افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

در نشست اضطراری شورای امنیت برای بررسی حملات به لبنان چه گذشت؟

  • کد خبر : 369949
در نشست اضطراری شورای امنیت برای بررسی حملات به لبنان چه گذشت؟

به گزارش مانیبان، نشست شورای امنیت سازمان ملل به درخواست الجزایر و در پی حمله به دستگاه های ارتباطی موسوم به «پیجر» در لبنان برگزار شد. به گزارش شبکه الجزیره، «عمار بن جامه» نماینده الجزایر در شورای امنیت در ابتدای این نشست گفت: ده ها لبنانی در عملیات علیه دستگاه های ارتباطی از راه دور […]


به گزارش مانیبان، نشست شورای امنیت سازمان ملل به درخواست الجزایر و در پی حمله به دستگاه های ارتباطی موسوم به «پیجر» در لبنان برگزار شد.

به گزارش شبکه الجزیره، «عمار بن جامه» نماینده الجزایر در شورای امنیت در ابتدای این نشست گفت: ده ها لبنانی در عملیات علیه دستگاه های ارتباطی از راه دور جان خود را از دست دادند و علت آن کاملاً مشخص است. روشن ما حملات اسرائیل به لبنان را شدیدا محکوم می کنیم و همبستگی خود را با دولت و مردم لبنان اعلام می کنیم.

وی افزود: تجاوزات اخیر اسرائیل به تجهیزات ارتباطی در لبنان جنایت جنگی است. اسرائیل منطقه را به سمت جنگ سوق می دهد و عملیات خود را تا عمق لبنان گسترش می دهد.

نماینده الجزایر در شورای امنیت ادامه داد: حمله امروز اسرائیل به بیروت موید عدم علاقه این رژیم به صلح است.

وی افزود: شورای امنیت باید قطعنامه های بین المللی را بی طرفانه اجرا کند و رژیم اشغالگر اسرائیل نیز باید حملات خود را متوقف کند و از سرزمین های اشغالی خود عقب نشینی کند.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در شورای امنیت نیز در این نشست اظهار داشت: اقدامات تروریستی و حملات در خاورمیانه در حال گسترش است و انفجارهای اخیر در بیروت را محکوم می کنیم.

وی گفت: عاملان حملات به لبنان به دنبال افزایش تنش در منطقه هستند. جنگ در خاورمیانه به نفع کسی نخواهد بود و باید در غزه آتش بس برقرار شود.

نبنزیا ادامه داد: هدف قرار دادن وسایل ارتباطی شخصی در حملات تروریستی اقدامی بسیار خطرناک و افزایش بی اعتمادی است.

نماینده روسیه در شورای امنیت افزود: جنایات ارتکابی در اماکن عمومی در لبنان اقدامی تروریستی است که منطقه خاورمیانه را تهدید می کند.

«رزماری دی کارلو» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و صلح نیز در این دیدار گفت: انفجارهایی که وسایل ارتباطی در لبنان را هدف قرار دادند در منازل و فروشگاه ها رخ داد و شوک و وحشت شدیدی را در جامعه لبنان ایجاد کرد.

وی گفت: “چرخه خشونت احتمالا گسترش می یابد و تهدیدی برای ثبات منطقه است و ما به آتش بس فوری در غزه و آزادی فوری زندانیان نیاز داریم.”

«فو کنگ» نماینده چین در سازمان ملل نیز در نشست شورای امنیت اظهار داشت: انفجار دستگاه های ارتباطی از راه دور در لبنان تلفات زیادی برجای گذاشت و اتفاقی بی سابقه است.

وی افزود: ما خواستار تحقیقات کامل و پاسخگویی عاملان انفجار دستگاه های ارتباطی از راه دور در لبنان هستیم.

«لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز با انکار نقش کشورش در این جنایت مدعی شد که آمریکا در حمله به لبنان نقشی نداشته است.

«باربارا وودوارد» نماینده انگلیس در سازمان ملل نیز در نشست شورای امنیت اظهار داشت: انفجارهای سه شنبه و چهارشنبه لبنان و حمله امروز اسرائیل به بیروت بخشی دیگر از چرخه مرگبار خشونت است.

«نیکلاس دی ریویر» نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز اظهار داشت: خطر جنگ علنی در خاورمیانه وجود دارد و باید از آن احتمال اجتناب کرد.

بعدازظهر سه شنبه و چهارشنبه ده ها شهید و هزاران نفر دیگر بر اثر انفجار دستگاه های ارتباطی بی سیم موسوم به پیجر در لبنان زخمی شدند.

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای رژیم صهیونیستی را مسئول این حمله اعلام کرد و تاکید کرد که دشمن قطعا تاوان این تجاوز جنایتکارانه را خواهد داد.

منبع: ایسنا


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.