افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

در راستای تقویت روابط با ایران حرکت خواهیم کرد

  • کد خبر : 220824
در راستای تقویت روابط با ایران حرکت خواهیم کرد

به گزارش بازار، شهباز شریف که امروز با اکثریت آرای نمایندگان پارلمان این کشور به عنوان بیست و چهارمین نخست وزیر پاکستان انتخاب شد، فراکسیون مخالفان را به تعامل و مشارکت سازنده برای حل بحران های داخلی این کشور دعوت کرد. وی خطاب به نمایندگان معترض به نتایج انتخابات اخیر پاکستان گفت: دادگاه ها و […]

به گزارش بازار، شهباز شریف که امروز با اکثریت آرای نمایندگان پارلمان این کشور به عنوان بیست و چهارمین نخست وزیر پاکستان انتخاب شد، فراکسیون مخالفان را به تعامل و مشارکت سازنده برای حل بحران های داخلی این کشور دعوت کرد.

وی خطاب به نمایندگان معترض به نتایج انتخابات اخیر پاکستان گفت: دادگاه ها و نهادهای رسیدگی به تخلفات در این کشور فعال هستند و احزاب معترض می توانند آزادانه مسائل خود را مطرح و پیگیری کنند.

نخست وزیر جدید پاکستان در خصوص سیاست خارجی کشور تاکید کرد که اسلام آباد هرگز تحت تاثیر سیاست های بلوکی قرار نخواهد گرفت و تنها به دنبال روابط متعادل و برابر با همه کشورها خواهد بود.

وی افزود: پاکستان به توسعه روابط دوجانبه با همسایگان خود و سایر کشورهای دوست از جمله جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد.

شهباز شریف با اشاره به روابط پاکستان با آمریکا گفت: خواستار احیای روابط با واشنگتن و سپس از سرگیری تعاملات دوجانبه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: پاکستان سیاست تسهیل در صدور ویزا و لغو آن با کشورهای دوست را در دستور کار خود قرار خواهد داد. علاوه بر این، پیوستن به گروه 20 تا سال 2030 هدف مهمی است که پاکستان به دنبال آن خواهد بود.

این دومین بار است که شهباز شریف به عنوان نخست وزیر پاکستان انتخاب می شود. پس از برکناری دولت عمران خان، وی از آوریل 1401 تا پایان اوت 1402 به عنوان نخست وزیر دولت ائتلافی در قدرت بود.

در دوره اول نخست وزیری شهباز شریف، دولت او با چالش های جدی از جمله بحران اقتصادی، ناآرامی های سیاسی ناشی از اعتراضات جناح مخالف به رهبری عمران خان، تروریسم، سیل ویرانگر تابستان 1401 و سیاست خارجی مواجه بود. چالش ها، از جمله ادامه تنش با افغانستان و هند.

مراسم تحلیف نخست وزیر جدید پاکستان فردا در کاخ ریاست جمهوری (ایوان صدر) اسلام آباد برگزار می شود.

اعضای کابینه جدید پاکستان پس از تحلیف شهباز شریف در کاخ ریاست جمهوری سوگند یاد خواهند کرد. گفته می شود که شهباز شریف، جدا از انتخاب وزرای جدید از حزب خود، وزرا از میان احزاب متحد خود از جمله حزب مردم، جنبش متحد قومی و حزب عوامی بلوچستان را نیز معرفی خواهد کرد.

رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در پیامی با حضور اکثریت نمایندگان مجلس شورای ملی به شهباز شریف برای انتخاب نخست‌وزیر جدید پاکستان به شهباز شریف تبریک گفت.

در پیام سفیر ایران آمده است: انتخاب شهباز شریف به عنوان بیست و چهارمین نخست وزیر پاکستان پس از انتخابات موفق در این کشور را صمیمانه تبریک می گویم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای گسترش همه جانبه روابط و همکاری های دوجانبه با پاکستان اعلام می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=220824

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.