افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

در طراحی سایت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

  • کد خبر : 412011
در طراحی سایت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اطلاع رسانی کند صدای بازار سهام، تا پایان مقاله با ما همراه باشید زیرا تصمیم گرفتیم به نکات مهمی که در طراحی سایت باید به آنها توجه کنید بپردازیم. هدف وب سایت هر وب سایتی باید هدف خاصی داشته باشد. به عبارت دیگر باید مشخص باشد که هدف از طراحی سایت فروش محصولات یا ارائه […]

اطلاع رسانی کند صدای بازار سهام، تا پایان مقاله با ما همراه باشید زیرا تصمیم گرفتیم به نکات مهمی که در طراحی سایت باید به آنها توجه کنید بپردازیم.

هدف وب سایت

هر وب سایتی باید هدف خاصی داشته باشد. به عبارت دیگر باید مشخص باشد که هدف از طراحی سایت فروش محصولات یا ارائه خدمات است و یا اینکه سایت مورد نظر صرفا اطلاعاتی است. با هدف گذاری گام مهمی در فرآیند طراحی وب سایت برداشته می شود و پس از آن می توان فرآیند طراحی را بر اساس نیاز و انتظارات کاربران تنظیم کرد. به عنوان مثال، اگر هدف وب سایت فروش آنلاین محصولات است، طراحی باید به گونه ای باشد که فرآیند خرید را برای افراد آسان کند.

طراحی کاربر پسند

طراحی وب سایت باید به گونه ای باشد که کاربران بتوانند به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را جستجو و پیدا کنند. طراحی کاربرپسند شامل عناصری مانند ساختار منو، چیدمان عناصر صفحه و در ساده ترین حالت، استفاده از فونت های خوانا است.

علاوه بر این، از آنجایی که 94٪ از بازدیدکنندگان وب سایت از طریق تلفن های هوشمند بازدید می کنند، طراحی وب سایت باید پاسخگو باشد. یعنی وب سایت مورد نظر باید در تمامی مرورگرها و دستگاه ها به خوبی نمایش داده شود. ناگفته نماند که اگر وب سایت خود را در زمان طراحی واکنش گرا نکنید، بعداً تغییر آن دشوار خواهد بود، بنابراین طراحی مجدد کامل معمولاً مقرون به صرفه تر است.

رنگ و گرافیک را انتخاب کنید.

بدیهی است که رنگ ها، تصاویر و به طور کلی مجموعه گرافیکی مورد استفاده در طراحی یک وب سایت نقش بسیار مهمی در جلب توجه کاربران دارد. بنابراین، انتخاب رنگ های مناسب که با هویت برند شما سازگار باشد، می تواند تاثیر بسزایی در جذب مشتریان و مخاطبان بالقوه داشته باشد. علاوه بر این، استفاده از تصاویر باکیفیت مرتبط با موضوع وب سایت قطعا به جذابیت آن کمک می کند.

سرعت بارگذاری

کاربران انتظار دارند وب سایت ها در کمتر از 3 ثانیه بارگذاری شوند و اگر محتوای یک وب سایت حتی 4 ثانیه طول بکشد تا بارگذاری شود، نرخ پرش به 90 درصد افزایش می یابد. این بدان معنی است که کاربران احتمالا هرگز به این وب سایت باز نخواهند گشت. به عبارت دیگر، وب سایت هایی که به کندی بارگذاری می شوند، کاربران را خسته می کنند و آنها را از ادامه کار منصرف می کنند. بنابراین هنگام طراحی وب سایت حتما اصول بهینه سازی تصویر و استفاده از سرورهای سریع را در نظر داشته باشید که می تواند به افزایش سرعت بارگذاری سایت کمک قابل توجهی کند.

محتوا

محتوا قلب هر وب سایتی است. شاید این جمله را شنیده باشید که محتوای خوب پادشاه است. این عبارت ارزش محتوای مفید، مرتبط و ساختار یافته را نشان می دهد. بنابراین سعی کنید در مراحل طراحی و راه اندازی سایت، محتوایی که در اختیار مخاطبان قرار می دهید، با کیفیت، جذاب و کاملاً مرتبط با نیازهای کاربران هدف باشد.

همچنین این یک واقعیت است که مردم فقط بین 20 تا 28 درصد از متن را در یک صفحه وب می خوانند. به همین دلیل از متون کوتاه تر، عکس های بیشتر و محتوای چند رسانه ای در طراحی وب سایت خود استفاده کنید. علاوه بر این، ناگفته نماند که محتوا نیز بسیار مهم است. بنابراین، ایجاد یک وبلاگ یا بخش مقاله در سایت می تواند کمک قابل توجهی به بهبود سئو و جذب مخاطبان بیشتر کند.

امنیت

در طراحی وب سایت، امنیت نقش حیاتی ایفا می کند. زیرا اطلاعات کاربر و داده های حساس باید محافظت شوند. برای رسیدن به این هدف و افزایش امنیت وب سایت، چندین اقدام مهم وجود دارد:

  • استفاده از HTTPS: این پروتکل ارتباط بین کاربر و سایت را رمزگذاری می کند. بنابراین اطلاعاتی مانند رمز عبور و داده های حساس به صورت ایمن منتقل می شوند.

  • اجتناب از حملات مخرب: حملاتی مانند تزریق SQL و اسکریپت بین سایتی (XSS) می توانند به هکرها اجازه دسترسی به اطلاعات سایت را بدهند. استفاده از روش‌هایی برای اعتبارسنجی داده‌های ورودی و محدود کردن دسترسی به جلوگیری از این حملات کمک می‌کند.

  • نرم افزار را به روز نگه دارید: همیشه به روز نگه داشتن سیستم های مدیریت محتوا و افزونه ها می تواند از مشکلات امنیتی جلوگیری کند.

  • فایروال وب – استفاده از فایروال وب برای فیلتر کردن ترافیک مشکوک و شناسایی خودکار تهدیدات می تواند به طور قابل توجهی به افزایش امنیت کمک کند.

بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو، معروف به سئو، به شما کمک می کند در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید. این بدان معناست که افراد در نگاه اول نام سایت شما را می بینند و احتمالا از اطلاعات شما استفاده می کنند. بنابراین، هرچه وب سایت شما بهتر بهینه شود، احتمال جذب بازدیدکنندگان بیشتر می شود. بهینه سازی موتورهای جستجو شامل استفاده از کلمات کلیدی مناسب، بهینه سازی عناوین و متا تگ ها و از همه مهمتر ایجاد محتوای ارزشمند است.

تجربه کاربری

تجربه کاربری یا (UX) به این معنی است که کاربر چگونه از وب سایت شما استفاده می کند و چه احساسی در مورد آن دارد. به عبارت دیگر، تجربه کاربری به معنای ارائه یک تجربه ساده است تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند. این شامل یک طرح منوی ساده، صفحات نامرتب، یک پالت رنگی واضح، متون خوانا و زمان بارگذاری سریع است. بنابراین طراحی وب سایت باید به گونه ای باشد که بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی با آن تعامل داشته باشند و تجربه مثبتی داشته باشند.

لازم به ذکر است که در این زمینه استفاده از تست کاربر می تواند به شناسایی نقاط ضعف طراحی کمک کند. تست کاربر فرآیندی است که در آن تجربه کاربران واقعی از استفاده از وب سایت برای شناسایی مشکلات و نقاط ضعف در طراحی ارزیابی می شود.

شبکه های اجتماعی

بر کسی پوشیده نیست که امروزه شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، یوتیوب و اینستاگرام نقش مهمی در افزایش ترافیک وب سایت دارند. بنابراین، فراموش نکنید که دکمه های اشتراک گذاری و پیوندهای پروفایل های اجتماعی را در طراحی وب سایت قرار دهید. زیرا این لینک ها به طور قابل توجهی به افزایش دسترسی به محتوا و تعامل بیشتر با کاربران کمک می کنند.

طراحی سایت با تجهیزات گرافیکی.

می دانیم که طراحی یک وب سایت موفق نیازمند توجه به جزئیات و برنامه ریزی دقیق است. در واقع برای طراحی وب سایت توجه به جنبه هایی مانند هدف وب سایت، طراحی کاربرپسند، تولید محتوای ارزشمند، سئو و امنیت بسیار مهم است. در نهایت، شایان ذکر است که طراحی یک وب سایت برای برخی افراد زمان بر و چالش برانگیز است. بنابراین این افراد می توانند وب سایت شما را طراحی کنند. تجهیزات گرافیکی که دانش و تجربه کافی در این زمینه دارد تا در نهایت یک وب سایت منحصر به فرد، ریسپانسیو و کاربرپسند برای کسب و کار خود داشته باشد.

منبع: اطلاعات آنلاین

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412011

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.