افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
6

در صورت کنسل شدن بلیط هواپیما چه کنیم؟

  • کد خبر : 20232
در صورت کنسل شدن بلیط هواپیما چه کنیم؟

تصور کنید برنامه سفر خود را مشخص کرده اید و مشتاقانه منتظر شروع سفر هستید و ناگهان از سامانه خرید بلیط هواپیما پیامی دریافت می کنید که پروازتان در تاریخ مورد نظر لغو شده است! حتما از خود می پرسید که پس از کنسل کردن بلیط هواپیما چه باید کرد؟ این اتفاق باعث شده بسیاری […]

تصور کنید برنامه سفر خود را مشخص کرده اید و مشتاقانه منتظر شروع سفر هستید و ناگهان از سامانه خرید بلیط هواپیما پیامی دریافت می کنید که پروازتان در تاریخ مورد نظر لغو شده است! حتما از خود می پرسید که پس از کنسل کردن بلیط هواپیما چه باید کرد؟ این اتفاق باعث شده بسیاری از مسافران پس از رزرو بلیط هواپیما به دنبال آگاهی از قوانین کنسلی بلیط هواپیما باشند. توصیه می شود قوانین کنسلی بلیط هواپیما را نیز بدانید تا در صورت بروز مشکل به راحتی راه حل مناسب را بیابید. بنابراین با این مقاله در مجله گردشگری امروز پرواز کن منتظر اطلاعات مفید در مورد کنسل کردن بلیط هواپیما باشید.

ارزان ترین بلیط هواپیما را بخرید

دلیل کنسل شدن بلیط هواپیما چیست؟

ممکن است این تصور برای شما ایجاد شود که کنسلی بلیط هواپیما تنها در شرایطی اتفاق می افتد که آب و هوا مناسب نباشد، در حالی که رعایت نکردن برخی نکات باعث کنسل شدن بلیط هواپیما شما می شود. یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام رزرو بلیط هواپیما باید به آن توجه کنید این است که اطلاعات شخصی خود را به درستی وارد کنید. بسیاری از مسافران شاهد کنسل شدن بلیط هواپیما به دلیل اطلاعات ناهماهنگ درج شده با کارت شناسایی خود بوده اند. لذا لطفا در هنگام رزرو بلیط هواپیما در وارد نمودن اطلاعات اولیه خود دقت فرمایید.

قبل از خرید بلیط هواپیما برای سفرهای خارجی، به تاریخ ویزا و پاسپورت خود توجه کنید، زیرا اگر زمان کوتاهی برای تمدید گذرنامه یا ویزا وجود داشته باشد، پرواز خود را از دست داده و بلیط شما باطل می شود. پاسپورت شما باید بیش از 6 ماه اعتبار داشته باشد.

گاهاً بلیط هواپیما توسط ایرلاین صادرکننده کنسل می شود که ممکن است به دلیل نقص فنی، ترافیک هوایی، اختلالات فنی و مسائل امنیتی باشد که در این صورت قوانین کنسلی متفاوت است.

لغو یا تاخیر پروازها همیشه یکی از دغدغه های مسافران است و کسب اطلاعات کامل در این زمینه می تواند در مواقع ضروری کمک زیادی به شما کند. در این مقاله اطلاعات کاملی از قوانین انصراف در اختیار شما قرار می دهیم. ما نیز مقاله را توصیه می کنیم. آگاهی از حقوق مسافران در تاخیر پرواز همچنین در مجله گردشگری Fly Today بخوانید.

اما مواقعی هم پیش می آید که خواه ناخواه مجبور می شوید بلیط هواپیما را کنسل کنید. در پاسخ به این سوال که چه زمانی باید بلیط هواپیما را کنسل کنیم، باید به دلایل زیر اشاره کرد:

  • ممکن است هنگام خرید بلیط هواپیما اطلاعات و مشخصات خود را اشتباه وارد کنید که در این صورت باید بلیط خود را کنسل کرده و با اطلاعات صحیح دوباره بلیط جدیدی خریداری کنید.
  • اگر دیر به فرودگاه رسیدید و نتوانید از گیت مربوطه فرودگاه عبور کنید، باید بلیط خود را کنسل کنید، برای جلوگیری از این امر باید حداقل یک ساعت قبل از پرواز به فرودگاه برسید.
  • اگر هنگام رفتن به فرودگاه مدارک شناسایی همراه خود نداشته باشید، نمی توانید از بلیط خود استفاده کنید. بنابراین قبل از رفتن به فرودگاه حتما مدارک را به همراه داشته باشید.
  • اگر وارد ترمینال اشتباهی فرودگاه شوید و پرواز خود را از دست بدهید، باید بلیط خود را کنسل کنید.

برای اطلاعات بیشتر به مقاله مراجعه کنید دلایل کنسلی بلیط هواپیما را بخوانید

تفاوت بین کنسل کردن پرواز و کنسل کردن بلیط هواپیما چیست؟

در مواردی ممکن است شرکت هواپیمایی به دلیل شرایط جوی، شرایط سیاسی و یا هر دلیل دیگری پرواز خود را لغو کند که در این صورت هزینه بلیط به طور کامل به مسافر مسترد خواهد شد. اما در صورتی که مسافر بلیط خود را کنسل کند، مبلغ با احتساب جریمه کنسلی مسترد خواهد شد.

راهنمای کنسل کردن بلیط هواپیما

مهمترین دغدغه مسافران پس از کنسلی بلیط هواپیما، دریافت بخشی یا تمام هزینه رزرو بلیط است. قبل از درخواست بازپرداخت باید در نظر داشته باشید که بلیط های چارتر شامل استرداد در صورت انصراف نمی شوند، بنابراین فقط بلیط های سیستمی قابل کنسل هستند.

در پاسخ به این سوال نحوه کنسل کردن بلیط، باید بگوییم؛ اولین کاری که مسافر باید بعد از کنسلی بلیط هواپیما توسط شرکت هواپیمایی انجام دهد این است که نسخه چاپی یا کپی بلیط هواپیما را به ایرلاین مورد نظر تحویل دهد تا مبلغ بلیط ظرف 72 ساعت برگشت داده شود.

اغلب این مبلغ به شماره کارتی که از آن پرداخت کرده اید یا به حساب کاربری شخصی شما در سیستمی که بلیط را از آن خریداری کرده اید واریز می شود. اگر هزینه بلیط جایگزین بیشتر از مبلغ پرواز کنسل شده باشد، مسافر باید مبلغ باقیمانده را بپردازد.

در صورت کنسل شدن بلیط هواپیما توسط شرکت هواپیمایی قبل از تاریخ سفر می توانید با پشتیبانی سامانه فروش بلیط هواپیما مورد نظر خود تماس گرفته و با ارائه شماره بلیط درخواست پیگیری نمایید. اغلب تیم پشتیبانی سیستم های فروش بلیط سعی می کند پرواز کنسل شده شما را با پروازی در آن تاریخ جایگزین کند. در صورت کنسل کردن پرواز، هزینه به حساب شخصی شما در سیستم برگردانده می شود تا در پروازهای بعدی استفاده شود.

لغو پرواز

آیا قوانین کنسلی بلیط هواپیماهای داخلی و خارجی متفاوت است؟

قوانین کنسلی بلیط هواپیما داخلی و خارجی متفاوت است و باید با شرایط آنها آشنا باشید تا در صورت بروز مشکل بتوانید از حقوق خود به عنوان مسافر دفاع کنید. برای اینکه بدانید هر ایرلاین خارجی دقیقا چه قوانینی برای کنسلی بلیط دارد، در قسمت جریمه ها حتما شرایط کنسلی بلیط هواپیما خارجی را مطالعه کنید.

شرایط کنسلی بلیط هواپیما خارجی

اول قبل رزرو بلیط هواپیما خارجی شرایط و قوانین شرکت هواپیمایی مورد نظر برای کنسلی را خودتان بخوانید. در صورت تمایل به راهنمایی بیشتر می توانید از پشتیبانی سایت فروش بلیط خارج از کشور بخواهید تا اطلاعات دقیق تری در اختیار شما قرار دهد.

اگر بلیط رفت و برگشت خود را در خارج از کشور از یک ایرلاین معمولی خریداری کرده اید، باید بدانید که هزینه کنسلی بلیط های رفت و برگشت با تخفیف قیمت بلیط تکی اما با بالاترین نرخ موجود محاسبه می شود.

اگر از پرواز خود استفاده نمی کنید، به مسافر No Show معروف است و هزینه کنسلی در چنین شرایطی با توجه به نوع بلیط و شرایط شرکت هواپیمایی مسترد شده و جریمه کسر می شود. در نظر داشته باشید که اگر مسافر 24 ساعت قبل از پرواز بلیط خود را کنسل کند، در لیست No Show قرار می گیرد.

شرایط کنسلی بلیط

شرایط کنسلی بلیط هواپیمای ملی

قوانین کنسلی بلیط های داخلی با پروازهای خارجی متفاوت است و تا حد زیادی شرایط کنسلی بلیط هواپیما به شرکت هواپیمایی مورد نظر بستگی دارد. مسافران می توانند از طریق سامانه ای که بلیط هواپیما را از آن خریداری کرده اند، درخواست کرایه کنند. البته قوانین کنسلی بلیط هواپیما در کلاس های پروازی متفاوت است که در ادامه به آن می پردازیم.

قوانین لغو بلیط هواپیما با شناسه های کرایه مختلف

اگر محتوا از اطلاعات بلیط هواپیما چه می دانید؟ باید بدانید که شناسه های کرایه در تمامی بلیط های هواپیمایی قابل مشاهده است. در واقع این حروف انگلیسی بیانگر قوانین و شرایط کنسلی بلیط مورد نظر است. در این مطلب فایل جدول درصد جریمه کنسلی بلیط هواپیما (داخلی) را بر اساس شناسه بارگذاری کرده ایم تا دقیقا بدانید که شرایط لغو بلیط هواپیما برای هر کلاس پروازی چیست.

البته جهت اطلاع جدول درصد جریمه برای ورودی های خارجی هنگام خرید بلیط باید قوانین هواپیمایی را مطالعه کنید. همچنین جهت اطلاع جدول درصد جریمه ورود خارجی در ترکیه و سایر خطوط هوایی، می توانید از پشتیبانی Fly Today کمک بگیرید.

جدول درصد جریمه کنسلی بلیط هواپیما

جریمه کنسل کردن بلیط هواپیما چیست؟

همانطور که از جدول بالا مشخص است، محاسبه درصد جریمه کنسلی بلیط برای ایرلاین های مختلف متفاوت است. بر اساس قوانین موجود، کنسلی مسافران تاخیری، یعنی مسافرانی که در نزدیکی پایان پرواز بلیط خود را کنسل می کنند یا پرواز را از دست می دهند، با درصد تعیین شده توسط شرکت هواپیمایی محاسبه می شود.

مثلا:

  • درصد جریمه کنسلی بلیط هواپیما آسمان از 50 تا 70 درصد
  • درصد جریمه کنسلی بلیط هواپیما کاسپین 50 تا 100 درصد
  • درصد جریمه کنسلی بلیط هواپیما زاگرس 50 تا 90 درصد است
  • درصد جریمه کنسلی بلیط هواپیما تابان 50 تا 60 درصد
  • درصد جریمه کنسلی بلیط هواپیما از 70 تا 90 درصد می باشد
  • و درصد جریمه در صورت کنسلی بلیط هواپیما فلای پرشیا 85 درصد می باشد.

چه بلیط هواپیماهایی را می توان باطل کرد؟

بلیط های سیستم خارجی باید 24 ساعت قبل از پرواز کنسل شود، در غیر این صورت جریمه کنسلی اضافی به آنها تعلق می گیرد. برای پروازهای داخلی باید جدول جریمه هر کلاس پروازی را بررسی کنید و از درصد جریمه هر ایرلاین و مدت قانونی کنسل شدن بلیط مطلع شوید.

قبلاً اشاره کردیم که بلیط های چارتر را نمی توان کنسل یا کنسل کرد و هزینه بلیط غیر قابل استرداد است. بنابراین هنگام رزرو بلیط لحظه آخری و چارتر به این قانون توجه کنید که امکان کنسلی، کنسلی، تغییر ساعت پرواز و استرداد هزینه بلیط وجود ندارد.

لازم به ذکر است جریمه کنسل کردن بلیط نوزاد جریمه اندکی خواهد داشت، زیرا نوزادان زیر دو سال صندلی را اشغال نمی کنند و هیچ امکانات رفاهی خاصی برای نوزادان ارائه نمی شود.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله را مطالعه کنید تفاوت بلیط چارتر و سیستمی در مجله Fly Today بخوانید.

از دست دادن پرواز

چگونه از طریق تلفن بلیط خود را کنسل کنیم؟

در صورتی که بلیط پرواز داخلی یا خارجی را از سایت اسمارتک نیوز خریداری کرده اید، می توانید با شماره تلفن 42405000 با پشتیبانی اسمارتک نیوز تماس بگیرید تا بلیط خود را لغو کنید. ضمنا امکان استرداد آنلاین بلیط نیز در این سایت فراهم شده است. با ورود به حساب کاربری خود در سایت و انتخاب گزینه بازپرداخت آنلاین، می توانید فرآیند درخواست لغو و بازپرداخت آنلاین را تکمیل کنید.

در این مقاله سعی کردیم تمامی شرایط و قوانین کنسلی بلیط هواپیما را برای شما بازگو کنیم. اگر تجربه یا اطلاعات مفیدی در این زمینه دارید، لطفاً آن را با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد کنسل کردن بلیط هواپیما

چگونه بلیط هواپیما را کنسل کنیم؟

اگر می خواهید بلیط هواپیما را کنسل کنید باید از طریق ایرلاین این کار را انجام دهید. اگر بلیط پرواز خود را از FlyToday خریداری کرده اید، پشتیبانی FlyToday شما را راهنمایی می کند تا بلیط خود را لغو و وجه آن را بازپرداخت کنید.

چه بلیط هایی را می توان باطل کرد؟

کنسل کردن بلیط از سیستم و بازگرداندن آنها نسبت به سایر انواع بلیط آسان تر است. اما اگر قصد کنسل کردن بلیط چارتر خود را دارید، طبق قوانین، درصدی از مبلغ بلیط به عنوان جریمه کنسلی کسر می شود. لطفا توجه داشته باشید که همه بلیط های چارتر را نمی توان باطل کرد.

چگونه از جریمه کنسلی خطوط هوایی مختلف مطلع شویم؟

با بررسی جدول درصد جریمه کنسلی بلیط هواپیما که در سایت اسمارتک نیوز در دسترس شماست، می توانید از جریمه کنسلی بلیط ایرلاین های مختلف مطلع شوید.

در صورت کنسل شدن پرواز توسط شرکت هواپیمایی چه باید کرد؟

در صورت کنسل شدن پرواز توسط شرکت هواپیمایی به دلیل شرایط جوی یا دلایل دیگر، شرکت هواپیمایی موظف است پرواز دیگری را به عنوان جایگزین در اختیار شما قرار دهد یا مبلغ بلیط را به طور کامل بازپرداخت کند.

در صورت کنسل شدن بلیط هواپیما چه کنیم؟ اولین بار در مجله گردشگری. ظاهر شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=20232

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.