افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
2

در واریز یارانه نقدی چه تغییری کرده است که برخی را سردرگم کرده است؟

  • کد خبر : 272335
در واریز یارانه نقدی چه تغییری کرده است که برخی را سردرگم کرده است؟

به گزارش صبح امروز، سرپرستان خانوار بدون توجه به رتبه و جایگاه خود در دهک درآمدی، قبل از تغییرات، دقیقاً در تاریخ 21 ماه آنها این یارانه را به صورت نقدی دریافت می کردند و اجازه داشتند به میل خود آن را به صورت کوپن خرج کنند یا به روش رایج از عابر بانک ها […]

به گزارش صبح امروز، سرپرستان خانوار بدون توجه به رتبه و جایگاه خود در دهک درآمدی، قبل از تغییرات، دقیقاً در تاریخ 21 ماه آنها این یارانه را به صورت نقدی دریافت می کردند و اجازه داشتند به میل خود آن را به صورت کوپن خرج کنند یا به روش رایج از عابر بانک ها پول نقد برداشت کنند.

اواخر سال گذشته، دولت روال معمول را تغییر داد و برای ایجاد انگیزه مضاعف، یارانه نقدی یک تا سه دهم را اعلام کرد. زودتر واریز می شود. بنابراین زمان بیشتری برای بررسی و تصمیم گیری دارند.

یارانه نقدی سه ماه است که به همین شکل پرداخت می شود، اما گروهی وقتی متوجه شدند 21 ماه رسیده و خبری از یارانه نقدی نیست، ترسیدند.

با نگاه کردن به این جدول، این سردرگمی از بین می رود:

تغییر برنامه پرداخت یارانه نقدی در بهمن ماه سال گذشته اتفاق افتاد.

طبقه بندی، طبقه بندی یا آنچه خود دولت ها آن را عشریه خانوارها می نامند نیز اصلاح شد، اما سازمان هدف به عنوان دریافت کننده اصلی پرداخت یارانه نقدی مدعی است که تغییرات ساختاری جدی صورت نگرفته است.

نظام رفاهی ایران در اوایل سال 1402 شاخص ها و معیارهای طبقه بندی خانوارها از جمله میزان درآمد و دارایی را تغییر داد.

علاوه بر این، گزینه صدک با اعشار جایگزین شد تا معیارهای شناسایی مشمولان یارانه نقدی دقیق تر شود.

یارانه نقدی به ازای هر نفر پرداخت می شود. یارانه خانوارهای دهک اول، دوم و سوم که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند. نفری 400 هزار تومان محاسبه خواهد شد.

یارانه تشویقی به صورت اعتبار خرید نیز برای این گروه در نظر گرفته شده است که در صورت استفاده از آن، یارانه هر خانوار از 1 تا 3 دهک خواهد بود. 620 هزار تومان می رسد.

کمک هزینه خانوار از چهارم تا هفتم دهم هر نفر 300 هزار تومان و از آنجایی که آنها مجاز به استفاده از یارانه تشویقی هستند، در نهایت می توانند مبلغ یارانه دریافتی خود را به 520 هزار تومب افزایش دهند.

حتی اگر از دهک های 8 و 9 استفاده شود، خانوار مشمول یارانه تشویقی نمی شود و همچنان هر نفر 300 هزار تومان یارانه نقدی به حساب شما واریز می شود.

قرار بود افزایش 45 درصدی یارانه از 27 بهمن سال گذشته تا 27 اردیبهشت ماه امسال در قالب طرح یارانه تشویقی به عنوان یک گزینه موقت انجام شود اما هنوز به طور رسمی توضیح نداده اند که آیا پرداخت یارانه تشویقی انجام می شود یا خیر. ساخته شده است. بعد از این تاریخ تمدید شود یا خیر.

گردش مالی برخی از کمک گیرندگان مربوط به حقوق شرکت است که باید در حساب شرکت باشد تا افراد از لیست دریافت کنندگان کمک هزینه حذف نشوند.

سال گذشته دو بار سرمایه دهک های مختلف ارزیابی و میزان درآمد خانوارها پایش شد. با افزایش سرمایه برخی خانوارها از لیست مشمولان یارانه حذف می شوند.

بخشی از گردش مالی برخی افراد مربوط به حقوق و دستمزد شرکت آنهاست و به طور کلی مدیریت ماهانه مبلغی را به حساب شخصی این افراد واریز می کند.

این امر باعث افزایش سرمایه و گردش مالی در حساب های شخصی افراد و حذف آنها از لیست عشرهای یارانه ای می شود. بنابراین لازم است این تراکنش مالی با حساب شرکت و حق برداشت وام گیرندگان انجام شود.

امسال قبل از شهریور ماه میزان درآمد و سرمایه خانوار مورد بررسی و ارزیابی مجدد قرار می گیرد و برخی از خانوارها به دلیل افزایش ارزش ملک از لیست مشمولان یارانه حذف می شوند و برخی دیگر ممکن است شما را واگذار کنند. ده

طبق خبری که چندی پیش ایسنا منتشر کرد، رئیس مرکز اطلاعات و مطالعات بهزیستی ایران با اشاره به ثبت آخرین به روز رسانی امحای خانوارها گفت: با توجه به اینکه آخرین به روز رسانی امحا در آذرماه سال گذشته انجام شد، مرحله بعدی در اوایل سپتامبر برگزار می شود.

علیرضا محمدی اظهار داشت: بر اساس قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است اطلاعات ثبت شده، دقیق و موثق دریافتی از دستگاه‌های مختلف شمارش و گسترش خانوارها را سالی دو بار (هر ۶ ماه) به‌روزرسانی کند. . آهسته. تدریجی

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آخرین به روز رسانی اعشار در دی ماه سال گذشته انجام شد، مرحله بعدی در ابتدای شهریور ماه انجام می شود.

محمدی با بیان اینکه مشمولان فعلی یارانه بر اساس آخرین به روز رسانی عشر یارانه خود را دریافت می کنند، افزود: افرادی که در سامانه ثبت نام نسبت به عشریه اعتراض و اعتراض کرده اند به تدریج توسط مرکز مطالعات و اطلاع رسانی بهزیستی ایرانیان مورد رسیدگی قرار می گیرند. زمان اجرای تغییرات در ماه سپتامبر است.

به عبارت دیگر، عشر خانواده را نمی توان تا دوره به روز رسانی بعدی تغییر داد و پس از دریافت اطلاعات از ثبت اقتصادی و اجتماعی، مجدداً ارزیابی می شود.

رئیس مرکز اطلاعات و مطالعات بهزیستی ایران تصریح کرد: بر اساس آخرین به روز رسانی ها، 8 درصد از افرادی که تغییری در امحای خود داشته اند اعتراض ثبت کرده اند که در حال بررسی اعتراض و وضعیت آمار ثبت نام اقتصادی و اجتماعی هستیم و اگر اعتراض تایید شده است، در سپتامبر اعمال خواهد شد.

محمدی در بخشی دیگر از سخنان خود به طبقه بندی صدک خانوارها اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در نظام حمایتی وزارت رفاه اجتماعی، سند هویت اقتصادی خانواده در هر یک از شاخص ها به صورت صدکی طبقه بندی شده است، به طوری که با توجه به مدل خودرو یا تعداد تراکنش های بانکی و درآمد، صدک وضعیت اقتصادی خانوار مشخص می شود و در نهایت این صدک ها میانگین صدک کل خانوار را نشان می دهد.

پرداخت یارانه نقدی طبق قانون بودجه و با کمک داده های آماری و اقتصادی انجام می شود. در نهایت، آزمون اندازه معیار نابودی خانوار است که حداقل دو بار در سال انجام می شود.

از نظر آماری دهک یک مفهوم نسبی و جمعیتی است و هر دهک یک دهم کل جمعیت کشور محاسبه می شود. جمعیت افراد حاضر در هر دهک درآمدی ثابت بوده و به طور متوسط ​​8.5 میلیون نفر از جمعیت کشور را شامل می شود. بنابراین اگر در هر مرحله از آزمون، افراد دهک دهم را ترک کنند و به دهک های پایین بروند، به همان تعداد از دهک های پایین به دهک دهم اضافه می شود.

اعشار تا بهمن 1402 معتبر بودند و سپس معیارهای صدک را جایگزین کردند تا به قول خودش نتایج آزمون اندازه گیری گسترده دقیقتر باشد. آیا باید گفت هر صدم را باید یک صدم کل جمعیت کشور در نظر گرفت؟

استعلام عشر درآمد خانوار با مراجعه به سامانه پشتیبانی به نشانی hemayat.mcls.gov.ir قابل انجام است.

پیگیری اعتراضات به دلیل عدم دریافت یارانه، درخواست عشریه درآمد و ثبت نام یارانه در این سایت.

اعشار یا صدک بر اساس آزمون اسکالر دو بار در سال انجام می شود و تا شش ماه پس از پایان هر دوره هیچ تغییری ایجاد نمی شود.

هر خانوار می تواند یک بار روی گزینه درخواست ثبت نام کلیک کرده و به عدم دریافت یارانه اعتراض کند.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=272335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.