افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

در هشتمین جلسه شورای انجمن مردمی چه گذشت؟ – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 150176
در هشتمین جلسه شورای انجمن مردمی چه گذشت؟  – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتمین جلسه شورای مشارکت های مردمی در محل سازمان بهزیستی کشور برگزار شد. علی محمد قدری در این جلسه گفت: سازمان بهزیستی باید سازمانی خلاق، مبتکر و نسل جدید باشد و نسبت به 7.5 میلیون نفر جامعه هدف خود نسبت به نظام مشکل و هسته سخت جامعه حساس باشد. وی با […]

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتمین جلسه شورای مشارکت های مردمی در محل سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

علی محمد قدری در این جلسه گفت: سازمان بهزیستی باید سازمانی خلاق، مبتکر و نسل جدید باشد و نسبت به 7.5 میلیون نفر جامعه هدف خود نسبت به نظام مشکل و هسته سخت جامعه حساس باشد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی بر اساس حکمرانی داده های اجتماعی از امور خیریه حمایت، هدایت، حمایت و تسهیل می کند، گفت: به دلیل کمبود منابع نیازمند تجهیز منابع و اهرم منابع دولت و مردم خیر هستیم.

قادری با بیان لزوم هماهنگی گروه های خیریه به عنوان موتور محرکه دولت، گفت: به دنبال ایجاد بسته های تشویقی برای نوآوری اجتماعی و بومی سازی اجتماعی در حوزه نیکوکاری هستیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه خیرین نکات قابل توجه و غرورآفرین سازمان بهزیستی از جمله کسب عناوین برتر توسط نخبگان ورزشی و دانشگاهی جامعه هدف را مورد توجه قرار داده اند، گفت: در زمینه ارتقای روایت و روایت کار خیریه در بسترهای دانشجویی به راوی نیازمندیم و خیرین عزیز در حال تبلیغ کارهای خوب در نقاط مختلف کشور هستیم.

وی با اعلام اینکه رویداد ثابتی از تلاش و کوشش خیرین در فضای فیزیکی در کشور نداریم، گفت: معرفی خدمات خیرین به پروژه ها. فناوردانشمند و غیره به عموم مردم و مجموعه ها بین المللی و برای تربیت نسل جدید برای مشارکت در امور خیر، مکانی برای ایجاد یک رویداد دائمی برای خیرین ضروری است.

قدری با اشاره به بند هفتم سیاست های تامین اجتماعی مقام معظم رهبری گفت: در این بند بحث استقرار نظام ملی احسان و احسان مطرح شده است که نیاز به کنشگری اجتماعی با توجه به خیرین و ولادت است. گواهی آثار خیریه باید شهر به شهر ثبت شود و منجر به برگزاری اجلاس آثار خیر در کشور شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از اعطای جایزه تحول اجتماعی به نام شهید محمدعلی فیاض بخش، بنیانگذار سازمان بهزیستی کشور خبر داد و گفت: این جایزه می تواند باعث کار خیر و نوسازی در این زمینه شود.

وی در خصوص مسئولیت اجتماعی شرکت ها گفت: بر اساس دستور وزیر تعاون، کار و تامین اجتماعی یک درصد از سود خالص شرکت های وابسته به وزارت تعاون به مسئولیت اجتماعی اختصاص می یابد و 60 درصد این مبلغ در جامعه هدف سازمان بهزیستی هزینه می شود.

قادری افزود: برخی خدمات نیز نیازمند امضای تفاهم نامه هایی با نهادهایی مانند بنیاد مصطفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بود که بر این اساس به جامعه هدف سازمان بهزیستی خدمات ارائه شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ابلاغیه توسعه توانمندی های اجتماعی توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان های سراسر کشور، گفت: مشکلات 13 هزار خانوار در کم برخوردارترین مناطق کشور. بدون توجه به سفرهای رئیس جمهور و از طریق هم افزایی بین نهادی.

وی با تاکید بر بحث توسعه ظرفیت های اجتماعی گفت: دبیرخانه دائمی توسعه ظرفیت های اجتماعی تشکیل شده و همه نهادها و مجموعه های کشور در این دبیرخانه نقش دارند و امیدواریم در مرحله دوم مسائل حل شود. مشکلات کشور هدف جامعه مدنی در 500 نقطه هدف کشور بررسی و حل می شود.

برگزاری دوره ای جلسات شورای انجمن های رفاه مردم در استان ها و شهرستان ها

در این جلسه محمد عباسی معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به تلاش و حضور پر رنگ استان ها و شهرستان ها در برگزاری جلسات شورای مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور این موضوع را تایید می کند. رویکرد مناسب دولت سیزدهم به نیروهای مردمی و تقویت رفتار پوپولیستی.

وی همچنین به موضوع آسیب های اجتماعی به عنوان یکی از موضوعات مهم در ساماندهی امور اجتماعی اشاره کرد و گفت: در بررسی علل آسیب های اجتماعی یکی از آنها تأثیر اقتصاد و معیشت در ایجاد این آسیب است که البته البته نقش اول را ندارد، اما مؤثر و تشدیدکننده است.

عباسی افزود: اگر به فقرا کمک کنید و ائتلاف های اجتماعی را که نیت خیرخواهانه دارند مطرح کنید کمک می کند که در دام نیفتند و اگر به معیشت خود توجه کنند اثر موقعیتی باعث کاهش وضعیت اجتماعی می شود. . خسارت رئیس سازمان امور اجتماعی با اشاره به دستورالعمل مسئولیت اجتماعی در دولت گفت: دستورالعمل ها و مصوباتی برای رفع نابسامانی مسئولیت اجتماعی در شرکت های بزرگ تعریف شده است. علاوه بر این، برای برخی از اصطلاحات و عبارات جدید، باید یک تعریف دقیق ارائه شود تا درک آن آسان تر شود.

یوسف نوری رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در این جلسه گفت: در خدمات بهزیستی سه بخش حمایتی، توانبخشی و پیشگیری از کودکان بی سرپرست تا سالمندان معلول و حوزه های مختلف مورد توجه جدی قرار گرفته است. این یکی از مولفه های دولت خوب است. در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بر اساس قانون اساسی، امام (ره) ولی فقیه و حاکم مردم است و از این حیث، خیرین نقش بی بدیلی دارند. بیش از 25000 سازمان مردم نهاد حامی و بازوان این نهاد اجتماعی هستند.

وی با اشاره به تحقیقات علمی در مورد تأثیر مشارکت مردم در افزایش امید به زندگی در جهان، گفت: حضور افراد موثر در جامعه در بخش داوطلبانه و حضور افراد خوب در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و… این زمینه ها می تواند در افزایش تولید ناخالص داخلی موثر باشد و جایگاه کشور ما در دنیا نیز جایگاه خوبی در زمینه مشارکت مردمی است.

بهبود ساختار سازمانی مشارکت مردم در سازمان بهزیستی.

سید جواد حسینی رئیس مرکز مشارکت های مردمی و توسعه ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی بهزیستی کشور در این نشست گفت: تبصره ۴ ماده ۲ لایحه قانون تشکیل سازمان بهزیستی کشور در سال 2015 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن چالش قانونی شورای مشارکت مردمی در رفاه است.

وی در خصوص وظایف این شورا که در اساسنامه سازمان بهزیستی در چهار بند تعیین شده است، گفت: این چهار بند شامل جذب کمک های مادی و معنوی از اشخاص حقیقی و حقوقی، نظارت بر نحوه هزینه کرد وجوه ویژه کمک های اجتماعی است. . سازماندهی، تدوین سیاست های استفاده بهینه از اموال و همچنین ارسال گزارش عملکرد شش ماهه شوراهای شهرداری و استان به شورای مرکزی تشکل های مردمی.

حسینی به تغییرات و بهبود ساختار سازمانی مددکاری اجتماعی اشاره کرد و گفت: در ساختار جدید مددکاری اجتماعی در معاونت انجمن از سطح دبیرخانه به سطح مرکزی ارتقاء یافته و جهشی با توجه به آن انجام شده است. به نیازهای موجود همین طور موضوع هم افزایی با گروه های مردمی و جهادی نیز در دو سال اخیر جهش داشته و به عنوان مثال کمپینی به نام «در محضر ولی نعمتان» به صورت هماهنگ و ملی در ۴۶۱ شهرستان انجام شده است. . همزمان.

گفتنی است موضوع بررسی و اصلاح دستورالعمل نحوه اخذ و تصرف کمک های سازمان بهداشت و درمان از موضوعاتی بود که با حضور حاضران در این جلسه مطرح شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=150176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.