افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
5

در سال گذشته 5 ایستگاه افزایش فشار گاز راه اندازی شد

  • کد خبر : 141401
در سال گذشته 5 ایستگاه افزایش فشار گاز راه اندازی شد

به گزارش بازار، رضا نوشادی در تشریح اقدامات شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران برای تقویت پایداری گاز در استان های شمالی و شمال شرق کشور گفت: ایستگاه تقویت فشار گاز شهید رفیعی راد (آرادان) افتتاح شد. ظرفیت انتقال گاز به شمال و شمال شرق 10 میلیون متر مکعب در روز افزایش می یابد. وی […]

به گزارش بازار، رضا نوشادی در تشریح اقدامات شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران برای تقویت پایداری گاز در استان های شمالی و شمال شرق کشور گفت: ایستگاه تقویت فشار گاز شهید رفیعی راد (آرادان) افتتاح شد. ظرفیت انتقال گاز به شمال و شمال شرق 10 میلیون متر مکعب در روز افزایش می یابد.

وی گفت: در این مقطع ظرفیت انتقال 20 تا 30 درصد نسبت به قبل افزایش یافته و قطعه دوم خط لوله قم – پارچین راه اندازی شده است که در نتیجه شبکه شمال و شمال شرق می تواند مستقل از تهران فعالیت کند. و شبکه البرز. .

مدیر کل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران ضمن تشریح خط لوله هفتم سراسری گاز، اظهار داشت: در نظر داریم از انتهای خط لوله گاز هفتم بین شمال شرق و جنوب شرق کشور ارتباط برقرار کنیم. طراحی و اجرای این پروژه به طور معمول سه سال طول می کشد، اما ما آن را در 18 ماه تعریف کردیم و در پایان آبان پروژه 82 درصد پیشرفت داشته است. بخشی از این پروژه در دی ماه آماده می شود و قسمت آخر آن اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده منتشر می شود و در اختیار شبکه قرار می گیرد.

وی با اشاره به ایجاد پنج پمپ بنزین تحت فشار شهید رفیعی (آرادان)، «دورهان»، «نورآباد»، «خورموج» و «آب پخش» (یک یا دو ماه دیگر) ظرف چند ماه به عنوان « اقدام استثنایی» و گفت: هم اکنون 10 جایگاه همزمان فشار گاز داریم که 5 مورد از آنها در سال گذشته نصب و به بهره برداری رسیده اما هنوز به طور رسمی افتتاح نشده است.

نوشادی با بیان اینکه در پروژه های این شرکت بر خلاف سال های گذشته در سال گذشته هیچ گونه حادثه منجر به فوت رخ نداده است، گفت: ایمنی یک فرهنگ است. ما عوامل خطر را شناسایی می کنیم و گلوگاه ها را برای کاهش حوادث مدیریت می کنیم.

وی با بیان اینکه «نترازی» 2 بعد تولید و مصرف دارد، افزود: برای مدیریت عدم تعادل گاز مصرفی، پروژه هوشمندسازی را آغاز کردیم و طراحی فنی آن به پایان رسید. الان داریم مجوز دفاع و غیره می گیریم. شرکت در مناقصه و ساخت 6 پایلوت (نمونه) و حرکت به سمت مدیریت مصرف اپلیکیشن. البته باید مجوزهای نظارتی به ما داده شود و مکانیزم های فنی را با مکانیزم های قیمتی ترکیب کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با انتقاد از عرضه گاز ارزان قیمت به بخش بازرگانی، صنایع و مشتریان ثروتمند گفت: با این کار طرح های بهینه سازی توجیه اقتصادی خود را از دست داده است. با گاز ارزان حتی تعویض پنجره های فلزی و تک جداره با پنجره های دوجداره که باعث کاهش مصرف گاز در ساختمان ها می شود اقدامی غیراقتصادی محسوب می شود.

وی تاکید کرد: برای صنایع درآمدزا که محاسبات اقتصادی و امکان سنجی دقیق وجود دارد باید قیمت انرژی را افزایش دهیم زیرا در صورت افزایش قیمت انرژی طرح های بهینه سازی توجیه اقتصادی پیدا می کند.

نوشادی در تشریح وجه دیگر نارضایتی یعنی «تولید» تصریح کرد: برای رفع نارضایتی باید تولید را افزایش دهیم که نیاز به سرمایه گذاری دارد در حالی که در شرایط تحریم باید جلوی سرمایه گذاری خارجی را گرفت.

وی افزود: معتقدیم بازارهای رقابتی، موازی و جایگزین فراوانی وجود دارد و آنقدر کارایی بالایی دارند که سرمایه آنها به نفت و گاز اختصاص نمی‌یابد. بنابراین بهتر است دولت آستین ها را بالا بزند و بی تفاوتی دهه ها به بودجه صنعت نفت را اصلاح کند.

نوشادی درباره «گاز انبار» گفت: ذخیره سازی گاز در دنیا یک تجارت است; برخی از شرکت ها در فصل گرما گاز می خرند که ارزان است و در فصل سرد که گران است می فروشند. هلند 40 درصد گاز مصرفی فصل سرد خود را از ذخیره سازی، و همچنین 19 درصد گاز روسیه و 16 درصد گاز آمریکا را از ذخیره سازی تامین می کند. اما ایران 1.5 درصد گاز تولیدی خود را ذخیره می کند.

وی با اشاره به مشکلات مالی پروژه ذخیره سازی “شوریجه” گفت: پروژه ذخیره سازی گاز در سراجه را آغاز کرده ایم و امیدواریم بتوانیم از سال آینده از آن استفاده کنیم همچنین قرار است پروژه ذخیره سازی “نصرآباد” را نیز فعال کنیم. پروژه در کاشان در سال آینده که هم اکنون در دست ساخت است، در حال حاضر مراحل مطالعاتی و طراحی به پایان رسیده و مناقصه آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با انتقاد از ثابت بودن قیمت انرژی گفت: قیمت هر چیزی با تورم افزایش می یابد اما قیمت انرژی تغییر نمی کند. دولت فولاد و سیمان و پتروشیمی را تحویل داده است و هر کدام سهامداران خاص خود را دارند اما رسانه ها بسیج شده اند تا دولت را برای ارزان نگه داشتن انرژی آزار دهند و به نظر من بحث احترام به جایگاه مردم در اینجا مطرح نیست. . ، و در حالی که موتور به جایی نمی رسد اگر نکته اصلی تنظیم مکانیسم قیمت گذاری باشد.

وی قرارداد فروش گاز ترکمنستان و عراق را بسیار مهم دانست و گفت: قطعا ایران بخش مهمی از روند این توافقنامه است، زیرا ترکمنستان منطقه ای بسته است و به آب های آزاد دسترسی ندارد. هیچ خط لوله گازی بین ترکمنستان و عراق از نظر شبکه وجود ندارد و چاره ای جز انتقال گاز از طریق ایران وجود ندارد. این مذاکرات ادامه دارد و مسئولان پس از تکمیل آن اطلاع رسانی خواهند کرد.

نوشادی درباره داخلی سازی کمپرسورها گفت: برای ذخیره گاز در مخازن زیرزمینی به کمپرسورهایی نیاز داریم که سه برابر کمپرسورهای معمولی به دلیل فشاری که ایجاد می کنند. گفته شد که ما در شرایط تحریم نمی‌توانیم ذخیره‌سازی کنیم، زیرا کمپرسور یا تأسیسات تزریق گاز نداریم. بنابراین به سمت داخلی سازی کمپرسور حرکت کردیم و پیشرفت خوبی داشتیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از «داخلی‌سازی سیستم‌های کنترل» به‌عنوان یک حرکت مهم اقتصادی که کل صنعت نفت را در بر می‌گیرد و مازاد آن برای انرژی و کشاورزی نیز استفاده می‌شود، یاد کرد و گفت: این اقدام در سطح تهدیدات امنیتی در حوزه سایبری، به شدت کاهش می‌یابد

وی با ابراز امیدواری از ایجاد چندین واحد فاز 2 پالایشگاه ایلام تا پایان سال جاری، آن را در تولید گاز و کمک به رفع عدم تعادل موثر دانست و گفت: پالایشگاه ایلام اولین پالایشگاه گازی است که کنترل آن ایرانی خواهد بود. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=141401

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.