افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
0

در ستاد تنظیم بازار بر تعیین قیمت جدید تخم مرغ نظارت می شود

  • کد خبر : 389896
در ستاد تنظیم بازار بر تعیین قیمت جدید تخم مرغ نظارت می شود

به گزارش بازار امروز سه شنبه 26 مهر 1403 همایش روز تخم مرغ در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد. محمد مرادی مدیرعامل اتحادیه طیور میهن با اشاره به وضعیت تولید تخم مرغ در کشور گفت: تیراژ تولید تخم مرغ امسال مانند سال گذشته بوده و از ساعت 14 تا 14:02 تولید تخم […]

به گزارش بازار امروز سه شنبه 26 مهر 1403 همایش روز تخم مرغ در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد. محمد مرادی مدیرعامل اتحادیه طیور میهن با اشاره به وضعیت تولید تخم مرغ در کشور گفت: تیراژ تولید تخم مرغ امسال مانند سال گذشته بوده و از ساعت 14 تا 14:02 تولید تخم مرغ انجام می شود. جلوتر از برنامه بود.”

وی افزود: تخم مرغ یکی از کالاهای اساسی است و قیمت آن افزایش نیافته است و این احتمال وجود دارد که صنعت متضرر شود و مانند 4 سال قبل از یک کشور صادرکننده به واردکننده این محصول اساسی تبدیل شویم. “

وی ادامه داد: با وجود انتظارات از کمک های دولتی، اتحادیه در نهایت اقدام به خرید کمک به قیمت تمام شده واقعی کرد تا کاهش قیمت تخم مرغ در بازار باعث خروج گله ها نشود.

این رئیس صنف تصریح کرد: از خرداد تا شهریور 22 هزار تن تخم مرغ از طریق خریدهای تیراژی و حمایتی خریداری شد.

مرادی بر تضمین بقای صنعت تخم مرغ تاکید کرد و اظهار داشت: همه تولیدکنندگان پرداخت کرده اند و نرخ خرید حمایتی نیز 57 هزار و 500 تومان (نرخ مصوب) تعیین شده است.

این رئیس اتحادیه درباره احتمال تغییر قیمت این محصول پروتئینی افزود: آنالیز قیمت انجام شد و قیمت کل توسط وزارت جهاد کشاورزی محاسبه و اعلام شد. اما مقرر شد در ستاد تنظیم بازار و با مشورت سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده نرخ نهایی و اعلام شود.

مدیرعامل اتحادیه طیور میهن با اشاره به حجم صادرات کشور گفت: صادرات تخم مرغ بر اساس تعهدات با کشورهای هدف بدون وقفه انجام می شود و تخم مرغ ایرانی علاوه بر سه کشور آفریقایی به تمامی کشورهای همسایه صادر می شود کشورها .

مرادی در خصوص آمار صادرات گفت: از ابتدای سال تا امروز 77 هزار تن محصول از کشور صادر شد که پیش بینی می شود به 135 هزار تن برسد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389896

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.