افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

“در قلب رقه” می خواستیم زنده بمانیم – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 194465
“در قلب رقه” می خواستیم زنده بمانیم – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه ای فیلم «قلب رقه» بعدازظهر ۲۲ بهمن با حضور سعید پروینی تهیه کننده، خیرالله تقیانی پور کارگردان، داود محمدی مدیر فیلمبرداری، بهنام جعفری طادی طراح صحنه، طراح گریم احسان برگزار شد. رناسی، مهدی سعدی تدوینگر، محمود تدوینگر، بیاتی طراح لباس و محمدرضا شریفی نیا، هدایت هاشمی، شادی مختاری، عبدالرضا […]

به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه ای فیلم «قلب رقه» بعدازظهر ۲۲ بهمن با حضور سعید پروینی تهیه کننده، خیرالله تقیانی پور کارگردان، داود محمدی مدیر فیلمبرداری، بهنام جعفری طادی طراح صحنه، طراح گریم احسان برگزار شد. رناسی، مهدی سعدی تدوینگر، محمود تدوینگر، بیاتی طراح لباس و محمدرضا شریفی نیا، هدایت هاشمی، شادی مختاری، عبدالرضا نصاری و مصطفی ساسانی بازیگران بازداشت شدند.

در ابتدا خیرالله تقیانی پور کارگردان فیلم درباره صحت و سقم ماجرا گفت: ما به قلب داعش نفوذ کرده ایم اما قسمت عاشقانه و دراماتیک داستان را خودم نوشتم.

سعید پروینی تهیه کننده این فیلم در پاسخ به اینکه آیا این فیلم درباره شهید سیدرضا موسوی است، گفت: داستان این اثر کلاژی از داستان های واقعی بود، شهید سیدرضا در ساخت این اثر کمک زیادی به ما کرد. روز اول تا پایان و سپس تصمیم گرفتیم بر اساس شهادت ایشان کار را به ایشان تقدیم کنیم.

محمدرضا شریفی نیا بازیگر این فیلم نیز در این مراسم به حضار گفت: خسته نباشید من زحمت کشیده ام اما «قلب رقه» یکی از آن کارهای سخت بود.

شادی مختاری بازیگر نقش اول این پروژه با اشاره به اینکه نقشش بسیار متفاوت بود، اظهار کرد: چالش یادگیری زبان عربی و گویش سوری، گریم و اینکه فیلمبرداری در سوریه بود سخت بود. ، برای من خیلی سخت بود.

و با لحنی طنز اضافه کرد: خدا را شکر که همه زنده ایم چون آن جنگ و آن انفجارها شرایط بسیار خاصی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: البته کار در این گروه برای من فرصت بسیار خوبی بود و جای شهرام حکم دوست اینجا خالی است، او بازیگر بزرگی است.

هدایت هاشمی از دیگر بازیگران «قلب رقه» نیز گفت: به نظر من «قلب رقه» فیلم سختی بود، ساخت یک فیلم اکشن و جنگی علاوه بر حضور، به توانایی گروه سازنده بستگی دارد. و همدلی از سازمان های مختلف از آنجایی که همیشه دوست دارم در نقش های مختلف بازی کنم، با افتخار به این فیلم پیوستم.

عبدالرضا نصاری بازیگر این فیلم اظهار کرد: زبان فیلم عربی بود اما بحث لهجه مهم بود حتی در بین بازیگران سوری لهجه ها متفاوت بود و گاهی گیج می شدم که کدام لهجه درست است. این کار را سخت کرد.

مصطفی ساسانی دیگر بازیگر این فیلم درباره نقش خود در این فیلم توضیح داد: داستان من کمی با سایر دوستان متفاوت بود و برای بهبود لهجه خود مربی خصوصی گرفته بودم و سعی می کردم از شر یک سری از عادات، مانند سرعت سریع در گفتگوی گفتاری.

وی افزود: بخشی از سختی ها جغرافیا بود زیرا در آنجا ویرانی های زیادی دیدیم و صحنه های آخرالزمانی داشت و باورمان نمی شد که کشوری تا این حد نابود شود. چالش دیگر موتور سواری بود، در یک صحنه نزدیک بود مرا بکشند. تمام موتورسواری ها را به جز چمدان خودم انجام دادم و خوشحالم که زنده ماندم.

این کارگردان در پاسخ به سوالی درباره جلوه های ویژه گفت: بخشی از کار در سوریه و بخشی در ایران انجام شده است. حدود 20 روز در ایران و 40 روز در سوریه کار کردیم و کلی شات ها الزاماً در سوریه ساخته شد.

وی افزود: جاهای مختلفی را دیدیم و نمی دانستیم کدام را انتخاب کنیم، اما این انتخاب به خوبی انجام شد، زیرا برخی از ستادهای ابومصعب در ایران و برخی خارج از ایران بودند، اما برای مخاطبان قابل رویت نیستند.

داوود محمدی مدیر فیلمبرداری با اشاره به اینکه نمی‌خواهم درگیر کلیشه‌ها شوم، گفت: اکنون در فیلم‌های جنگی ما شوک‌ها و فضای سرد وجود دارد و گاهی آثار تحت تأثیر «نجات سرباز رایان» قرار می‌گیرند. اما در این پروژه نمی‌خواستیم فقط یک نمای ثابت داشته باشیم، به همین دلیل است که یک مدل نورپردازی را انتخاب کردیم که فضای واقعی را از بین نبرد. برای این کار از لنزهای کم شارپ استفاده کردیم و همچنین به دلیل داستان عاشقانه کار، فضای گرمی را برای کار فراهم کردیم.

بهنام جعفری طراح صحنه فیلم ضمن تشکر از اعتماد کارگردان به او و تیمش گفت: سعی کردیم لوکیشن ها را هم در ایران و هم در سوریه طراحی کنیم و تلاش کردیم این اتفاق بیفتد.

محمود بیاتی طراح صحنه و لباس با تشکر از کارگردان گفت: خوشحالم که در این کار حضور دارم.

عبدالرضا نصاری بازیگر نقش خود در پاسخ به سوالی درباره نقش خود گفت: بازیگر نقشی را انتخاب می کند که چالش برانگیز باشد و من به سمت فیلم های اکشن گرایش دارم و فکر می کنم سینمای ما به این سمت می رود. یک بازیگر چالش را دوست دارد و این نقش برای من یک چالش بود. لهجه عربی فیلم را مدیون پدرم هستم چون او چندین زبان را خوب می داند و همچنین عربی را با لهجه هایی متفاوت از او یاد گرفتم.

کارگردان فیلم در پاسخ به اینکه بزرگترین چالشش در سوریه چه بود، گفت: وقتی وارد سوریه شدیم کشور همچنان در بحران بود و وقتی وارد حمص شدیم رژیم صهیونیستی شروع به بمباران کرد. خدا را شکر می کنم که حتی یک خون از دماغ ماموران بیرون نیامد و از کسانی که در سوریه امنیت ما را تامین کردند تشکر می کنم به ویژه شهید سید رضی موسوی که در همه چالش ها پشت سر ما ایستاد. بزرگترین چالش بازگشت سالم به هتل و فیلمبرداری برای یک روز دیگر بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=194465

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.