افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

در کمیسیون صنعت اتاق ایران برنامه ریزی برای اعزام هیئت های تجاری به روسیه آغاز شد

  • کد خبر : 127714
در کمیسیون صنعت اتاق ایران برنامه ریزی برای اعزام هیئت های تجاری به روسیه آغاز شد

به گزارش بازار، علیرضا کلاهی صمدی رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران گفت: این کمیسیون در حال برنامه ریزی برای اعزام هیئت های تجاری تخصصی و متخصص به روسیه است. کلاهی صمدی در جلسه کمیسیون صنعت برای تعیین برنامه ها و اولویت های این کمیسیون ادامه داد: در حال تهیه فهرستی از فعالیت های صنعتی که […]

به گزارش بازار، علیرضا کلاهی صمدی رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران گفت: این کمیسیون در حال برنامه ریزی برای اعزام هیئت های تجاری تخصصی و متخصص به روسیه است.

کلاهی صمدی در جلسه کمیسیون صنعت برای تعیین برنامه ها و اولویت های این کمیسیون ادامه داد: در حال تهیه فهرستی از فعالیت های صنعتی که امکان حضور در بازار روسیه را دارند همراه با شرکت های پیشرو در این حوزه هستیم. فعالیت ها. هدف این است که هیئت هایی را به آنجا بفرستیم که قبلاً به همتایان خود در روسیه ارائه شده اند و برنامه آنها مشخص است. علاوه بر این، ما اصرار داریم که فقط شرکت های موفق و قدرتمند در این ماموریت ها حضور داشته باشند، زیرا برندهای ضعیف کل تجارت ایران را باطل می کند.

وی افزود: منابع کمیسیون محدود است و در حال حاضر در نظر داریم مسائل مربوط به دو بازار مهم عراق و روسیه را به صورت جدی و کارشناسی پیگیری کنیم. بر این اساس مطالعات بازار برای بخش های هدف در روسیه آغاز شده است.

کلاهی صمدی گفت: در مورد بازار عراق که برای ما بسیار مهم است، چالش اصلی ما اختلاف نرخ ارز است. چیزی است که مربوط به تجار ایرانی است و باید حل شود.

وی بیان کرد: موضوع کاهش رقابت مخرب در بازار کالا و همچنین حل مشکل پیمان سپاری ارزی از طریق وزارت حراست و معاونت رئیس جمهور را با جدیت دنبال می کنیم. همچنین از دیگر برنامه های مهم کمیسیون تخصیص یارانه و مشوق های اقتصادی به خروجی تولیدکنندگان و صادرکنندگان به جای نهاده های آنهاست.

کارگروه بازاریابی بین المللی باید تشکیل شود.
عباس جبالبرزی، نایب رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران نیز با بیان اینکه سفارتخانه های ما بیشتر سیاسی است تا اقتصادی، گفت: اگر اتاق با استفاده از امکانات خود می تواند در کشورهای هدف دفتر تجاری ایجاد کند و تجارت در این کشورها را تسهیل کند. برای تجار ایرانی اقدام بسیار موثری است.

وی پیشنهاد کرد کارگروه تخصصی در حوزه بازاریابی بین الملل در کمیسیون تشکیل شود تا با استفاده از ظرفیت های قانونی اتاق، فعال سازی دفاتر تجاری در کشورهای هدف مانند روسیه و عراق را به صورت متمرکز پیگیری کند و علاوه بر نمایندگانی کمیسیون صنایع و اتاق ایران، نمایندگانی از وزارت حراست و سازمان توسعه تجارت حضور خواهند داشت.

جبالبرزی با اشاره به برنامه چهارساله این کمیسیون گفت: در این برنامه تقسیم بندی صورت گرفته و قرار است کمیته ها و کارگروه ها بازوی مشورتی کمیسیون باشند. هدف بهبود عملکرد کمیسیون در این چهار سال با تقسیم کار و خرد جمعی است.

شناسایی عملیاتی بازارهای صادراتی باید در اولویت قرار گیرد
سید محمد موسوی معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صنعت نیز با بیان اینکه باید کارگروه توسعه بازار صادرات در کمیسیون تشکیل شود، گفت: برنامه راهبردی کمیسیون باید بر صادرات متمرکز شود. پس از تامین امنیت بازار داخلی، باید سایر بازارهای بالقوه را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: درخواست من این است که کارگروه های این کمیسیون به برنامه ها، ظرفیت داخلی و بازارهای صادراتی حوزه فعالیت خود نگاه کنند. ما می خواهیم از نظرات شما برای فعال کردن بازارهای هدف خود استفاده کنیم.

موسوی افزود: هر کشوری که صحنه کسب و کار داشته باشد در اعزام و پذیرش هیئت های تجاری موفق است. هنگام برنامه ریزی برای بازارهای صادراتی باید از مشکلات بزرگ فاصله گرفت و به طور ویژه و عملیاتی برای شناسایی بازار و نیازهای صادراتی اقدام کرد. در واقع درخواست ما این است که دست دولت را پر کنید تا با راهبردهای عملیاتی و مشخص با کشورهای دیگر ارتباط برقرار کند.

سایر اعضای کمیسیون نیز در بخشی دیگر از این جلسه اولویت های مورد نظر خود را برای پیگیری از طریق کمیسیون بیان کردند. موضوع اختصاص یک درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده کالاهای تولیدی در شهرهای صنعتی برای بازسازی، نوسازی و نگهداری زیرساخت های شهرک های صنعتی، تسهیل ورود به بازارهای صادراتی، آزادسازی قیمت ها و توقف قیمت های دستوری، افزود: 5 تخصصی گروه های کاری، همچنین در زمینه بازاریابی و مبلمان. یکی از اولویت ها حل مشکل داشتن نیروی انسانی متخصص بود.

14 کارگروه کمیسیون صنعت تشکیل می شود
جبالبرزی در پایان گفت: کارگروه های مبلمان، بازاریابی و توسعه بازارهای صادراتی، بهداشتی و شوینده، کانی های غیرفلزی، بهداشت و دارو به کارگروه های این کمیسیون اضافه می شود. 9 کارگروه دیگر این کمیسیون شامل لوازم خانگی و ادارات، صنعت 4، حل مشکلات صنعت، پلیمرها و پتروشیمی ها، صنایع برق و وابسته، صنایع متالورژی و ماشین آلات، نساجی و پوشاک، شهرک های صنعتی، خودرو و قطعات یدکی مربوطه خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=127714

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.