های فساد هستند. ، خانه های خلوت سارقان که اموال ناشی از سرقت است. یا محل تردد مجرمان و اوباش بوده و گاهاً پیشنهاد می کردند که جوانان، زنان و کودکان در این مناطق احساس امنیت نمی کنند و با شناسایی آنها توانستیم با عملیات مشترک و اقدامات قاطع این نکات را روشن کنیم.

وی افزود: بر اساس طرح امنیت محله در آبان ماه بیش از 700 سارق، اراذل و اوباش و اغتشاشگران در این محلات دستگیر شدند. همچنین 602 مورد سرقت داشتیم که در نقاط مختلف شهر صورت گرفت و توانستیم سارقان را در مناطق آلوده شناسایی کنیم. گاهی افراد چندین سرقت انجام می دادند که پس از دستگیری، کشف اموال و کشف خریدار و اقدامات لازم به آن اعتراف می کردند.

578 فروشنده و قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در مدت یاد شده 578 خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و بیش از 1200 معتاد متجاهر در این محلات شناسایی شدند که امنیت محله را به خطر انداخته و فضای نامناسبی را به وجود آورده است. در آبان ماه بیش از 173 کلاس آگاهی بخشی گسترده برای شهروندان این محلات با همکاری و مشورت معتمدین محله، معلمان و ورزشکاران برگزار شد و در هر جلسه یکی از مسئولین و یا روسای نیروی انتظامی حضور داشت. استان اصفهان در مبارزه با جرایم خشن رتبه بسیار بالایی دارد، در کشف سرقت نیز آمار بالایی داریم و در وقوع سرقت آمار پایینی داریم ضمن اینکه استان اصفهان سومین استان کشور است.

پلیس اصفهان 4علینقیان پور با بیان اینکه پلیس فتا با توجه به گستردگی این فضا رصد دقیق و گسترده ای بر فضای مجازی و پرونده های مجرمانه ایجاد کرده است، افزود: در آبان ماه یک هزار و 952 پرونده سایت مجرمانه از جمله کلاهبرداری، فروش مواد مخدر، اسلحه به ثبت رسیده است. حراجی. و مهمات و سایر پرونده های کیفری شناسایی و با آنها برخورد قانونی لازم صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برخورد با سایت های مجرمانه شامل تعطیلی سایت و احضار مجرم بوده است. در مرحله بعد قربانیان سایت های مجرمانه را پیدا می کنیم و از آنها دعوت می کنیم، آنها را آموزش می دهیم و برای احقاق حقوقشان تلاش می کنیم. 844 پرونده قضایی در حوزه فضای مجازی مستقل از شکایات رسمی مردمی تشکیل شده است. همچنین بیش از 300 سندیکای آنلاین مورد بازدید، نظارت و آموزش قرار گرفتند که مختص واحدهای مجاز خرید و فروش اینترنتی بود. در آبان ماه در مجموع 8 هزار و 351 تماس با پلیس فتا با محوریت استعلامات عمومی و کارشناسی انجام شد.

9 باند سرقت گسترده شناسایی شد

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: صدها فقره کلاهبرداری اینترنتی در آبان ماه شناسایی شد و مجرمان اینترنتی 3 میلیارد تومان مفقود شده را برگشت دادند که نقدا پرداخت شد و مابقی وجوه در دست بررسی است. مبارزه با مجرمان فضای مجازی مانند مجرمانی که به صورت غیرقانونی از حساب کاربری خارج می کنند و به صورت غیرقانونی به اطلاعات شخصی افراد دسترسی پیدا می کنند، در آبان ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 63 درصد افزایش داشته است.

پلیس آگاهیوی با اشاره به آمار پلیس استان اصفهان تصریح کرد: در آبان ماه امسال 9 باند عمده سرقت در استان شناسایی شد که دستگیری این باندها در سطح کشور انجام شد چرا که بیشتر سرقت ها توسط سارقان انجام می شود. در حال حرکت. همچنین وقوع سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد کاهش داشته است. نسبت به آبان ماه سال گذشته شاهد کاهش 40 درصدی سرقت های دسته جمعی بودیم. به همین ترتیب، در نوامبر 2175 سارق حرفه ای دستگیر شدند.

علینقیان پور با بیان اینکه پلیس آگاهی به همراه یگان امداد و نجات استان در حال گشت زنی های ضد سرقت هستند، گفت: تعداد زیادی دوچرخه مسروقه به عنوان دوچرخه نو در کارگاه های زیرزمینی با تعویض قطعات بین آنها به فروش رسید و این کارگاه ها شناسایی شدند. از آنجایی که دوچرخه پلاک ندارد، این امر مرسوم بود که با تحقیقات پلیسی و شناسایی از آن جلوگیری شد و دوچرخه ها به اقوام گمشده تحویل داده شد.

طرح مراقبت از رانندگان مصدوم آغاز شد

پلیس اصفهان 5وی در خصوص آمار پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: در بررسی های مشترک پلیس راهنمایی و رانندگی مشاهده شد که آمار تصادفات مجروحان و فوتی های استان اصفهان نسبت به آمار کشوری آمار خوبی است، هرچند که آمار ایده آلی نیست. آمار و من تمام تصادفات و آمار را نامناسب می دانم، اما آمار نشان می دهد که این مشکل بزرگ تحت کنترل است. درصد بالایی از تصادفات جرحی و فوتی مربوط به 30 کیلومتری ورودی شهرها است، یعنی زمانی که راننده خسته است و به دلیل وجود تعدادی کارگاه و حاشیه جاده در 30 کیلومتری شهر مشکلات خطرناک تری به وجود می آید. .

فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: طرح ویژه ای را برای شعاع 30 کیلومتری از ورودی اصفهان و چند شهر استان در نظر گرفته ایم و حدود یک هفته از اجرای این طرح برای مقابله با حوادث می گذرد. رانندگان راه اندازی شده اند. در هفته اول شروع این طرح آمار تصادفات جرحی و فوتی کاهش یافته است که نشان می دهد اگر نظارت ها را افزایش دهیم اقدامات خوبی برای کاهش آمار تصادفات انجام می شود. همچنین نظارت برای شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز در دستور کار پلیس راهور و راهداری قرار دارد.

کشف ۲ تن مواد مخدر در آبان ماه

وی با اشاره به آمار پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: در آبان ماه بیش از 2 تن مواد مخدر کشف شد. بخشی از کشف 2 تن مواد مخدر در یک ماه نشان از برخورد ما با مجرمان دارد اما نگران کننده است. این نشان می دهد که خانواده ها و هموطنان ما باید به این موضوع توجه کنند. ما علاوه بر کشف مواد مخدر، آموزش های ویژه ای را برای خانواده ها تدارک می بینیم و کارشناسان ما نیز در مدارس، مساجد و شهرداری ها حضور می یابند. از این نظر، در ماه نوامبر 57 دوره آموزشی برای ترفیعات مختلف برگزار کردیم.

علینقیان پور در خصوص پلیس آگاهی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این اداره کل علاوه بر شناسایی سارقان سابقه دار و سابقه دار، کشف مقادیر قابل توجهی سلاح جنگی، دستگیری قاچاقچیان اسلحه و مهمات و متهمان متواری که از مدت ها قبل متواری شده بودند. ، بیش از 3450 مورد بازدید و اتحادیه در سطح استان برگزار شد. همچنین در آبان ماه سال جاری بیش از 3 هزار اخطاریه و وعده صنفی صادر و 613 واحد صنفی متخلف با حکم قضایی پلمب شدند.

وی با بیان اینکه در آبان ماه 292 پرونده مفاسد اقتصادی به صورت گسترده و آنلاین توسط پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی پیگیری شد، اظهار داشت: پرونده های مفاسد اقتصادی نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است. همچنین حدود 90 درصد خودروهای شوتی در استان اصفهان توقیف شده و اجازه تردد به استان های دیگر را ندارند.

اصفهان / بهمن راعی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=149981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.